אחרי שלושה חודשים בהם המסעדות, בתי הקפה והברים בארצות הברית סגורים, משבר הקורונה ממשיך לתת אותותיו: אחרי שסגרו את כל סניפי רשת צ׳אק אי צ׳יז בשל מגפת הקורונה, מסתמן שמסעדת הילדים הפופולארית בארצות הברית תיסגר לצמיתות ולא תיפתח שוב. הנהלת המותג, שעומד מאחורי רשת המסעדות ומשחקי הילדים, CEC Entertainment, נמצאת בחובות של כמעט מיליארד דולר.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
רשת צ׳אק אי צ׳יז ידועה ככזו שפרסמה ברחבי העולם את משחק המחשב פונג, והיא אף מוזכרת במספר גדול של סדרות ילדים וסדרות מונפשות, כמו סאות' פארק, הסימפסונס, בוב ספוג וגם בסרט הקולנוע צעצוע של סיפור.
4 צפייה בגלריה
מאגרי תמונות
מאגרי תמונות
צ׳אק אי צ׳יז: הסוף
(צילום : מאגרי תמונות)
בחודש אפריל האחרון פרסמה דוברות החברה כי בעליה שוקלים פשיטת רגל וארגון מחדש, וזאת עוד טרם החלה הקורונה להשפיע על ענף המסעדנות. על פי אתר טייק-אאוט, כ-17,000 עובדים פוטרו מסניפי הרשת. מעט העובדים שנשארו בתקופת הקורונה, ניסו להפוך את הרשת למותג טייק-אווי, שגם הוא לא צלח. בשבועות האחרונים פנו בעלי החברה למלווים בניסיון לקבלת הלוואה בסך 200 מיליון דולר, וזאת כדי לנסות להציל את החברה מקריסה, כך פורסם בוול סטייט ג'ורנל.

680 סניפים ב-47 מדינות

רשת המסעדות, שבסיסה בטקסס, מפעילה כיום 680 מסעדות ב-47 מדינות בארצות הברית, ובמדינות נוספות ברחבי העולם. הרשת נאלצה לסגור את כל הסניפים עם תחילת מגפת הקורונה, מה שהקשה על החברה לגייס הון.
בשנות התשעים ניסתה החברה להתרחב מחוץ לגבולות ארצות הברית: תחילה להונג קונג ולסינגפור, ובהמשך גם לבריטניה ולצרפת – אך ניסיונות אלו כשלו. כיום הרשת פועלת עם 70 סניפים מחוץ לארצות הברית - בקנדה, בערב הסעודית, באמירויות, בהודו, בירדן ובמדינות רבות באמריקה הלטינית.
הרשת מפורסמת בעיקר בזכות מגוון גדול של פיצות לילדים, ושאר מנות עממיות ופשוטות – כמו נקניקיות, פנקייק והמבורגר. חללי המסעדות מעוצבים עם פריטים רבים של בובות משעשעות, וברקע משחקי ארקייד, ג'ימבורי ותצוגות אנימטראוניות (תנועות רובוטיות) כמוקד בילוי משפחתי.
4 צפייה בגלריה
מאגרי תמונות
מאגרי תמונות
חובות כבדים: רשת צ'אקי אי צ'יזס
(צילום : מאגרי תמונות)

ובינתיים בסטארבקס

גם רשת הקפה סטארבקס הודיעה על סגירה מיידית לצמיתות של מאות סניפים. בדו"חות הכלכליים של החברה שפורסמו ב-10 ביוני, הכריזה החברה כי תסגור עד כ-400 סניפים שבבעלותה במהלך 18 החודשים הבאים בארצות הברית, ועוד כ-200 סניפים בקנדה.
4 צפייה בגלריה
סטארבקס: סוגרת מאות סניפים בארצות הברית ובקנדה
סטארבקס: סוגרת מאות סניפים בארצות הברית ובקנדה
סטארבקס: סוגרת מאות סניפים בארצות הברית ובקנדה
(צילום: Shutterstock)
הנהלת הרשת מסרה כי היא "מעריכה מחדש כיצד היא מוכרת קפה כמו לפני מגפת הקורונה, כיוון שהלקוחות בערים הגדולות הראו נטייה גדולה יותר להזמין קפה לקחת". הרשת מדווחת כי כ-80 אחוז מהעסקאות בכמעט 15,000 סניפים אמריקניים הן טייק אווי.

רשתות הדיינרים בארצות הברית בקריסה

אבל רשת צ'אק אי צ'יזס אינה רשת המסעדות היחידה שנאבקת במשבר הבריאות העולמי: חלק מסניפי המסעדות IHOP, דני'ס, רובי טיוזדיי, רשת הדיינרים TGI פריידיי'ז ועוד נאלצו לסגור סניפים ולפטר עובדים, בצל מגפת הקורונה. על פי פרסומים של CFTA אחזקות (חברת ייעוץ כלכלית של איגוד הבנקים האמריקני), 49 סניפים של רשת IHOP הגישו בקשה לפשיטת רגל בחודש מאי, וזאת בעקבות משבר הקורונה. זכיין של רשת דני'ס סגר 15 סניפים ברחבי ארצות הברית של רשת מסעדות ארוחות הבוקר המפורסמת, וגם הרשת המצליחה באינדיאנפוליס, סטייק אנד שייק, נסגרה לצמיתות.

ומה אצלנו?

גם אצלנו - כולם חשופים, כולל הרשתות החזקות - משבר הקורונה לא פסח על שום מקום בילוי, ואט אט מתגלים הממדים העצומים של המשבר.
4 צפייה בגלריה
קפה לואיז חיפה
קפה לואיז חיפה
קפה לואיז חיפה: נסגר אחרי 15 שנה
מומחים בתחום מעריכים שזו רק ההתחלה: שלושה סניפים של ארומה תל אביב - ארומה שרונה, ארומה מיקדו סנטר וארומה בבית וואלה, נסגרו לצמיתות; אליהם מצטרפים סניפים נוספים של רשתות כמו וופל בר סאנסט בתל אביב, קפה גרג בגבעתיים, קפה קפה ברמת השרון וסניף ג'ירף בקריות. גם רשת קפה לואיז סגרה שניים מהסניפים, כולל הסניף הראשון של הרשת בחיפה, שנסגר אחרי 15 שנות פעילות.