מזמן לא היתה כאן רשימה מכובדת כל כך של מקומות חדשים לאכול בהם: נראה שההתעוררות הזאת נמצאת באוויר, ולא רק בעולם הבילויים - תיירים מתחילים לחזור לארץ, ובמוקדי הבילוי המרכזיים (בעיקר בערי תיירות כמו תל אביב, ירושלים וחיפה) אפשר לראות בבירור איך חוזר הצבע לחיים של בעלי העסקים, אחרי שנים לא פשוטות בכלל. מזג האוויר הוא גם פקטור - כל עוד לא יורד גשם, כולם נהנים כאן מקיץ באמצע נובמבר, כשבינתיים באירופה כבר קור כלבים.
19 צפייה בגלריה
מסעדת למפור
מסעדת למפור
מסעדת למפור, תל אביב
(צילום: אריאל עפרון)
אז כאן המאפיות ממשיכות לכבוש את הארץ - זוכרים עסקים חיוניים? אז כזה. חוץ מזה גם התפשטות השווארמה לא נבלמת, ובצדק - מקומות קטנים, מעט עובדים יחסית למסעדה, תפעול פשוט - ומוצר אחד מנצח שעשה את הקאמבק המטורף של העשור.
בפתיחותת החדשות יש גם בר יין מקסים בצפת, עם תפריט יין משוגע, בקטע טוב. יש גם מסעדה חדשה בצפון רחוב דיזנגוף שבמטבח שלה שף צעיר ומבטיח. שמנו לב גם שאוכל לטיני ודרום אמריקאי מגיע לסיבוב נוסף בתל אביב, ושמתחמי אוכל גם ממשיכים להיפתח. ברשימה הזאת יש לכם עוד המבורגרים חדשים לטעום, שזה קונספט נוסף שחביב על המסעדנים אחרי הקורונה - להמר על בטוח.
19 צפייה בגלריה
אהרוניס גני תקווה ישראל אהרוני
אהרוניס גני תקווה ישראל אהרוני
ישראל אהרוני, אהרוני'ס
(צילום: אסף קרלה)
וכנראה שאף פעם אין מספיק מסעדות איטלקיות בארץ כי כל הזמן נפתחות עוד ועוד כאלה, ואנחנו ממש בעד הדבר. קבלו את מצעד המקומות החדשים שכדאי לאכול בהם ממש עכשיו.

מסעדות וברים חדשים בשרון ובצפון הארץ

מוזה בר יין

סוף סוף יש איפה לשתות בצפת: אם יש משהו שאנחנו אוהבים זה הפתעות - באוכל וביין. בר היין החדש שנפתח ממש עכשיו בצפת, הוא שילוב של כל מה שטוב - אוויר הרים, עיר עתיקה, תפריט יין מפתיע ואווירה שיש רק שם. מוזה נמצא בתוך מבנה אבן עתיק ומלא משמעות, והוא נותן במה ליקבים מאדמת הגליל והגולן.
19 צפייה בגלריה
מוזה צפת
מוזה צפת
קוקטייל עם עשבים מהגינה, מוזה
המבנה היה חאן ממלוכי עתיק שפעל במאה ה-13 בצפת, ובר יש מקומות ישיבה אינטימים בפנים וגם חצר קטנה ומגניבה בחוץ. מה שטוב כאן זה שהוא פתוח גם לקהל הרחב, שזה מפתיע. בתפריט יש 11 יקבים מהגליל ומהגולן בלבד - לורייא, רמת הגולן, הר אודם, הרי גליל, אבוהב, דלתא, רקנאטי, כרמל, סקורייה, כרם בן זמרה ועוד כאלה עם פורטפוליו מעניין במיוחד.
19 צפייה בגלריה
מלון רות צפת
מלון רות צפת
יין ונשנושים, מוזה
(צילום: דניאל לילה)
בר המשקאות מציע אלכוהול מקומי ממזקקות בוטיק צפוניות כגון, וויסקי ישראלי ממזקקת גולני וג'ין של יוליוס, וגם בירת בוטיק מקומית. לצד כל אלה יש תפריט אוכל המבוסס על מנות גליליות אותנטיות, גבינות של המאירי מצפת וקינוחים גליליים.
למשל מקל הסולטן בייברס - עלה בצק קריספי מטוגן מלא בגבינות הגליל מתובלות בזעתר, מוגש בליווי מטבל בנדורה. או מנה של מלפוף מרג' עיון – כרוב ממולא אורז מתובל, ועליו רוטב זיתים ואגוזי קשיו, או חציל כנעני – חציל בלאדי שרוף, עם יוגורט מקומי ביתי, מתובל בשום, נענע ופטרוזיליה ועוד.
מוזה, מלון רות צפת, 04-6994665. כשר

