אם המסעדנים יצטרכו להכתיר גיבור אחד של משבר הקורונה, זאת תהיה ללא ספק חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון. עכשיו מרגישים המסעדנים שהגיע תורם להחזיר לגיבורת השעה שלהם ולחזק אותה אחרי הדחתה מועדת הקורונה.
הכל התחיל בקבוצת ווטסאפ של המסעדנים - ברגע שהודיעו על הפיטורים של שאשא ביטון, המסעדן יוסי בן אודיס (ממסעדת "הטרקלין" בתל אביב) כתב כי הוא מתכנן לשלוח לה זר פרחים. תוך דקות ספורות הוא קיבל עשרות בקשות ממסעדנים נוספים להצטרף למתנה, ונכון להיום יש בקופה למעלה מ-11,000 שקלים שנאספו על ידי המסעדנים. "היא נשכבה על הגדר בשביל כולנו", אומר בן אודיס, "הרבה קולגות ביקשו להצטרף לזר שרציתי לשלוח לה, אז עלה רעיון לפתוח פייבוקס".
2 צפייה בגלריה
והפרחים לשאשא ביטון
והפרחים לשאשא ביטון
והפרחים לשאשא ביטון
(צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
כמה פרחים אתם מתכוונים לשלוח לה? אספתם בינתיים סכום יפה.
"בהתחלה חשבנו להוציא לה משאית עם פרחים אבל חשבנו מה היא תעשה עם כל כך הרבה פרחים, והחלטנו שהיעד שלנו יהיה 120 זרי פרחים שמסמלים את 120 חברי הכנסת. תוך ארבע שעות הגענו ליעד של 5,000 שקלים, אבל נכון לעכשיו אספנו הרבה יותר מזה, אז בנוסף אנחנו מכינים 120 מארזי מזון למשפחות נזקקות מהגליל ומקריית שמונה, והם יישלחו למשפחות בשמה של שאשא ביטון".
איך התגובות של המסעדנים?
"המסעדנים תמימי דעים שמגיע לה גם הרבה מעבר לזה. המשפט 'היא הצילה לי את העסק' עלה עשרות פעמים בקבוצה שלנו, והיא נגעה בלבם של מאות מסעדנים. התגובות מרגשות, גם מאלה שתרמו וגם מאלה שלא תרמו. אם היא הצילה מאות מסעדות אז בחישוב זריז זה אלפי עובדים. ספקים ששמעו על זה גם רצו להשתתף ברכישת הזרים כי גם הם אסירי תודה, גם להם היא הצילה את העבודה, אבל עצרנו את זה כאן כי זו התאגדות של מסעדנים. אנחנו מתרגשים וכבר מחכים לרגע שבו נעניק לה את הפרחים".
2 צפייה בגלריה
אמורה מיו
אמורה מיו
מחאת המסעדנים: מסעדת אמורה מיו בתל אביב
המסעדנים פנו לדוברת של שאשא ביטון, ששאלה את השאלה המתבקשת - "מה היא תעשה עם כל כך הרבה פרחים?" אז גם כאן המוח היצירתי של המסעדנים מצא פתרון: "הדוברת שלה התרגשה מאוד, אבל אמרה שלא יהיה לה מה לעשות עם כל כך הרבה פרחים, אז החלטנו להעניק לחברת הכנסת מספר קטן של זרים ואת כל שאר הפרחים נחלק לרופאים בבתי חולים - בשמה של שאשא ביטון".
מתי ואיך אתם מתכוונים לשלוח לה את כל זה?
"ביום ראשון נוציא שני אוטובוסים לזיכרון יעקב להפגנת תמיכה של כמה ארגונים ושלנו ביניהם, ובאותו מעמד נעניק לה את הפרחים".
זו לא תקופה קשה בשביל מסעדנים לתרום כסף?
"כן, ובגלל זה יש מסעדנים שתרמו 200 שקלים ויש כאלה שתרמו 50 שקלים. יש גם כאלה שהתקשרו ואמרו שהם היו רוצים לתרום אבל אין להם כסף כי הם בפשיטת רגל, ושלחו חיזוק".