האביב כאן, הקורונה כבר כמעט נשכחה והמסעדות פורחות אחרי שנתיים לא פשוטות שעברו על בתי האוכל, הברים ומקומות הבילוי. אז נכון שמסעדות חדשות ומושקעות כבר כמעט שלא נפתחות, ונכון שאוכל הרחוב השתלט לנו על הסצנה, אבל זה בהחלט צפוי לנוכח השאיפה של רוב המסעדנים כרגע - לצמצם הוצאות, לחסוך בכוח אדם, להתאושש מהקורונה ולצאת מהמשבר עם כמה שפחות נזקים.
אז איפה אוכלים, לאן יוצאים לשתות ואיפה נעמיס אוכל הביתה במשקל? כל מה שאתם צריכים לדעת על מקומות חדשים שנפתחו ברחבי הארץ.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם:

מקומות חדשים בתל אביב

תרצה

בר יין מבית OCD הוקם בחלל של מסעדת החלוצים 3 בשוק לוינסקי. הבר הוא פרי יצירתו של רז רהב והצוות שלו, ובהם אביב חג'ג', הסומלייה שעומד מאחורי תפריט היין העצום של המקום שכולל מעל ל-250 לייבלים וכ-50 מהם נמכרים בכוסות.
האווירה קז'ואלית, ואפשר להזמין מקומות רק לסיט הראשון של הערב ובשאר הזמן אפשר פשוט לנסות להגיע.
19 צפייה בגלריה
שף רז רהב
שף רז רהב
שף רז רהב: בר יין חדש
תפריט האוכל מבקש לתמוך ביין ולא להיות מרכז העניינים ויש בו מנות שמזכירות את התפריט של OCD עם ברוסקטות מיוחדות בכמה גרסאות, קרפעלך לחם עם חמאה וקוויאר, לחם עם סחוג ירוק וחמאה, פלטת גבינות עם ריבת שמן זית, סשימי עם פונזו חושחש וכוסמת. חלק מהגישה המיוחדת של המקום באה לידי ביטוי גם בהחלטה לבקש מהאורחים לא להשאיר טיפים ולשלם למצרים ולטבחים כולם משכורת מלאה.
החלוצים 3 תל אביב, 03-5566774, לא כשר

מפגש רמב"ם

אוכל רחוב גורמה: מסעדת הבסטה (שרק לאחרונה דורגה במקום ה-14 ברשימת המסעדות הטובות במזרח התיכון), פתחה את מפגש רמב"ם - שווארמה נהדרת שעמלו על הפיתוח והדיוק שלה במשך לא מעט זמן.
19 צפייה בגלריה
שווארמה, מפגש רמב"ם
שווארמה, מפגש רמב"ם
שווארמה, מפגש רמב"ם
(צילום: תיקי גולן)
השווארמה עשויה כאן מבשר כבש ובקר ומוגשת בפיתה עם חומוס או בלאפה עם ציזיקי, או הפוך, איך שתבחרו (28-45 שקלים). בפנים יש גם בצל כבוש סגול ובצד יש צ'יפס משגע שרק בשבילו שווה להגיע למקום (20 שקלים). אל תוותרו על השילוב של עמבה וצזיקי ביחד. אהבנו.
רמב"ם 13, תל אביב, 03-5102110, לא כשר