ניאופוליטן החדשה

זמן קצר לפני הקורונה נפתחה ברחוב הנמל הפיצרייה ניאופוליטן - ומאז נראה ששינתה את פני הפיצה החיפאית לנצח. למרות אי אילו הסתגלויות שנאלץ אורן אבני, הבעלים, לעבור בתקופת המגפה, הפיצה שרדה את הכל והפכה לאחת הטובות בארץ, שאליה מגיעים ממקומות רחוקים.
הפיצרייה הנפוליטנית עשתה כבוד לחומרי גלם מקומיים, לשמן זית, עם הרבה תשומת לב לתהליכי ההכנה, החל מבצק 100% מחמצת שנעשה בדקדקנות ועד למוצרלה ביתית שאבני הכין בעצמו.
לפני כשלושה שבועות נסגרה המסעדה לשיפוצים והשבוע היא נפתחה מחדש, גדולה ומרווחת יותר, כולל קומה שנייה וחדר פרטי, ועכשיו מציעה בתפריט עוד כמה דברים שעד עכשיו לא היה מקום בשבילם במטבח כמו כל מיני מאכלי בצק מטוגנים בסגנון friggitoria שהיא בתרגום חופשי חנות קטנה לממכר מאכלים מטוגנים איטלקיים. יש תרבות איטלקית קולינרית שלמה של טיגון ותסמכו על ניאופוליטן שיידעו איך לתרגם את זה לחיפאית. המקום פועל כרגע על בסיס מקום פנוי עד שהם יסגרו על עצמם ויוכלו להתחיל לקחת שוב הזמנות. בשעה טובה לכולנו.
ניאופוליטן, הנמל 37 חיפה, 04-6166950. לא כשר

חמרמורת

הבר החדש של מסעדת תלפיות השייכת לאילן פרון, מחלוצי שוק תלפיות המתעורר כאש. פרון פתח לפני שמונה שנים את מסעדת תלפיות, ומאז נפתחו באזור עוד עשרות מסעדות חדשות. אם תשאלו את מי שמבין - זהו כנראה האזור הקולינרי החם ביותר בחיפה.
פרון ושף המסעדה שלו, שאדי איסאווי, לקחו חלל קטן מול המסעדה שבו יש כ-30 מקומות ישיבה, והפכו אותו לגסטרו-בר של אלכוהול ומוזיקת ג׳אז. המקום פתוח בשעות הערב בלבד ומממשיך להוציא אוכל מהמטבח עד חצות וחצי.
יש כאן עיצוב מעניין עם מחשבה מקורית, תפריט יין, קוקטיילים ותזקיקים שמותאים למנות הקטנות שאפשר להזמין לאכול כמו אויסטרים, סשימי דג ים, תמנון כבוש בחומץ בן יין, מלפוף, בצל ממולא בורגול, גבינת סגנאקי אפויה בבצק לצד ריבת עגבניות שרי והל ועוד. המקום אמנם פתוח רק בשעות הערב אבל בימי שישי ייפתח כאן כבר בצהריים ובשבתות מגישים כאן בראנץ׳ שיכורים. תעלה ותבוא.
חמרמורת, סירקין 27 חיפה, 04-6992296. לא כשר

ביגי בורגר ופיצי איטליאן

שתי מסעדות חדשות נפתחו בתחנת דלק פז בנימינה - ביגי בורגר - מזללת המבורגרים, ופיצי איטליאן - דיינר איטלקי. שתיהן מעוצבות וניכר שהשקיעו כאן לא מעט מחשבה בתפריט. הביגי מציע כרגע תפריט הרצה מצומצם עם המבורגרים מבשר בקר טרי שנטחן במקום ותוספות כמו רוטב צ׳דר או חלפיניו (56 שקלים). יש כאן למשל גם לחמניית אסאדו מעושן (62 שקלים), צ'יפס עם צ'דר וצ׳אנקים של אסאסדו (25 שקלים), טבעות בצל (22 שקלים), כנפיים מעושנות בברביקיו (38 שקלים), המבורגר טבעוני של רדיפיין (74 שקלים), נאגס עוף או צ׳יפס בטטה (18 שקלים).
התפריט של הפיצי מציע מנות ראשונות, פיצות, פסטות וסלטים, הרבה מהם מבוססות על טאבון אבן. יש כאן פולנטה עם פטריות מהטאבון, אספרגוס ופרמזן (58 שקלים), או פיצה בולונז (68 שקלים) או פיצה ביאנקה עם שמנת, תפוח אדמה מדורה וגרידת לימון (68 שקלים), או אנלוטי ריקוטה ותרד בקרם תירס (72 שקלים) או סלט גורגונזולה (58 שקלים).
ביגי בורגר ופיצי איטליאן, תחנת דלק פז בנימינה, 04-6777919. לא כשר

