חיפש מחסן בשוק מחנה יהודה - ומצא קרמבו: אם אתם מאלה שמחכים כל השנה לעונת הקרמבו, בטח יצא לכם לתהות מי קבע שקרמבו אוכלים רק בחורף. מה עושים אם חושקים בקרמבו דווקא בחודשי הקיץ? אז עד עכשיו התקופה היחידה שבה יכולתם להשיג קרמבו בארץ היתה בין אוקטובר לפברואר ואם פספסתם - היתם צריכים לחכות לחורף הבא או ללמוד איך להכין קרמבו בעצמכם (פחות מומלץ).
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
אחד מאותם אנשים שחלמו על קרמבו שזמין כל השנה, הוא לירן איילון, הבעלים של "קאבום" - חנות הקרמבו הראשונה בישראל, או כמו שהוא קורא לזה: בית הקרמבו הראשון בישראל, שנמצאת בלב שוק מחנה יהודה בירושלים ומוקפת בחנויות התבלינים, הממתקים והאוכל האותנטי.
6 צפייה בגלריה
קרמבו, קאבום
קרמבו, קאבום
קאבום: שיק או שוק?
(צילום: דוד מויאל)
מעבר לטעמים הקלאסיים והמוכרים - וניל ומוקה, תוכלו לטעום שם עוד טעמי קרמבו מפתיעים כמו קרמבו פנינה-אוכמניות, תות ופטל, פסיפלורה, לימון, בננה, קרמל, שוקו-בננה במילוי גנאש שוקולד ופקאן סיני ועוד (15-25 שקלים ליחידה). למכורים לקרמבו, זו הזדמנות להיות הרפתקנים ולנסות טעמים שמעולם לא חשבתם שתפגשו בקרמבו שלכם.
6 צפייה בגלריה
קרמבו קאבום מחנה יהודה
קרמבו קאבום מחנה יהודה
לירן איילון: "חולם לעשות קרמבו סלק"
(צילום: אריק מרמור)
איילון, ירושלמי במקור ובעל חנות גלידה בשוק מחנה-יהודה, לא העלה על דעתו לפתוח חנות קרמבו ומה שהתחיל כחיפוש מחסן לעסק שלו, התגלגל להגשמת חלום.
"חיפשתי מחסן בשוק מחנה יהודה, ובהתחלה הרעיון היה בכלל לפתוח חנות צ'ורוס", מספר איילון. "הילדים שלי ואני דיברנו בבית על קרמבואים ופתאום שטראוס הוציאה איזו הודעה שכנראה היא לא תמשיך לייצר קרמבו. בהמשך הכרתי מדריך בשוק מחנה יהודה ואמרתי לו 'אני רוצה לפתוח חנות צ'ורוס, מה דעתך על דבר כזה?'. הוא ענה שמה שחסר בשוק מחנה יהודה זה חנות קרמבו. אמרתי שאני פותח חנות קרמבו ומפה זה התגלגל".
6 צפייה בגלריה
קרמבו קאבום מחנה יהודה
קרמבו קאבום מחנה יהודה
(צילום: אריק מרמור)
איילון התחיל במסע אל עבר הקרמבו המושלם וחיפש שף קונדיטור שיעזור לו לייצר את הקרמבו המדויק. "הגעתי לאינסטגרם של בחור בשם שי גולן ולא היה לי מושג מי הוא, לא ידעתי שהוא זכה בבייק-אוף", משחזר לירן. "התקשרתי אליו, הוא היה אז בניו-יורק, ואחרי טלפון אחד זה היה נשמע כאילו זו מתיחה או הזיה. הוא לא הבין מה אני רוצה ממנו. הצעתי לו 'תגיע לארץ הכרטיסים עליי, אני רוצה שתלמד אותי להכין קרמבו'. הוא הגיע ובנינו ביחד את כל הרעיון ואת המקום ויצאנו לדרך, לבנות בית קרמבו ראשון בישראל".