תמוז

בתוך בניין יפהפה לשימור שנמצא במובלעת חצי סודית בלב העיר (בחלל שאיכלס את תולעת ספרים), נפתחה חנות משק שמתפקדת כמו מכולת ובית קפה, המציעה מוצרי מעדנייה משובחים, אוכל מוכן הביתה או לשבת ו-26 סוגים של ירקות אורגנים שמגיעים פעמיים ביום ממשק מלמד שנמצא במושב כפר הנגיד.
על המיזם אחראים יואב ניסני ומעין הרשקו ממסעדת טוני ואסתר בשוק לוינסקי (שחוגגת עשר שנים ממש עכשיו) ואריק למד מהמשק הנושא את אותו השם. במשק של מלמד מגדלים עופות אורגנים (שקיבלו ממש לאחרונה תו תקן של חי בריא) ובהם משתמשים להתקנת המנות. בתפריט של השף מורן ברנס - שהוא הכי קרוב לפארם טו טייבל שתמצאו באזור - יש קציצות עוף, לזנייה, כרעיים, ירקות קלויים ועוד, ואת כל זה תוכלו לאכול במקום או לקחת הביתה במשקל.
19 צפייה בגלריה
תמוז
תמוז
(צילום: תיקי גולן)
19 צפייה בגלריה
תמוז משק מלמד
תמוז משק מלמד
תמוז
(צילום: יח"צ)
במחלקת המעדנייה אפשר מיד להבחין שנעשתה עבודת אוצרות רצינית ושם תמצאו מוצרים כמו אבן יוגורט, טחינה אסלית מחברון, גבינות של מחלבת הבוטיק ואדי עתיר, לחם של אדון שיפון, שמן זית של ריש לקיש, גבינות מחוות רום וגם את הגראפה המשובחת של יובל (ג'וב) הרגיל.
19 צפייה בגלריה
תמוז
תמוז
(צילום: תיקי גולן)
בחלל הפנימי יש מעט מקומות ישיבה וברחבה בחוץ יש כיסאות וספסלים שאפשר לנשנש שם. לטובת הממהרים נחרץ חלון שירות מהיר הפונה לרחבה ושם אפשר להזמין בשירות עצמי וגם לקבל את מה שהזמנתם.
מזא"ה 7 תל אביב

נורי

דור אבן ובת זוגו מור חזן פתחו את נורי - חנות פטיסרי משגעת ממש מול מסעדת הדגים שלהם. החנות מציעה אך ורק קינוחים ומתוקים, בעיקר בסגנון צרפתי אבל מחומרי גלם מקומיים ומרכיבים מהשוק.
19 צפייה בגלריה
נורי פטיסרי שוק הכרמל
נורי פטיסרי שוק הכרמל
(צילום: יח"צ)
הקונדיטורית היא לירון שמיע, שלמדה באלן דוקאס, עבדה קצת בפריז וניהלה את הסוויט בוקס, הקונדיטוריה הפלורנטינית האהובה, במשך ארבע שנים. כרגע המקום פתוח רק בסופי שבוע בימים חמישי ושישי והחל ממאי המקום ייפתח כל יום מהצהריים ועד הערב.
חיים חבשוש 42 שוק הכרמל תל אביב, לא כשר

קיצ'וקאי

מסעדת סלאס של השף אור גינסברג פועלת כבר ארבע וחצי שנים עם תפריט המבוסס על דגי ים טריים ובישול פיוז'ן אסייתי, ועכשיו הוא מרחיב את הפעילות עם מסעדה חדשה וחדר אירועים המציעים תפריט עם טעמים קיצוניים, חזקים ובועטים. המטבח המרכזי עליו נשען אור בקיצ'וקאי הוא מטבח הני-קיי היפני. "ני-קיי" משמעותו זר במדינה - כשמהגרים יפנים הגיעו לדרום אמריקה המטבח היפני הנקי והמוקפד התערבב עם הדרום אמריקאי, הסלסות, הפלפלים והחריפות של הטעמים, ונוצר פיוז'ן חסר מעצורים.
19 צפייה בגלריה
קיצ'וקאי
קיצ'וקאי
(צילום: נועם פריסמן)
קיצ'וקאי מציעה מנות קטנות ומשקאות צבעוניים, הכל בהגשה משעשעת ובאווירה שמחה, למשל בלאק ממבה - טרטר טונה בויניגרט ג'ינג'ר דבש וליים, איולי קושו וטוויל בועות פריך מאבץ (65 שקלים), פיס אין דה סנואו - קוביות סלמון כבושות בליים וצ'ילי מעליהם שלג פונזו מפלפלים שמקפיא את החך והלשון (57 שקלים), ביס טרטר בלחמניית חלב - לחמניות ענן ממולאות טרטר דג מלא רוטב (46-42 שקלים) ועוד. למסעדה יש חלל לאירועים שמתאים לאירוח אירועי בוטיק קטנים של 10-35 סועדים, עם מטבח פתוח וחווית אירוח אינטימית.
עמיעד 10 שוק הפשפשים יפו, 03-9653565, לא כשר