Leaven

בולנז'רי פטיסרי יוקרתי של שלו פרץ (שהשתתף בעונה השלישית של משחקי השף) שמציע מבחר לחמים ומאפים, קינוחים וכריכים בסטייל מהמם השואב השראה מעולם האפייה הצרפתי.
הקרואסונים כאן עשויים בהקפדה ויש גם קרואסון פיסטוק למכורים, וקרואפין פטיסייר אוכמניות למשל. יש טראטים ועוגיות כמו טארט לימון או עוגת גבינה ניו יורק או פחזניות שוקולד, וכריכים מושקעים כמו כריך סלט ביצים, כריך פטריות טבעוני או כריך סלמון.
אפשר לקנות לחמי מחמצת הביתה כמו לחם זיתים וקצח, או לחם עגבניות מיובשות. יש מגוון סלטים, פרעצל, בורקס גורמה כמו בורקס קלמטה ולאבנה או בורקס פלפל קלוי וצ׳דר ויש הברקות כמו פריקסה או כרובית בטחינה. המקום נפתח לפני כחודש וכבר צבר לו קהל מעריצים מקומי.
Leaven, המושב 33 כרכור. כשר בהשגחת צוהר

משק לגזיאל

החנות הרביעית של רשת הקצביות הכשרה של איש הבשר דוד לגזיאל. הרשת הוקמה לפני כ-60 שנה על-ידי לגזיאל, בן לשושלת ארוכה של קצבים. גם כאן בדומה לסניפים ברמת גן, פתח תקווה והרצליה, מוצגים נתחים של בקר טרי ומיושן, טלה ועוף, תערובות ביתיות של המבורגר, קבב ייחודי בסגנון טריפוליטאי ומגוון רחב של נקניקיות.
לצד מוצרי הבשר מוצגים בחנות גם תבלינים, סלטי מעדניה, רטבים, ציוד למטבח ועוד. בימי שישי, קצבי האיטליז ובראשם שף שלום גניש חוגגים את השבת עם ספיישלים מתחלפים כמו פופ-אפ המבורגר ועוד.
משק לגזיאל, הנשיאים 1, מרכז מסחרי פארק עתידים הוד השרון. כשר

מקומות חדשים בתל אביב

נורדר

בר-מסעדה חדש בצומת הרחובות דיזנגוף ושדרות נורדאו. במטבח יש שף צעיר ומבטיח בשם ליאור כהן, שיש לו גם תפריט קוקטיילים בחתימתו האישית לצד קלאסיקות מוכרות. כהן התחיל בתור טבח במלגו ומלבר, שף במסעדת פופולר והוא בעל השתלמויות בדגים ופירות ים ואפייה.
19 צפייה בגלריה
נורדר
נורדר
נורדר, מטבח ששווה לשים לב אליו
(צילום: אסף קרלה)
התפריט שלו מביא פרשנות חדשנית לביסים מוכרים. בקונדיטוריה נועם הופמן עם מנות מטריפות כמו קולורבי מפויח עם גבינה ודבש, או בר ים בחמאה חומה על קרם תירס עם קריספי כרישה, או אנילוטי שורשים בחמאה, יין לבן ופקורינו.
19 צפייה בגלריה
נורדר
נורדר
(צילום: אסף קרלה)
המקום נראה כמו בר-מסעדה קלאסי והמרפסת משקיפה לרחוב. אהבנו.
נורדר, דיזנגוף 245 תל אביב, 073-3319417. לא כשר

למפור

יותר משנתיים אחרי שנסגרה מסעדת האנוי, חוברים צמד הבעלים איתי חיימוביץ וקרן שרון לקבוצת המסעדות של איל שני ושחר סגל, ופותחים את למפור, מסעדה אסיאתית קז׳ואלית ולא מחייבת במקום ששכנה עד לא מזמן מסעדת "המלוכלך" של הקבוצה. הפעם איל שני לא נכנס למטבח, והתפריט של חיימוביץ, בעוד שרון מנהלת את המסעדה. מבקר המסעדות החרוץ שלנו, ביצה עלומה, כבר הספיק וביקר שם.
19 צפייה בגלריה
מסעדת למפור
מסעדת למפור
ומה חשב עליה ביצה עלומה?
(צילום: אריאל עפרון)
הסגנון הוא פאן אסיאתי עם השראה ממלזיה, וייטנאם, הודו וממקומות נוספים באסיה. יש מנות כמו רוטי צ׳אנאי, לחם עלים מלזי עם רוטב הבית (22 שקלים), הר גאו, כיסוני שרימפס בבצק אורז, כנראה המנה היחידה מהאנוי שזכתה לקאמבק (37 שקלים), יש גם מטאמבה- בורקס במילוי קארי משתנה (42 שקלים). יש מנות קצת יותר גדולות של קארי עבודת יד כמו צ׳יקן קארי מעוף אורגני שלם לצד תפוחי אדמה ורוטי או אורז (68 שקלים), או מנות נודלס כמו בטן חזיר פריכה עם באקצ׳וי (73 שקלים). האווירה כאן שוקקת ולפעמים זה נראה קצת כמו פורט סעיד הגרסה האסיאתית.
למפור, המלך ג׳ורג׳ 30 תל אביב. לא כשר

