רבים מכם אולי מכירים אותו ככוכב רשת מסרטוני המתיחות והמערכונים שהוא וחבריו מריצים ברשתות - פעם מתיחה על דורון מירן ופעם מערכון עם דניס צ'רקוב ומישל טרוני, אבל עכשיו הוא עושה טוויסט בעלילה: ברוך יחזקאל, המוכר יותר בשם ברי סרטונים, פתח יחד עם אחותו מקום חדש סמוך לשוק לוינסקי בתל אביב, בשם בלאדי, שבנוי על קונספט של דרבוקות ופיתה עם לאבנה.
אז נכון שיש להם בתפריט גם כנאפה וגם מלבי אבל אם תשאלו את ברי הוא יגיד לכם שאין על החיבור של הפיתה הדרוזית עם הגבינה החמצמצה והזעתר - וצלילי הדרבוקה.
2 צפייה בגלריה
ברי יחזקאל: "הדרבוקה הצילה אותי"
ברי יחזקאל: "הדרבוקה הצילה אותי"
ברי יחזקאל: "הדרבוקה הצילה אותי"
(צילום: תיקי גולן)
נכון להיום יש לו 140,000 עוקבים בפייסבוק, 90,000 עוקבים בטיק טוק, עוד 90,000 עוקבים באינסטגרם וכמעט 100,000 בערוץ היו-טיוב שלו. אבל הוא לא תמיד היה כל כך פופולרי - הבחור המצחיק הזה, שנולד וגדל בשכונת התקווה, היה "ילד בעייתי", כהגדרתו, והתפוף על הדרבוקה הביא אותו למקומות שבהם הוא יכול היה להתמודד עם בעיית הקשב והריכוז: "ברגע שמתחילים לנגן שוכחים מהכל אז זה האנדרנלין שלי ומה שממלא אותי בחיים, המוזיקה והדרבוקות", הוא מסביר. "בדרבוקה מצאתי דרך מילוט מהבעיה של הקשב וריכוז שלי, בסוף הדרבוקה הצילה אותי. המוזיקה הכניסה אותי למסגרת. מגיל קטן ממש מגיל שמונה הייתי מנגן בבית על סירים. הייתי ילד היפראקטיבי, עד שאימא שלי אמרה לי 'נקנה לך דרבוקה, הרגת את ראבי'".
אז ההמלצה שלך להורים לילדים עם בעיות של קשב וריכוז זה לקנות להם דרבוקה? לפחות לא צריך בשביל זה לקרוא תווים. "לא מזמן המנהלת בבית ספר של הבן שלי הזמינה אותי ואמרה לי שנראה לה שיש לילד בעיה של קשב וריכוז, אז מיד אמרתי לה שזו לא בעיה. פשוט צריך לדעת לפתח את זה. אני הייתי בפנימיות ומה לא עברתי ובסוף הדרבוקה הביאה אותי לאן שאני. אני רוצה להגיד לכל ההורים ולכל מי שחושב שיש לו בעיה של קשב וריכוז: אל תסחפו, אל תתעצבנו, גם אם אין לכם חשיבה מהירה וגם אם אתם חושבים שלא מבינים אתכם - תעשו מה שאתם יודעים".
מאז הוא הספיק לנגן עם עידן יניב, עופר לוי, נסרין, משה פרץ, אייל גולן, דיקלה, פאבלו רוזנברג, שירי מימון ועוד, בהיכל התרבות, בצוותא בפסטיבל הפסנתר. עד לא מזמן הוא החזיק חנות דרבוקות בשכונת התקווה אבל בקורונה לא הייתה מוזיקה, לא היו הופעות, לא היו לקוחות, והיא נסגרה. "בקורונה הייתי ממש בתוך חדר חשוך וזה היה מדכא. רציתי לצאת משם לרחוב, בגלל זה בלאדי, המקום הזה, נמצא במדרחוב, כאן יש אנשים ושמחה. זה כיף שאנשים יכולים לבוא לפה ולהחזיר לי אהבה ולקנות ממני אוכל. מבחינתי כסף זה לא הענייין. העניין הוא אנשים שבאים לפה מערד, מבאר שבע, מחיפה ומנתניה. זה מרגש אותי וזה עושה לי צמרמורות בגוף, כי פעם ראשונה אנשים מחזירים לי אהבה וכיף".