Fed and Bev

קבוצת אלבי והשף שחר לוי שהיה פיינליסט בעונה השמינית של מאסטר שף, עומדים מאחורי המקום החדש שנמצא בנחלת בנימין, במבנה באוהאוס יפה ועם אווירה של סלון אקלקטי ומוזיקה שמתגברת ככל שהשעה נהיית מאוחרת. בחלל יש שני ברים, מטבח פתוח ואזור ישיבה חיצוני שנצא על הרחוב שברוב שעות היממה סגור לכניסת רכבים.
19 צפייה בגלריה
fed and bev
fed and bev
(צילום: שני בריל)
לוי יצר עבור המקום תפריט מגוון שעושה שימוש בחומרי גלם ובטכניקות מכל מיני מטבחים בעולם ויוצר מנות לא מתחכמות כמו למשל מנת "אננס ומלך סיאם" של לוקוס בציפוי טמפורה בירה ואננס חרוך ברוטב קארי אדום (68 שקלים), סיגרים במילוי גבינות עם גספצ'ו עגבניות (42 שקלים) או סלט מלפפונים אסיאתי בווינגרט סאקה (44 שקלים). יש גם קוקטיילים בקנקנים, בכוסות או בחצאי כוסות, ובימי שישי ושבת יש בראנץ'.
נחלת בנימין 25 תל אביב, לא כשר

טוטו

מסעדת טוטו נפתחה מחדש לאחר שהיתה סגורה שנתיים, מאז פרוץ הקורונה. מה שהיה נראה בזמנו כמו שלב הגיוני בשיא המשבר, התברר כסגירה מדוברת של אחת מהמסעדות הטובות בתל אביב.
19 צפייה בגלריה
ירון שלו טוטו
ירון שלו טוטו
(צילום: יח"צ)
תמונות שהעלה שלו בחשבון האינסטגרם שלו חושפות מטבח חדיש ועצום בגודלו וגם התפריט שומר על המנות האיקוניות של טוטו כמו ניוקי ערמונים, הפיצה החריפה, החציל השלם השרוף באש, טורטליני זנב שור, וכמובן קינוח המילפיי המפורסם. בינתיים, כיאה למוסד, פתיחתו מחדש מרגשת הרבה אנשים בעולם הקולינריה.
ברקוביץ' 4 תל אביב, 03-6935151. לא כשר

הולי צ'יקנס

תומר סוויסה חי עד לפני שנתיים במשך 20 שנה בלונג איילנד, ועכשיו יחד עם בן שהרבני, קרוב משפחה והבעלים של שווארמה סטריט ומסעדת דוניס, הם פתחו במרכז תל אביב מסעדה שכולה מוקדשת לעוף, בעיקר בגרסה הקריספית והמטוגנת.
19 צפייה בגלריה
הולי צ'יקן מסעדות חדשות
הולי צ'יקן מסעדות חדשות
(צילום: גיל אבירם)
התפריט בנוי בסגנון אמריקאי עם באקט של כנפיים ושוקיים בציפוי של תערובת קמחים ותבלינים מיוחדת, בציפוי כפול שנותן אקסטרא קראנץ' (39 שקלים), קריספי צ'יקן חלומי בלחמנייה עם ביצת עין ובצל מטוגן (54 שקלים), סיגאר ממולא בפרגית (46 שקלים), וכמובן עוף רוטיסרי עסיסי שמסתובב לו בגריל (48-98 שקלים) ועוד המון מנות עוף מושחתות ותוספות אמריקאיות מגניבות כמו פרח בצל מטוגן.
אבן גבירול 20 תל אביב, 054-3992399, כשר