ערן שוורצברד

מי שעבד בעמדת הלחם והבצק של רושפלד, ייעץ בנושאי בצק למסעדות כמו טוטו ויפו-תל אביב ויצר תפריט משגע בבולונז׳רי 96, פותח סוף סוף מקום משלו הנושא את שמו - ערן שוורצברד.
19 צפייה בגלריה
שף קונדיטור והאופה כרן שוורצברד
שף קונדיטור והאופה כרן שוורצברד
ערן שוורצברד
(צילום: צביקה טישלר)
שוורצברד, שף קונדיטור וותיק שלמד בין היתר גם אצל פייר הרמה, פתח פטיסרי בולונז׳רי בשרונה מרקט, והוא מציע מאפי בוקר מושקעים, לחמים צרפתיים ואיטלקיים, עוגות בחושות, קרקרים מבושמים בעשבי תיבול, מוצרים ללא קמח וללא סוכר, עוגיות, וכמובן כריכים קרים ובגטים חמים עמוסים בסלטי מעדניה, תוצרת המקום.
מדי בוקר אופים כאן קלסיקות צרפתיות כמו קרואסונים עם חמאה ושוקולד, מיני קוגלהוף שוקולד ג'נדויה, שוסון (מאפה בצק עלים) במילוי קרם שקדים ותאנים או דנישים מתוקים ומלוחים כמו דניש קרם מלבי עם ג׳לי ורדים, פיסטוקים ועלי ורדים או דניש מלוח עם קרם גבינה, עגבניות צלויות, עלי זעתר וקרמבל שום שחור.
19 צפייה בגלריה
ערן שוורצברד
ערן שוורצברד
(צילום: לילך אוזן)
נושא הלחמים גם מקבל כאן טיפול מיוחד - במקום עובדים עם לחמים סקנדינביים, פוקאצ'ות, לחמניות כוסמין, בגטים, חלות מתוקות ובריוש. זה רציני בדיוק כמו שזה נשמע.
ערן שוורצברד, קלמן מגן 3 שרונה מרקט תל אביב. לא כשר

הטעמים של קולומביה

מסעדה קולומביאנית קטנה ומיוחדת שפתחה עולה חדשה מקולומביה. הכל כאן צבעוני ועליז, כמו במדינת האם, והתפריט מציע מגוון מאכלים מסורתיים שכל מי שמתגעגע לטיול שלו בדרום אמריקה בטוח ישמח לפגוש.
יש כרן סנקוצ׳ו למשל שהוא מרק בשר עמוס בירקות שורש וקלח תירס, או פפיטה קריולה שזה זן של תפוחי אדמה קטנים מטוגנים בניחוח לימוני, ארפה דג פריך עם רוטב Aji ירוק של פלפלים חריפים, תבשיל פירות ים וסרטנים, Bandeja Paisa שהיא מנה קולומביאנית מסורתית של צלחת גדולה עמוסה שעועית, אורז לבן, נתחי בקר, ביצת עין, פלחי אבוקדו ותפוחי אדמה מטוגנים, או תבשיל בקר בסלסה אדומה, או מנה שנקראת Causa De Atun שלקוחה מהמטבח הפרואני והיא מין מגדל של מחית תפוחי אדמה וטונה.
כל הרטבים והטעמים ואפילו האווירה, יקחו אתכם לכיוון קולומביה, וכנראה שתראו שם הרבה דרום אמריקאים מתרפקים על מאכלים מהבית, וזה תמיד סימן טוב.
הטעמים של קולומביה, בן יהודה 20 תל אביב, 053-9630780. לא כשר

רוניק

במשך שנים היה רוני הסוד השמור של רחוב אחד העם, אליו היו מגיעים יודעי דבר בשביל לזלול כריכים משובחים, סלטים ותבשילים מושקעים שלא מוצאים היום. אז עכשיו רוניק עבר מקום והוא ברחוב יהודה הלוי ושם הוא ימשיך לעשות את כל הדברים שהוא טוב בהם. בסופי שבוע ייפתח בשעות הערב לבליינים ולחובבי הז׳אנר טוסט נקניק ונקניקייה בלחמניה, כרגע רק בקטע ניסיוני.
19 צפייה בגלריה
רוניק
רוניק
(צילום: יח"צ)
רוניק משקיע בפרודוקטים משובחים ובתפריט שלו אפשר למצוא כריכים מלחמי מחמצת ולחמניות של מאפיית זומר (פרישמן פינת דיזנגוף), למשל כריך ריקוטה עם דבש, טימין ואגס, או כריך איטלקי עם פסטו, טפנד זיתים, חציל קלוי, עגבניה בזיליקום, מוצרלה ופלפל חריף קלוי, כריכי נקניקים, כריך אבוקדו, כריך שקשוקה חריפה, או בייגל סלמון.
יש כאן גם לביבות זוקיני ביתיות משגעות על ציזיקי או תבשיל קינואה עם סלק וגזר שמגיע על טחינה או יוגורט וסלט ירקות. אם תרצו ממולאים אמיתיים אז כל יום מוגש כאן מבחר מתחלף - עלי גפן, בצל, סלק, כרוב, שמגיעים עם אנטיפסטי של ירקות ויוגורט או טחינה.
יש סלטים מושקעים עם גבינות צאן של משק דותן, מרקים מתחלפים מתאימים לעונה, והרבה אהבה לאנשים ולאוכל במחירים נוחים מאוד (26-50 שקלים)
רוניק, יהודה הלוי 49 תל אביב, 0523-357375. לא כשר

