למי מתחשק קינוח קורונה? זה אולי נשמע כמו בדיחה, אבל זה לא: במהלך החודשים האחרונים זכתה מסעדת המישלן "אלינאה" בשיקגו לפופולריות רבה בשעה שבעל המקום, ניק קוקונאס, וחברת הטייק אוויי שלו, טוק, סייעו למסעדות שלא הייתה להן פלטפורמת הזמנות מקוונת, למכור ארוחות במחירים סבירים בתקופה שהקורונה סגרה את המסעדות.
עכשיו, המסעדה - היחידה עם שלושה כוכבי מישלן בשיקגו - זוכה לתשומת לב סביב מנה חדשה, קנאפה (Canapé), שנראית ממש ההדמייה של ארגון הבריאות העולמי לנגיף הקורונה.
5 צפייה בגלריה
שי מחווה לקורונה
שי מחווה לקורונה
קינוח בהשראת הקורונה. מי רוצה ביס?
(צילום: אתר המסעדה)
הקנאפה המדובר של "אלינאה" מוגש כמרענן חך משעשע, מאז שנפתח אזור ההושבה של המסעדה על הגג של בניין West Loop בתחילת יולי. הגג מאפשר לשרת סועדים בחלל פתוח ובטוח יותר, ועל כן, שף המסעדה, גרנט אשץ, פיתח את תפריטי הטעימות לארוחות הערב כך שיתאימו לישיבה במזג אוויר קריר בחוץ. כרגע מקומות הישיבה במסעדה אזלו עד אוגוסט, ואשץ אומר שהם ככל הנראה ימשיכו עם התפריט הנוכחי עד אוקטובר, החודש שבו שיקגו מתחילה לקפוא, ואז יצטרכו לארח את הסועדים בחלל פנימי - או לסגור.
הקנאפה של השף אשץ נראה כמו כדור כחול מנוקד עם פטל מיובש קפוא. החלק הפנימי שלו הוא רפרפת קוקוס המיוצרת עם גרגרי פלפל סצ'ואן ומתובלת במלח, סוכר, קצת אבקת קארי ופלפל קאיין. הפרי האדום מסביב דומה לכתרים המכסים את הנגיף, ו"הצבע החום אמור לגרום לאי נוחות, כי רציתי להראות לעולם כיצד המחלה פגעה בארצות הברית", אמר אשץ.
לקוחה של המסעדה, כירורגית לב-ריאה בבית חולים צפון-ווסטרן, פרסמה תמונה של המנה בטוויטר, והודתה לשף על החוויה. אלה שסעדו על הגג של אלינאה, כינו את המנה "גחמנית מאוד ומעבר ליצירתית". אבל יחד עם זאת, הכירורגית פירשה את הנגיסה כבדיחה: "תודה שיצרתם אמנות שאנחנו אוהבים לחוות ולאכול (במרחק בטוח)".

המבורגר קורונה עם צ'יפס

אבל מסעדת "אלינאה" לא לבד: שפים וקונדיטורים בכל העולם משתמשים ב"הומור קורונה", שכנראה משרה עליהם תחושת הקלה בהתמודדות עם המצב, ומייצרים מנות בהשראת צורת הנגיף.
5 צפייה בגלריה
המבורגר קורונה
המבורגר קורונה
לחמניית המבורגר קורונה. נשמע טעים?
(צילום: רויטרס)
בהאנוי, וייטנאם, שף הואנג טונג של מסעדת "פיצה הום" יצר לחמניית המבורגר בצורת הכתרים של הוירוס. השף מספר כי חלם בלילה על ההמבורגרים, הכוללים לחמניות עם תה ירוק ו"כתרים" זעירים, שנראים כמו תמונות מיקרוסקופיות של הנגיף, וזאת כדי להקליל את הפחד מהקורונה. "יש בדיחה שאומרת שאם אתה מפחד ממשהו, אתה צריך לאכול אותו", אמר טונג לסוכנות הידיעות רויטרס.
המסעדה של טונג מוכרת כ-50 מההמבורגרים מדי יום, מה שמרשים במיוחד בהתחשב במספר העסקים בוויטנאם שפשטו את הרגל כתוצאה מהמגפה.
5 צפייה בגלריה
המבורגר קורונה
המבורגר קורונה
המבורגר עם לחמנייה בהשראת הקורונה
(צילום: רויטרס)
בצרפת, יצר הקונדיטור והשוקולטייר, ז'אן-פרנסואה פרה, ביצי פסחא בצורת הנגיף: ביצי השוקולד, שעוטרו בשחור, מנוקדות בשקדים אדומים שדומים בצורתם לוירוס הקורונה.
5 צפייה בגלריה
 שי מחווה לקורונה
 שי מחווה לקורונה
ביצי פסחא
(צילום: רויטרס)
פרה אמר לעיתון הצרפתי "לה טלגרמה", כי הוא עיצב את הביצים במטרה להכניס קצת הומור למצב, לאחר שהבחין שכל הסובבים אותו מדוכדכים. פרה החל למכור את הביצים בחנות שלו בלנדוויסיאו שנמצאת בבריטאני, צפון-צרפת, שבועות ספורים לפני שצרפת יצאה מהסגר.
בינתיים במערב גרמניה מאפיית "שורנר באקפרדיז" הוסיפה שתי יצירות שונות בחתימת הקורונה לתפריט שלה: מעתה הלקוחות יכולים לרכוש גרסאות של ביסקוויטים עם אמוג'י של מסיכה. וזה לא הכל - המפעל מציע גם עוגות בצורת נייר טואלט.
5 צפייה בגלריה
עוגת נייר טואלט
עוגת נייר טואלט
עוגת נייר טואלט
(צילום: מתוך עמוד האינסטגרם)
בעל המפעל, טים קורטין, מספר כי זו "קריצת עין למחסור בנייר טואלט", בתקופה שבה צרכנים רוכשים את המוצר בכמויות גדולות. עוגות השיש שמייצרים שם עטופות בפונדנט לבן חרוט עם צורות יהלומים זעירים. עוגות נייר הטואלט הפכו ללהיט בקרב הלקוחות, והצוות במאפייה, שנמצא בעיר דורטמונד, באזור נורדריין-וסטפאליה הגרמני, מכין, על פי הדיווחים, לפחות 200 עוגות כאלה ביום.