אחרי קבלת כוכב מישלן ראשון ל"שבור", המסעדה הפריזאית שלו, השף אסף גרניט וקבוצת מחניודה חתמו עם קבוצת מלונות ישראל קנדה על שותפות לפתיחת מסעדת שף ואחריות ניהולית על כל הקולינריה במלון גלי כנרת בטבריה, על שפת הכנרת, שיפתח לקהל בחודש מאי הקרוב.
גרניט יקים במקום מסעדת שף, והקבוצה תהיה אחרית על תחום המזון והמשקאות במלון. לראשונה, גם שרות החדרים במלון יהיה מבוסס על התפריט של גרניט, אורי נבון והקבוצה.
גלי כנרת הוא מלון מיתולוגי, ובין יתר האורחים שהתארחו בו במהלך השנים, גם בן גוריון אהב להתארח שם. לפני שנה חכרה ישראל קנדה בהובלת, ראובן אלקס, שותף מנהל, את המלון ל-25 שנה מידי הבעלים - משפחת מורד מטבריה.
1 צפייה בגלריה
השף אסף גרניט
השף אסף גרניט
השף אסף גרניט
(צילום: AFP)
אלקס אמר: "גרניט פתח לפני שנתיים מסעדת שף בשם בלאגן במלון מריוט בפריז, זה היה המודל שלנו. המסעדה שנפתחת אצלנו תהיה המסעדה השנייה שלו בשותפות עם רשת מלונות. התפריט יהיה אסופה של מנות דגל של גרניט ממסעדותיו בעולם, והמסעדה תהיה משולבת עם בר ערב. בשטח החיצוני תפעל גם מסעדת אאוט דור".
מלון גלי כנרת עובר בימים אלה שיפוץ מסיבי בהשקעה משותפת של 50 מיליון שקלים, ועתיד להיפתח בחודש מאי במטרה להפוך אותו למלון יוקרה. את המלון מעצב האדריכל זוכה הפרסים, סער צפריר, מאמסטרדם. השיפוץ של המלון כולל, מלבד הקמת המסעדות, גם בניה מחדש של החדרים הכוללים חדרי גן, סוויטות והחללים הציבוריים, לרבות ספא, מרכז טיפולים ובריכת טרמו מינרלית.
מסעדת השף החדשה של גרניט תפעל במקומו של חדר האוכל הישן, על שפת הכנרת, והיא תהיה זמינה לאורחי המלון וגם לאורחים מבחוץ, ותכלול בנוסף לבר גם את מסעדת הבריכה. "אנו מברכים על השותפות וגאים, יחד עם גרניט וקבוצת מחניודה, להוות חוד החנית הקולינרית בזרוע המלונאות הצומחת בישראל", אמר אלקס, "זה שיתוף פעולה ראשון מיני רבים יחד עם קבוצת מחניודה".
אסף גרניט והקבוצה מחזיקים היום 6 מסעדות בירושלים, 3 מסעדות בלונדון ו-2 מסעדות בפריז. "שיתוף הפעולה עם ישראל קנדה מלונאות מרגש והמסעדות במלון גלי כנרת ישלימו חווית אירוח שטרם נראתה בארץ, שתכלול טעימה מהעולם בשילוב אוכל מקומי חסר פשרות".