שווארמה שאבו

לא רחוק מהסניף של מאפיית אבולעפיה בנמל תל אביב, פתח סעיד אבולעפיה מזללת שווארמה, בהתאם לטרנד השווארמה הנוכחי. השותף שלו כאן זה שווארמה שאבי מנצרת - אחד מביא את עולם הפיתה למקום והשני את עולם השיפוד המסתובב. חוץ מזה, שווארמה שאבי הנצרתית נחשבת ללא פחות מאגדה באזור הצפון.
הפיתות הרכות והלאפות החמות מגיעות מהטאבון במאפייה הסמוכה, שני שיפודי ענק מסתובבים על הציר, האחד שווארמה עגל כבש מנוקד בפיסטוקים, השני שווארמה הודו, בשניהם מנצנצות שורות השומן בין שכבות הבשר.
ויטרינת הסלטים יפהפיה והפיתות והלאפות מורכבות במלאכת מחשבת (40-43 שקלים לפיתה), יש כאן פלפלים חריפים שנצרבים באש, וגם צ׳יפס ופלאפל וחציל מטוגן שעשויים מצוין. יש כאן גם מנת שווארמה בפיתה דרוזית דקיקה שמוחצים בטוסטר, להיט למי שמחפש קצת ריגושים בשווארמה שלו. המקום מצוחצח ונקי, יש שפע מקומות ישיבה והשירות ידידותי. עוד שווארמה מעולה לאוסף.
שווארמה שאבו, הירקון 26 (פינת יורדי הסירה) תל אביב. לא כשר

פאט אנד פאף

בולנז׳רי חדש בכיכר מסריק, שנראה שהוא הרבה מעבר למאפייה. המקום החדש מציע אמנם לחמים, עוגות, עוגיות, קינוחי ויטרינה ומאפים מלוחים, אבל מתפקד גם כמעדנייה קטנה עם גבינות של עברי, זרי פרחים, יינות, שמן זית ופסטה.
יש כאן חדר זכוכית קטן בו אפשר לראות את האופים עומלים על המאפים השונים ותפריט כריכים קטן שעושה חשק גדול. יש כאן למשל בגט מחמצת עם מקושקשת כמהין ופרמזן, קווין אמאן יפהפה, קרואסונים מושלמים, בורקסים פתוחים או סגורים במילויים שונים, עוגת גבינה ופחזניות. בעתיד מתכננים להרחיב כאן את התפריט שיתאים גם לשעות הערב, אבל בינתיים זהו אחד המקומות המושקעים והיפים שנפתחו באזור הזה לאחרונה.
פאט אנד פאף, מסריק 15 תל אביב. לא כשר

בוטיק 180

בר אוכל וקפה חדש שנפתח מול חוף הים כחלק מהוסטל גלישה על הטיילת, במרחק הליכה משוק הכרמל. מאחורי המקום עומד מסעדן ירושלמי צעיר בשם מעין שמחה (שלו מקומות כמו "מונאקו", "בורגר-מרקט", "טיאמו" או "זוליס"). שף אלון ליסי (צ׳נטרו בלוינסקי) נתן ייעוץ ובנה תפריט אקלקטי עכשווי, מבחינת הסגנון ובחירת המנות.
19 צפייה בגלריה
בוטיק 180
בוטיק 180
(צילום: דויד מויאל)
בתפריט יש מנות כמו גבינת בושה על קרם חלפיניו ושקדים קלויים (38 שקלים), פאניני עם גאודה עיזים, שמנת חמוצה ורוקט (36 שקלים), או נקניקיות עגל וגאודה עם ריבת בצל, פרמזן ורוקט (56 שקלים); יש כאן גם ארוחות בוקר טרנדיות עם מנות כמו שקשוקה ירוקה עם שמנת, פרמזן וכמהין (52 שקלים) או קרואסון סלמון עם איולי לימון כבוש וכוסברה (56)/
את האווירה במקום משלימה מוזיקת פאנק בווליום גבוהה, קוקטיילים צבעוניים (49 שקלים) והנוף של חוף הים כמובן. יש כאן גם מבחר בירות ישראליות וקינוחים, ואפשר לקחת כאן חדר לילה כדי לא לנהוג הביתה. הקפידו כאן על מחירים סבירים שיתאימו לצעירים ולרוח התקופה.
בוטיק 180, יונה הנביא 2 תל אביב, 03-3106067. לא כשר