6 צפייה בגלריה
קרמבו, קאבום
קרמבו, קאבום
קרמבו קאבום: בביסקוויט או בקרם?
(צילום: דוד מויאל)
אז המקור של חנות הקרמבו זה קודם כל האהבה שלך לקרמבו או רעיון עסקי? איילון: "אני באמת חולה קרמבו, אני אוכל לפחות 3-4 קרמבו ביום - שניים מוקה ואחד וניל, כדי לאזן. הייתה גם שיחה בבית על למה אין קרמבו בטעמים, למה אין קרמבו תות וקרמבו פטל ואז זה הפך לפן העסקי".
יש טעם שחלמת עליו וגנזת אותו או רעיון לקרמבו משוגע? "היה לי רעיון לעשות קרמבו סלק, בגלל הצבע. הצבע מאוד משך אותי. שוק מחנה יהודה ידוע כמקום חובה לקובה סלק. אני רוצה לייצר קרמבו סלק. הטסטים כבר בעבודה".
6 צפייה בגלריה
קרמבו, קאבום
קרמבו, קאבום
לא רק בחורף: 12 חודשים בשנה קרמבו
(צילום: דוד מויאל)
פתחת חנות קרמבו בסוף החורף, זה לא בעייתי? אנשים רוצים קרמבו בעיקר בחורף. "אנשים רגילים שקרמבו קיים במשך חודשיים בשנה, בחורף. זה לא מה שהולך להיות פה. פה יהיה בית קרמבו כל השנה. זה יהיה רב-עונתי: קיץ, חורף, סתיו ואביב. יהיה לנו קרמבו כל השנה".
בשונה מהקרמבו התעשייתי שאותו אפשר למצוא במקפיאים בסופר מרקט ובפיצוציות, אצל איילון הסיפור שונה - העוגיות נאפות כל יום וגם קציפת הקרם טרייה. הדבר ששונה מהקרמבו המוכר זה היעדר ציפוי השוקולד, או יותר יותר נכון - ציפוי הצימקאו שאנחנו רגילים לפתח בשיניים רגע לפני שאנחנו מגיעים אל קציפת הקרמבו. אל דאגה, גם לזה מצאו פתרון ותוכלו אפילו לבחור ציפוי שוקולד חלב: "יש לנו שוקולד מריר למי שרוצה פרווה, יש שמונה סוגים שונים של קרמבו פרווה ויש ציפוי שוקולד חלב. אין קרמבו שיוצא בלי ציפוי", מספר איילון.
6 צפייה בגלריה
קרמבו קאבום מחנה יהודה
קרמבו קאבום מחנה יהודה
(צילום: אריק מרמור)
על שאלת השאלות - מאיפה מתחילים לאכול את הקרמבו, מלמעלה או מלמטה, לאיילון אין תשובה חד-משמעית. "אני בכל פעם אוכל בצורה אחרת, פעם זה לתת ביס רק בקרם, פעם זה ממש להתחיל מהביסקוויט לאט-לאט ואז הידיים מתלכלכות ומלקקים את האצבעות. לפעמים אני אוכל גם עם כפית. הקרמבו שלנו מוגש עם כפית".
איך אנשים מגיבים כשהם מקבלים קרמבו בכפית? "כולם מתפלאים - 'מה, אוכלים את זה בכפית?!', אז התשובה היא שכל אחד אוכל את הקאבום שלו בצורה אחרת".
בסופו של דבר, אתה חושב שאנשים מעדיפים את הקרמבו מהסופר בעטיפת האלומיניום? "כל מי שנכנס לפה ושמע על חנות הקרמבו חשב שהוא הולך לקבל קרמבו תעשייתי. אחרי שטעמו את זה, אמרו 'הבנתי מה זה קרמבו אמיתי'. אני לא חושב שמי שאכל אצלי קרמבו יחזור לאכול את הקרמבו התעשייתי הרגיל".