יש סטיגמה לדרבוקיסטים? "בטח שיש ואין לי בעיה עם הסטיגמה הזאת. יש לי היום הרבה חברים שלא נולדו בכלל בשכונה ובאו ממקום אחר ממני, ובחיים לא היה מצב שהם יהיו בכלל חברים שלי בבית ספר, אבל מהרגע שאנחנו מנגנים יחד אני שם לב שמתייחסים אלי אחרת, פתאום אני כבר לא איזה מישהו משכונת התקווה אלא נמצא בין זמרים ונגנים שבכלל לא קשורים לעולם של המוזיקה המזרחית".
2 צפייה בגלריה
 בלאדי: יש גם לאפה עם שוקולד בטעם של פעם
 בלאדי: יש גם לאפה עם שוקולד בטעם של פעם
בלאדי: יש גם לאפה עם שוקולד בטעם של פעם
(צילום: מתוך הוידיאו)
אז מה אתם עושים כאן בדיוק? "המקום הזה הוא כמו מוסך של דרבוקות, אנחנו מטפלים בכל הדרבוקות שיש, וגם מעצבים דרבוקות בעיצוב אישי. כל אחד יכול לעשות מה שהוא רוצה - להחליף את הצבע, לשים לוגו, כל דבר. קונים מאיתנו מכל העולם, מצרפת, מטורקיה וממדינות אחרות. הצלחתי לחבר אוכל ומוזיקה ואנחנו גם מוכרים כאן לאפה עם לאבנה, זה מה שמחבר אנשים - דרבוקה ולאפה".
תגיד, מזהים אותך ברחוב? "מכירים אותי בטירוף, מבחינתי ניצחתי הכל. פה אני לא נמצא בשכונת התקווה ששם כולם מכירים אותי, ועדיין באים לפה אנשים וזה מרגש. לכל זה הגעתי בלי טלוויזיה ובלי שום ריאלטי. כל שנה מתקשרים אלי מהאח הגדול ואומרים לי שאני נכנס ובסוף זה לא קורה. אבל כל דבר מגיע בזמן שלו ואם זה לא נכון לי עכשיו להיות באח הגדול, אז אני לא אהיה. אימא שלי תהיה בעונה החדשה של הגולדסטאריות, הם הגיעו אליה דרך סרטון שעלה לרשת שבו היא מקללת קוף במהלך טיול בתאילנד. זה הכוח של הרשת. אבל אני אומר לך שגם בלי הטלוויזיה, בלי הריאליטי ובלי כלום הצלחתי להגיע למצב שהרבה מאוד אנשים מכירים אותי וזה הכל מהסרטונים שאנחנו עושים, זה פשוט מטורף, לפעמים אי אפשר ללכת איתי ברחוב, בואי איתי פעם לקניון ותראי מה קורה. קשה לעשות מזה כסף, אבל מקבלים אהבה".
אני חייבת לדעת אחת ולתמיד, המתיחות האלה שאתה עושה לדורון מירן והחברים שלך עושים לך - זה אמיתי או מבויים? "יש היום משהו לא מבויים? גם בריאליטי הכל מבויים. זו לא השאלה, השאלה היא האם הצלחתי להצחיק אותך. תראי, גם אם אני לא יודע שעושים לי מתיחה, במוח יש לי כמה אחוזים שאני אומר לעצמי שאני לא אהרוס את הקטע, גם אם מותחים אותי. זה כמו שיש לך יומולדת ואת לא יודעת אם יעשו לך מסיבת הפתעה או לא. העניין הוא להיות דרוך כל הזמן. כל החיים שלי זה צחוקים, ואם תכנסי לרשת תראי מליוני סרטונים מצחיקים שאני עושה, גם מערכונים ולא רק מתיחות".
בתפריט של באלדי תמצאו מלבי כחול, מלבי טבעוני, פיתה עם שוקולד, פיתה עם לאבנה וסלט טאבולה, פיתה עם גבינה ופסטו וגם גולת הכותרת - כנאפה, כולל גרסה טבעונית. אבל גולת הכותרת כאן זו דווקא האווירה, ועם צ'ייסר של ערק בכלל אפשר לעוף. צפו בסרטון בתחילת הכתבה.