אלוהה

חולמים על הוואי? מסעדת פוקי חדשה בשרונה מרקט שמתמחה בקערות פוקי שהן בעצם ארוחה שלמה בקערה וחגיגה של מרקמים וטעמים. יש כאן למשל פוקי סלמון שהוא כנראה הנפוץ ביותר וכאן מגישים אותו עם פקאנים מסוכרים, סלק בתנור, אבוקדו טרי, קינואה ורוטב גומא - שהוא מין סוג של טחינה משומשום (63 שקלים), או קערה שנקראת מעורב הוואייאני עם מיקס של דגי סלמון ודניס, פלחי מנגו, פלפלים קלויים ורוטב ויניגרט חלפיניו (59 שקלים).
19 צפייה בגלריה
אלוהה
אלוהה
(צילום: יח"צ)
יש כאן גם מנת המבורגר מיוחדת שמוגשת על אורז מוקפץ וביצת עין (58 שקלים) ומנות חמות נוספות כמו עוף מפורק על אורז (58 שקלים) או גרסה מעניינת של אגדשי טופו טבעוני (54 שקלים) וכן, אתם יכולים גם להרכיב את הפוקי שלכם בעצמכם.
אלוהה, אלוף מגן 3 תל אביב, 03-5448522. כשר

מסט

לפני כחודש נפתחה מסעדה טורקית חדשה בשוק לוינסקי. המסעדה התמקמה בחלל של חומוס מבסוטה שנסגר. בתפריט יש מנות כמו דולמה (46 שקלים) עלי גפן ממולאים באורז ברוטב דובדבנים חמצמץ, או סוג׳וק (68 שקלים) נתחים של נקניק טורקי עם מין לחם טורטיה, ויחד עם בצל מוחמץ אפשר להכין ממנו כריכים קטנים. יש גם או מנה של קדאיף ממולא דווקא בגבינת טולום (70 שקלים).
כל האוכל מוגש באווירת טברנה עליזה, לצד צלחות קטנות של סלטים מעניינים, ראקי (ערק טורקי), או בירה. מאחורי המקום עומד שף מיילס קסטוריאנו שעלה לפני כמה שנים עלייה מאיסטנבול וחלם להביא לישראל את האווירה ואת האוכל של בר אוכל טורקי מסורתי עם אלכוהול ומוזיקה. אנחנו ממש בעד.
מסט, לוינסקי 39 תל אביב, 058-4315760. לא כשר

פלאטבוש

יגיל קדוש, שף ומסעדן ניו יורקי הביא לארץ את המטבח האפרו-לטיני ופתח את מסעדת פלאטבוש, הקרויה על שם השכונה בברוקלין. המטבח האפרו-לטיני, שפחות מוכר בארץ, מבוסס על ההשפעות האפריקאיות של מיליוני עבדים שהגיעו לאמריקה הלטינית ולאזור הקריביים. במסעדה החדשה בפינת הרחובות יהודה הלוי ונחמני מגישים מנות שיקחו אתכם למסע של טעמים לא מוכרים כמו צ׳יפס פלנטיין, שהיא סוג של בננה, שמוגש עם פיקו דה גאיו ורוטב Aji ירוק המבוסס על פלפל חריף וכוסברה.
בתפריט יש גם כנפיים ברוטב באפלו, סביצ׳ה עם תירס שרוף, פלפל חריף ובצל סגול, או מק אנד צ׳יז מושחת עמוס בשמל וגבינות, או מנה משגעת שנקראת ג׳רק צ׳יקן- עוף במרינדה שעובר יישון וצלייה בגריל פחמים ומוגש לצד רטבים וצ׳יפס פלנטיין, או ארפה ריינה- פיתה מקמח תירס שמקורה בוונצואלה וקולומביה וכאן מוגש במילוי עוף ואבוקדו. לצד כל מנעד הטעמים המופרע והמוצלח הזה מוגשים גם קוקטיילים והמוזיקה העליזה מכניסה לאווירה מיוחדת. לא ניתן להזמין מקומות.
פלאטבוש, יהודה הלוי 52 תל אביב. לא כשר

פלייגראונד

המסעדה של מלון PLAY מידטאון החדש נפתחה בתחילה לארוחות בוקר לאורחי המלון בלבד ורק אחר כך גם לקהל הרחב, אבל עכשיו מתרחש בה שינוי קונספטואלי והיא ותציע מעתה בשעות הערב חווית בילוי אלגנטית של אוכל ויין. המלון שייך לקבוצת המלונות קנדה ישראל (למשל מלון גלי כנרת) שלאחרונה מינו את איתי מסלובטי (משחקי השף) הצעיר להיות שף הקבוצה.
מסלובטי הרכיב עבור פלייגראונד תפריט שיתאים לתיירים ואנשי עסקים ולאחרונה הוא עושה בו שינויים על מנת להתאים אותו לקהל המקומי ולהפוך אותו לקצת אטרקטיבי לתושבי השכונה ולתל אביביים. יש כאן פיוז׳ן ים תיכוני של מנות כמו סלט קיסר עם ביצת ראמן רכה (64 שקלים) או פילה דג ים על לאבנה עיזים וחצילים (116 שקלים). יש גם סלט סלנובה עם אגוזים מקורמלים ובלו סטילטון (66 שקלים). אבל כאמור מסלובטי עובד על שינוי קונספטואלי עדין ויש למה לצפות.
פלייגראונד, דרך מנחם בגין 144 תל אביב, 03-6395504. לא כשר