אהן תאי

אל רשימת המסעדות התאילנדיות בתל אביב הצטרפה לפני כמה שבועות אהן תאי - מסעדה קטנה וביתית של השף מידד סטבינסקי שעבד שנים ארוכות במקומות שונים בתאילנד וחזר לארץ במהלך הקורונה. המסעדה מבוססת על מנות גריל ומציעה תפריט לא שגרתי ביחס למסעדות התאילנדיות המוכרות בתל אביב.
19 צפייה בגלריה
מסעדת אהן תאי
מסעדת אהן תאי
(צילום: יעל יצחקי)
19 צפייה בגלריה
מסעדת אהן תאי
מסעדת אהן תאי
מסעדת אהן תאי
(צילום: יעל יצחקי)
על גריל הפחמים מניח סטבינסקי בשר, דגים ופירות ים המוגשים לצד מטבלים. יש גם מנות ראשונות וסלטים, ומנות קארי גדולות שאפשר לחלוק, כמו קארי צהוב עם נתחי דג לצד אטריות דקיקות; קארי דגים עם ירקות, אורז מאודה ובזיליקום; או קארי ירוק עם עשבים, עוף וירקות (40-88 שקלים). המקום פתוח כרגע רק בשעות הצהריים אבל מתעתד להיפתח גם בערב.
לילנבלום 21 תל אביב, 0585521215, לא כשר

מידל איסט

סביח היא אולי המנה שמאפיינת ביותר את המזרח התיכון. כאן היא מוגשת בצורה מוקפדת והתוצאה הסופית מדויקת.
19 צפייה בגלריה
מסעדות חדשות מידל איסט
מסעדות חדשות מידל איסט
(צילום: דויד מויאל)
במנה יש חצילים עסיסיים ובשרניים, ביצים חומות שבושלו לילה שלם, תפוחי אדמה שנצלו בתנור במשך שעות עד שהתקרמלו, מטבוחה שבושלה במשך שש שעות, כדורי פלאפל פריכים ועוד. התפריט במידל איסט כולל שתי מנות בשלוש גרסאות שונות - סביח ופלאפל, בפיתה, בלאפה או בקערה כסלט (25-36 שקלים). יש גם צ'יפס טמפורה (18 שקלים).
יגאל אלון 94 תל אביב, 054-6204995, כשר

מתחם בילוי קולינרי DNA

DNA הוא מתחם פודטראקס חדש במרכז עזריאלי בתל אביב שכולל ארבעה פודטראקים שונים במתחם ענק אחד שבו מגוון צורות ישיבה שונות, שני ברים גדולים, מוזיקה ואווירה. בכל פודטראק יש שף אחר עם מטבח אחר והמבלים יכולים לשבת על הבר ולהזמין מהשפים השונים, או פשוט לגשת ולרכוש בעצמם מכל משאית ולשבת באחד מ-300 מקומות הישיבה הפזורים במתחם.
19 צפייה בגלריה
DNA עזריאלי
DNA עזריאלי
DNA עזריאלי
(צילום: דוד מויאל)
מאחורי המיזם החדש עומדים היזם רן דור חי והשף יוסי שיטרית ולוקחים בו חלק השף תומאס זהר שעומד מאחורי JAI, אוכל רחוב תאילנדי המורכב מסגנונות בישול שונים עם מנות גריל, מרקים, מטוגנים, מנות קארי, סלטים ומוקפץ (56-72 שקלים); שף גבריאל ישראל עם משאית האוכל צ'יקאנטו בה יוגשו מנות טאקו מטורטיות בעבודת יד עשויות תירס או חיטה, "גורדיטה" - הפיתה המקסיקנית, משקאות וקינוח מקסיקני אותנטי (28-58 שקלים).
19 צפייה בגלריה
גבריאל ישראל
גבריאל ישראל
גבריאל ישראל
(צילום: אנטולי מיכאלו)
שף יהונתן שרביט עם הפודטראק MEZZO Fantastico המביא איתו מנות וטעמים מהמטבח של דרום איטליה עם פסטות ופיצות טריות בעבודת יד (22-128 שקלים); גם שף צרי אגמי עם הפודטראק La Foux Foux בקונספט צרפתי יוצא דופן שלוקח בסיס של קרואסון ויוצר ממנו כריכי בוקר בקרובאן (כריך קרואסון עגול), קינוחי ׳ברד פודינג׳ מבוססי קרואסון, קפה ומאפים (28-40 שקלים).
מרכז עזריאלי, דרך מנחם בגין 132 תל אביב, לא כשר

