הטבעונות שהולכת ומבססת את מעמדה בארץ היא כבר מזמן לא טרנד. ישראל נחשבת למדינה המובילה בתזונה טבעונית עם שפע של מסעדות טבעוניות, פיתוחים חדשים בתחום הפוד-טק ותחליפי הבשר ואחוז הטבעונים הגבוה ביותר בעולם. לכבוד הפסטיבל הטבעוני הגדול בעולם, הויגן פסט, שיתקיים השבוע בגני יהושע, אירחנו באולפן ynet את מור אלדני, סמנכ"לית פיתוח עסקי בויגן פרנדלי ושירי סברנו, מנהלת קבוצת הפייסבוק "טבעוני טעים".
"בשנה שעברה הפסטיבל התקיים במתחם שרונה", מספרת אלדני, "והבנו שזה קטן מדי כי יש יותר מדי טבעונים ואנשים שמתעניינים בטבעונות. אז השנה הפסטיבל יתקיים בפארק הירקון בגני יהושע". קהילת הטבעונות הולכת וגדלה ומארגני הפסטיבל צופים שיגיעו השנה למעלה מ-100 אלף איש, טבעונים, צמחונים ומפחיתנים.
2 צפייה בגלריה
ויגן פסט
ויגן פסט
שווארמה טבעונית בטעם של הדבר האמיתי
(צילום: אור קפלן)
הפסטיבל, שיתקיים השנה בפעם הרביעית, יכלול למעלה מ-100 דוכני מזון, הרצאות ומתחם בריאות, פעילויות ומופעים לילדים, סדנאות בישול, ואפילו הופעה של נונו. עבור קהל הפנויים והפנויות, יתקיים לראשונה אירוע היכרויות חדש - ספידייטינג טבעוני, שנועד לשדך בין טבעונים בסבבים קצרים של היכרויות.
"הרעיון בפסטיבל האוכל הטבעוני הוא לייצר עולם טבעוני, למרות שלא רק טבעונים מגיעים וזה פתוח לכולם", משתפת ורסנו. "השנה החלטנו לעסוק לא רק ביחסים שבין אדם למזונו אלא גם ביחסים של בינו לבינה".
2 צפייה בגלריה
ויגן פסט
ויגן פסט
ספידייטינג לטבעונים וטבעוניות והופעה של נונו. ויגן פסט
(צילום: באדיבות ויגן פרנדלי)
למה צריך את זה? טבעוני לא יכול לחיות עם אדם שאוכל בשר? סברנו: "לא שהוא לא יכול אבל בהחלט יש קשיים, גם אידאולוגית וגם ברמת התזונה עצמה, לכן הרבה טבעונים וטבעוניות מעדיפים למצוא בן או בת זוג טבעוניים".
בפסטיבל ישתתפו מסעדות ביניהן אנסטסיה, קפה האנוי, 416, green roll, MISS-V, מקסיקנה, משק ויילר, משק ברזילי, גודנס ועוד, שיגישו מנות מוכרות לצד מנות חדשות היחודיות לפסטיבל.
נפתח לכם החשק לאוכל טבעוני? פסטיבל הויגן פסט יתקיים בימים רביעי וחמישי ה-21-22/6, בין 17:00-23:00 בפארק גני יהושע בתל אביב. הכניסה חופשית.