פוד טרמינל

עוד משהו חדש במידטאון - ארבע מסעדות במתחם אחד: סניף שני למיזם הקולינרי שמאחוריו הפרוקט עומדת קבוצת זה סושי (שיש לה גם את מסעדת וונג האסיאתית). הסניף הראשון נמצא באזור התעשייה המערבי של ראשון לציון. בתפריט יש סושי לצד המבורגר חדש שנקרא Big Ives - יציאה טובה ומרעננת, ויש גם מטבח המבוסס על גריל פחמים.
19 צפייה בגלריה
Big Yves
Big Yves
Big Yves
(צילום: בועז לביא)
החיבור בין הסגנונות השונים מאפשר לאכול במקום או לעשות משלוח או טייק אווי של מנות שלכאורה אין קשר ביניהן - כמו המבורגר (61 שקלים) או דג קוד בציפוי פריך ורוטב טרטר בלחמניית המבורגר (55 שקלים), אגאדשי טופו (43 שקלים), אומי ראמן בציר עוף עם שרימפס וקלמרי (69 שקלים), באן עם דג בטמפורה (56 שקלים), בוק צ׳וי בקר - אטריות תוצרת בית עם נתחי סינטה ובוק צ׳וי (81 שקלים) או סלמון צלוי בפחם עם תפוח אדמה באטר, שמנת חמוצה ווינגרט טרגון (84 שקלים). אפשר גם לשבת באזורי הישיבה במקום.
פוד טרמינל, מנחם בגין 150. לא כשר

השדרה הקולינרית של פארק עתידים

פארק עתידים תל אביב חנך בשבוע שעבר שדרה קולינרית חדשה שכוללת את בית הקפה אילנס, סניף של רשת ארומה, וסניף של מזללת השווארמה יאשקה שנמצאת במגמת התרחבות. אלפי עובדי החברות שפארק יכולים מעתה למצוא שם שווארמה עגל או הודו ביאשקה, לצד בתי הקפה הנוספים במתחם המושקע.
פארק עתידים תל אביב, דבורה הנביאה 121 תל אביב. כשר

מסעדות חדשות באזור המרכז

fat-ish בייקרי

הפנטזיה של לינור וקסמן ודורין אברהם הייתה לפתוח מאפיית בוטיק מושחתת בעיר מגוריהן - חולון. בזמן הקורונה השתיים התחילו לייצר מהבית את הפטיש שלהן - עוגיות אמסטרדם.
19 צפייה בגלריה
פטיש חולון
פטיש חולון
(צילום: רונן מלחן)
הן התחילו את דרכן עם קולקציה של עוגיות אמסטרדם מעולות שמהר מאוד הפכו לסולד אאוט, מה שהוביל אותן להגשים חלום ולפתוח בייקרי בוטיקי מופרע ותוסס בדיוק כמוהן.
19 צפייה בגלריה
פטיש חולון
פטיש חולון
לינור וקסמן ודורין אברהם
(צילום: רונן מלחן)
פטיש מעוצב בצבעים פסטלים של ורוד וירוק, המושבים קטיפתיים, והשולחנות קטנים, כשמדי בוקר יוצאת לוויטרינה קולקציית המאפים, ממולאים בקרמים שנוזלים בכל ביס. כריכים, סלטים, עוגות, קינוחים וכמובן קולקציה של עוגיות אמסטרדם מהוללות. יש קרואסון פיסטוק או קינדר, עוגיות אמסטרדם לוטוס, או פרלין פיסטוק, קרם ברולה טופי ופופקורן, עוגות גבינה בצנצנת ועוד. אימאל'ה.
פטיש, הרוקמים 23 חולון, 03-5094444. כשר

אהרוני'ס

הקצבייה של אהרוני פורצת את גבולות תל אביב ומגיעה לגני תקווה - לפני שלוש שנים פתח אהרוני בשיתוף פעולה עם בנו אורי, את קצבייה בשינקין – מותג חדש המשלב אטליז ומעדניה. לאחר שהמקום והקונספט הוכחו כהצלחה נפתחה בצפון העיר קצבייה באופנהיימר, גרסה משודרגת הכוללת בתוכה גם רוטיסרי. "אהרוני'ס", הקצבייה בגני תקווה המושקת בימים אלה, מסתמכת על הניסיון והידע שנצברו בשני הסניפים בתל אביב.
19 צפייה בגלריה
אהרוניס גני תקווה ישראל אהרוני
אהרוניס גני תקווה ישראל אהרוני
ישראל אהרוני באהרוניס גני תקווה
(צילום: אסף קרלה)
תמהיל המוצרים בקצבייה מיועד לייצר חוויית קניה במקום אחד כשהלקוחות מוזמנים להתאבזר בסל, לאסוף מוצרים מהמקררים ומהמדפים כמו סטייקים מיושנים מבקר מקומי, קבב והמבורגר קפוא שאהרוני פיתח בעצמו, קציצות עוף בכרובית, ואוכל מוכן המיוצר במקום לפי מתכונים מקוריים. מוצרי מדף אסיאתיים, תבלינים ורטבים משדרגים את המטבח הפרטי, ובימי שישי נמכרים במקום מאפים בוכריים ממאפייה מסורתית קטנה ונהדרת.
19 צפייה בגלריה
אהרוניס גני תקווה ישראל אהרוני
אהרוניס גני תקווה ישראל אהרוני
(צילום: אסף קרלה)
וכמו בשינקין, לצד האטליז הוקם דיינר קטן המציע עוף ברוטיסרי (חצי עוף 65 שקלים, כרע 35 שקלים), כנפיים פריכות בזיגוג אסיאתי (30 שקלים) ותוספות כמו תפוחי אדמה צלויים, כרוב צלוי, אורז פרסי או צ'יפס (19 שקלים), או כמובן המבורגר הקצבים של אהרוני'ס (54 ש"ח) וצ'יזבורגר (59 ש"ח) שעשוי מבשר שמיושן ונטחן במקום ומוגש בלחמנייה שפותחה עבור אהרוני וורטבים מתוצרת בית.
אהרוני'ס, ההדרים 7, גני תקווה (מתחם צים אורבן), 03-5666660. לא כשר

