יוון מדשדשת ביציאה ממשבר הקורונה, אבל היא מקבלת ישראלים ועדיין שמח שם, כי ביוון כמו ביוון - האוזו פותר הכל. אתונה היא עיר ענקית שבה כמעט 5 מיליון תושבים. אפשר למצוא בה הכל מהכל: משכונות פאר מהממות וסלאמס עם ג'אנקיז, חופי ים משגעים וריביירה שוקקת חיים (שהישראלים עדיין לא גילו).
ביוון קל מאוד להרגיש כמו בבית - האנשים מאירי עיניים, מסבירי פנים, ידידותיים, ונכונים לעזור, אם רק תבקש. הכנסת האורחים כאן דומה לזו שבמזרח התיכון, והכל מוצע בשפע ועם המון חום. אין פלא שהישראלים הפכו את יוון ליעד הכי פופולרי.
בכל הנוגע לאוכל כמעט ואי כאן חוקים, חוץ מאחד: חפשו את המקומות הקטנים, השכונתיים והעממיים.
הקפה של ניקוס ניקוס הוא הבריסטה הטוב באתונה. הוא עטור פרסים, אנרכיסט ומלא בקסם וצבע. ניקוס יכין לכם את הקפה הטוב בעיר, ויחד עם עוגת הבננות של אשתו אתם עלולים להתאהב.
9 צפייה בגלריה
(צילום: עמית דונסקוי)
כתובת: Agion Theod Oron sq
הבר של מלון גראנד בריטאן ערב אחד תשקיעו בלבוש שלכם ותזכו לחוויה שמימית. החוויה הזאת אמנם לא זולה, אבל כשתיכנסו ותראו את אתונה מהמרפסת המהממת של הבר, בטוח שתחסירו נשימה.
9 צפייה בגלריה
(צילום: עמית דונסקוי)
האלכוהול משובח והנוף מטריף ולערב אחד אפשר להרגיש אוליגרכים (לא חייבים להזמין אוכל, אפשר רק שתייה). באופן גורף בקיץ אתונה חיה על גגות. הסצנה הזאת חוגגת כאן גם בגלל הקורונה, ובעיקר כי היוונים דאגו לבנייה נמוכה בעיר כך שמכל גג רואים את האקרופוליס החלומי.
כתובת: Vasileos Georgiou A, Syntagma Square Str, Athens
בר מסעדה - yiasemi אחרי שטיפסנו מיליון מדרגות הגענו לבר מסעדה קטן, מהמם וביתי, שנמצא בלב סצינת הפלאקה כמו שרק ביוון אפשר למצוא.
9 צפייה בגלריה
(צילום: עמית דונסקוי)
בעלת הבית מכינה הכל בעצמה, והיא מתוקה ומשעשעת. אפשר לאכול אצלה ארוחת צהריים נהדרת עם תבשילים יוונים, ואפשר להגיע בערב לדרינק סוחף על המדרגות.
כתובת: 23 Mnisikleous Plaka
Upupa Epops - The Bar בר נוסף לבילוי עד השעות הקטנות של הלילה נמצא בלב שכונת טיסיאו היפהפיה, שנמצאת ממש ליד האקרופוליס. תמצאו שם וויב סוער של קיץ מקומי, ועם הכוסית הנכונה ביד - מובטחת לכם חוויה.
9 צפייה בגלריה
(צילום: עמית דונסקוי)
הרשו לעצמכם ללכת קצת לאיבוד ברחובות הקטנים, ותגלו שם ברים קטנטנים שנותנים תחושה כאילו כל הזמן שבעולם עומד לרשותנו. זהירות, זה ממכר.
כתובת: Alkminis 7
OUZERI אוזוריה מצוינת בפאתי שכונת קולונאקי היוקרתית. כאן תקבלו מנות קטנות שמתאימות לליווי האוזו, וכל צלחת שטעמנו כאן השאירה טעם נפלא בפה.
9 צפייה בגלריה
(צילום: עמית דונסקוי)
9 צפייה בגלריה
(צילום: עמית דונסקוי)
אפשר למצוא כאן שרימפס וקלמארי טריים, טרמה סלאטה, צזיקי מושלם, סגאנקי שנמס בפה ועוד מאכלים מקומיים. המחירים במקום סבירים במיוחד ומתאימים לכל כיס.
כתובת: Valaoritou 7
Cinque אם תרצו לטעום יינות מכל רחבי יוון, המקום האידיאלי לכך הוא השאטו הזה, שבו יש טעימות יין במחירים שווים לכל כיס. בתפריט יש גם פלטות גבינות מטריפות והאווירה כיפית במיוחד.
כתובת: 15 Agatharchou st
Ergon House מלון שהוא גם מעדנייה יפיפייה וגם קפה מסעדה, עם גג יפה ומרשים שצופה לאקרופוליס, ועם אוכל יווני מצוין. במעדנייה אפשר לרכוש גבינות, פסטות, זיתים, דגים טריים, ויינות מכל רחבי יוון, ולעשות לכם פיקניק איפה שתרצו.
9 צפייה בגלריה
(צילום: עמית דונסקוי)
אם אתם יושבים במסעדה, אל תפספסו את קינוח הסופגניות עם הגלידה.
כתובת: 23 Mitropleos str
השוק המרכזי השוק המרכזי הוא אטרקציה אמיתית לפודיס. מדובר בשוק ענקי שבכל יום עוברים בו כחמישה טון של בשר ודגים. השוק מעניין ויפה, ותמצאו שם את כל סוגי הדגים ופירות הים, הכל טרי והגיע היישר מהים.
9 צפייה בגלריה
(צילום: עמית דונסקוי)
הבשרים נמצאים במקררים, שם תוכלו למצוא גם כבשים שלמות, וחלקי פר. אזהרה - לא מיועד לבעלי לב חלש, וקיבה עדינה.
כתובת: Athinas 42
Steki
כשתצאו מהשוק תצעדו לטברנה שכונתית שנמצאת באזור פחות נחמד, אבל האוכל מענג מאוד: סרדינים טריים מטוגנים, שעועית ענקית אפוייה בתנור ברוטב עגבניות, קציצות קישואים אווריריות עם יוגורט, קלמארי, כבש, ממולאים ומאזטים מעולים. תכל'ס – אכלנו חמישה אנשים ושילמנו 200 שקלים, מחיר זול לכל הדעות. קחו בחשבון שהאווירה שכונתית ופשוטה.
כתובת: Theatrou 7
Kostas
אין אתונה בלי סופלקי, כי מה תגידו בבית, שהייתם ביוון ולא אכלתם את המאכל הלאומי? הסופלקי הכי טוב באתונה, הוא לאל ספק אצל קוסטאס, ממש במרכז העיר. זאת חנות קטנה ברוחב שני מטר, ואתם מזמינים ואוכלים בחוץ.
הסופלקי הוא מבשר חזיר, והוא מגיע בתוך פיתה מתובלת ועסיסית עם רוטב חריף, עגבניה וצ'יפס. יש שם גם המבורגרים מבשר בקר. והמחיר? בדיחה. סגור בשבת ובראשון.
כתובת: Pl.Agias Irinis 2
חזי בועז ועמית דונסקוי הם מדריכי סיורים קולינריים יומיים באתונה ובסביבתה
9 צפייה בגלריה
עמית וחזי
עמית וחזי
עמית וחזי
(צילום: שירה דן)