מקומות חדשים ברחבי הארץ

אבנר

הילה רונן סהר ויזהר סהר, בני הזוג שעומדים מאחורי מסעדת רוטנברג, מעירים משנת החורף את "אבנר" - בר היין שסמוך למסעדה. המקום נעים ולא מחייב ואפשר גם בספונטניות לעצור שם, לשתות כוס יין וליהנות מנוף פתוח וירוק. לצד שפע של יינות בכוס או בבקבוק מתפריט היין שבנתה הילה, מציע הבר גם תפריט חדש ובו מנות עונתיות ויצירתיות, והכל - באווירה רגועה תחת כיפת השמיים.
19 צפייה בגלריה
מסעדות חדשות, רוטנברג
מסעדות חדשות, רוטנברג
(צילום: אפיק גבאי)
את התפריט בנו יחד יזהר סהר והשף גפן שלוש שישמש כשף בפועל של מטבח הבר, והוא כולל מנות שממשיכות את הקו הייחודי של בני הזוג המושתת על אזוריות ועונתיות ומשלב את התוצרת הטרייה מהגינה הסמוכה וגם את תוצרת החקלאים והיצרנים של המסעדה. בין המנות בתפריט החדש תמצאו סקונס מנצ'גו עם ריבת עגבניות שרי, קרם פרש ובזיליקום (35 שקלים), קצ'יו א-פפה כרישה (42 שקלים), חסה צרובה עם לימון כבוש וגבן עיזים (35 שקלים), רוסט פרה של משק שניידר בדמי גלס, סלק כתום מעושן ורוטב ירוק (95 שקלים) ועוד.
חצר גשר הישנה (ליד קיבוץ גשר ובמתחם מסעדת רוטנברג), 053-9443272. לא כשר

מסעדת אמא

40 שנים מאז שנפתחה מסעדת אמא ברחוב אגריפס הירושלמי בואכה שוק מחנה יהודה, מתרחבת המשפחה עם התבשילים והמאכלים המסורתיים של אמא מרים בנימין, ופותחת מסעדה חדשה בקריית ענבים שבמטה יהודה.
19 צפייה בגלריה
מסעדת אמא
מסעדת אמא
(צילום: סיון שוב עמי)
במסעדה החדשה ניתן יהיה למצוא את מנות הדגל: קובה חאלב מתערובת של בשר וצנוברים במעטפת אורז פריך (26 שקלים), יפרח – עלי גפן שגולגלו ובושלו עם לימון טרי ורכז רימונים (26 שקלים), וקובה חמוסטה – מרק חמצמץ עם קובה ממולא בסִיסקֵה, בשר בבישול ארוך, שנעטפו בסולת (45 שקלים), לצד מגוון סלטים שנעשים מדי יום בעבודת יד. בקרוב יהיו תפריטים מיוחדים לשעות הערב ומנות מעדניה לארוחת שבת.
פארק כרמים קרית ענבים, 02-6631633. כשר בהשגחת צוהר