או או

בר פיצה חדש ושמח שקם על הטיילת מול הים באשדוד. לפני שבוע התקיימה במקום מסיבת הפתיחה הרשמית, ועכשיו אפשר לספר שיש כאן תפריט שמתמקד בשני אלמנטים - מנות ראשונות קטנות, או פיצות.
19 צפייה בגלריה
או או אשדוד
או או אשדוד
(צילום: אלון ג'ורג'י)
במנות הראשונות יש למשל מנה שנקראת איל שני והיא עגבניה מיובשת בטאבון עם גבינת מוצרלה, בלסמי ובזיליקום (16 שקלים), או מנה "כתומה מבפנים" שזו בטטה צלויה בטאבון עם גבינת פטה שרופה וחמאת עגבניות שרי (41 שקלים), או "מתחת לשמיכה" - בצל ירוק, תרד ופטריות במחבת ואז עם חלמון ביתה מתחת לשמיכה של פסטה (52 שקלים).
בגזרת הפיצות יש כאן למשל את "לבנה זוהרים", פיצה עם רוטב אלפרדו, מיקס פטריות, ביצת עין ועירית (64 שקלים) או "דודה שרופה" שזו פיצה עם עגבניות שרי ובצל שרופים בטאבון, קונפי שום ולאבנה זעתר (59 שקלים) ועוד. יש כאן הרבה אלכוהול, אווירת חוף ים נעימה ושירות חייכני.
או או, מרטין בובר 1 אשדוד, 052-3635301. לא כשר

KFC פותחת סניף חדש בראשון לציון

רשת מסעדות העוף האמריקאית המפורסמת בעולם, מרחיבה את הנוכחות באזור המרכז ופותחת סניף חדש ב-G City ראשון לציון. לרשת יש 14 סניפים ברחבי הארץ, והסניף החדש בראשון לציון נפתח בשבוע שעבר, זמן קצר אחרי פתיחתו של סניף בפתח תקווה.
הסניף יהיה פתוח בכל השבוע כולל בסופ"ש.
KFC, ילדי טהרן 3, G City ראשון לציון. לא כשר

מקומות חדשים בדרום

מזללת המבורגרים H.B.B

מזללת H.B.B, המכונה גם "חביבי המבורגר", היא מזללת המבורגרים כשרה בסגנון ים תיכוני. ההמבורגרים במקום עשויים מבשר בקר, ניצלים למידת עשייה קבועה של מדיום-וול, והלחמניות נאפות במאפיה מקומית בשביל המקום. כל מנה משלבת רטבים מעניינים כמו איולי כוסברה, איולי לימון כבוש, איולי פלפל צ'ומה ועוד.
19 צפייה בגלריה
חביבי המבורגר
חביבי המבורגר
(צילום: גל זהבי)
מאחורי המיזם הקולינרי הזה עומד צחי צוק הבעלים של מלון "ליר סנס" ומסעדת "אברטו" השוכנים מעבר לכביש. במקום יש מחלקה שלמה החופשייה מגלוטן ולחמניות ובירות מיוחדות ללא גלוטן.
מלבד מנות ההמבורגר ניתן למצוא סלטים, נאגטס ומנות צד מעניינות לאכול במקום או לאסוף מהדרייב אין. יש שם למשל המבורגר אכבר (59 שקלים) עם קציצה מאונטריב מפורק שבושל 12 שעות בציר שזיפים ומוגש בלחמניית המבורגר עם איולי טבסקו, עלי רוקט ובצל. יש גם המבורגר ג׳ונם (59 שקלים) עם איולי לימון כבוש ושבבי תפ"א בתיבול בהרט או קריספי צ'יקן (49 שקלים) חזה עוף פריך בלחמניה וסלט מלפפונים בחומץ, וגם המבורגר טבעוני שנקרא חביבתי (52 שקלים) עשוי מרדיפיין מיט ועוד.
H.B.B חביבי המבורגר, הרצל 3 גדרה (תחנת דלק סד״ש), 08-6225622. כשר