לה קפוזה

השף רז דניאלי עזב קריירה בהייטק לטובת המטבח, עבד בגוז' ודניאל ואחר כך בהקמה של סניפי המזנון של איל שני. הוא חבר ליזם נדב גן אור ויחד הם הקימו את לה קפוזה - קז'ואל פוד איטלקי עם פיצות ופסטות שלצידן יגיש דניאלי מנות ראשונות ומנות ספיישל בהן יוכל לשחק עם חומרי גלם שהוא אוהב. דניאלי בנה תפריט המדבר בשפה קולינרית הייחודית לו ומבוסס על תוצרת מקומית של מגדלים.
19 צפייה בגלריה
מסעדות חדשות לה קפוזה
מסעדות חדשות לה קפוזה
(צילום: גיל אבירם)
יש למשל פיצות כמו קרם דה לה קרם - רוטב שמנת, מוצרלה פרסקה, שום קונפי ופרמזן (59 שקלים); קינג פרושוטו - רוטב עגבניות מסורתי, פרוסות דקות של פרושוטו, מוצרלה פרסקה, בצל סגול ואורוגולה (79 שקלים), פסטות טריות (42-62 שקלים), קפוזינו - כיסון פוקאצ'ה משולש ממולא ברוטב פיצה עם תוספות לבחירה (41 שקלים) ועוד. לה קפוזה מחולקת לשני חללים – המטבח הפתוח עם הטאבון ודלפק ההזמנה, וחלל ישיבה סגור עם מגוון מקומות ישיבה, לצד מרפסת נעימה.
התעש 14 כפר סבא, 09-7661444, לא כשר

טרואר דה גליל

בר יין קטן ואינטימי של מחלבת בת הרים עם סגנון שקשה למצוא באזור זכרון יעקב, עם תפריט של מנות שיירינג מוקפדות ומתוחכמות של שף אוראל אוחיון - בעל רזומה מרשים במסעדות של יוסי שטרית, מאיר אדוני ועוד מסעדות מישלן בחו"ל.
כל מנה מותאמת לאחד מהיינות בתפריט, כמו למשל מנה של שברי גבינה צפתית וגבינת קדוש, עם לימון פרסי ומרמרלה כבושה בערק זעפרן; קיגל ירושלמי בעבודת יד עם מסקרפונה לימונית, לאבנה מיובשת וטחינת קארי, לצד יין מוסקט; גספצ'ו עגבניות צהובות עם גבינת שמנת לצד פוקאצ'ה עם סלמון כבוש, מוגש לצד רוזה ועוד מנות רבות נוספות.
הנדיב 23 זכרון יעקב, 079-6100100, כשר

The Fish Market Restaurant & Sushi

חוויה קולינרית חדשה בכפר ירכא - בתוך מרכז הקניות הענק הכולל סופרמרקט, מעדניה, מתחם אוכל מהיר ודוכני אוכל, מצטרפת עכשיו מסעדת דגים וסושי חדשה הממוקמת בתוך הסופרמרקט, קונספט קולינרי שנפוץ בערים הגדולות בחו"ל. המסעדה, שהיתה פתוחה חודשים ספורים ונסגרה בתחילת הקורונה, נפתחת עכשיו מחדש. בראש המסעדה עומד השף עומרי קיזל שיצר תפריט סושי ומנות אסיאתיות נוספות במחירים נוחים.
19 צפייה בגלריה
מסעדה בסופרמרקט
מסעדה בסופרמרקט
(צילום: גיל אבירם)
בתפריט יש מגש מזאטים זוגי הכולל לחם שום, חומוס, טחינה ומגוון סלטים טריים (29 שקלים); סלט של דג נא עם תפוח עץ, צנון וצלפים על לאבנה (49 שקלים); מחבת פירות ים של שרימפס, קלמרי ומולים עם עגבניות שרופות, חמאה ופרמזן (79 שקלים) או מגוון רולים של סושי בסגנון מסורתי (25-49 שקלים).
מרקאזה, אזור תעשייה ירכא, 04-9069800, לא כשר