רק עכשיו: הקיץ זו הזדמנות טובה לצאת מהשיגרה, לצאת לחופשה ובכלל זמן טוב לצאת כמה שיותר מהבית. אספנו לכם כמה המלצות רותחות (ואף מילה על מזג האוויר) לבילויים קולינרים ואירועי אוכל שוברי שיגרה ביולי ואוגוסט - מסושי ועד עוף בגריל.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:

פוד טראקס ואווירה

בקצרה: פסטיבל אוטואוכל 2023 בגיא בן הינום, 45-35 שקלים למנה
עד סוף אוגוסט יתקיים פסטיבל "אוטואוכל", מתחם פוד-טראקס בגיא בן הינום, המתקיים זו השנה השישית. יהיה שם ייצוג למסעדות כמו ג'וי, המבורגר ברלין, ג'אקו סטריט וגם משאית אוכל של צוות "פיטמאסטר" לחובבי בשר מהמעשנה.
9 צפייה בגלריה
אוטואוכל ירושלים
אוטואוכל ירושלים
(צילום: נועם רומנו)
אפשר לשבת שם על מחצלות ופופים או על הבר שבמקום. את האוכל ילוו הופעות חיות של הרכבים מוזיקלים ודי.ג'יי.
מחיר: 45-35 שקלים למנה
מתי: שלישי-חמישי בין 18:00-23:00, עד ה-31/8
גיא בן הינום, ירושלים. כשר

חגיגת יין

בקצרה: פסטיבל היין ה-21 במוזיאון ישראל: 50 יקבים מרחבי הארץ וארבעה ימים של יין, אוכל ומוזיקה
בפעם ה-21 תארח ירושלים את פסטיבל היין, המושך מבקרים מכל רחבי הארץ וגם מחו"ל. האירוע יתקיים במשך ארבעה ימים מלאים בגן היפהפיה של המוזיאון, ויציע טעימות יין מ-50 יקבים ישראלים ומגוון רחב של יינות אדומים, לבנים, רוזה, יינות חצי יבשים, ויינות מתוקים, של יקבים גדולים ומוכרים לצד יקבי בוטיק קטנים עם יינות מיוחדים.
9 צפייה בגלריה
יין
יין
(צילום: Shutterstock)
המבקרים יקבלו כוס אישית בכניסה, ובה ישתמשו במהלך כל הערב: תוכלו לטעום יינות, ללמוד על תהליך הייצור ולהכיר את האנשים שעומדים מאחורי המשקה. בפסטיבל יתארחו גם יצרנים מקומיים של משקאות אחרים כמו ליקרים, קוניאקים ווויסקי, וגם הם שיוצעו במקום.
ליד היין יהיו גבינות מהעולם, גלידות, שוקולדים מיוחדים, פיצות, סושי ועוד.
מתי: בין התאריכים: 31/7-3/8
מוזיאון ישראל, ירושלים שדרות רופין 11 הקריה, ירושלים. כשר

פסטיבל הטאבון בחצר

בקצרה: מאפים מהטאבון וסלטים ללא הגבלה ב-127 שקלים
השף כפיר חדד יצר בחצר הירושלמית הפנימית של מלון ענבל מטבח חוץ שבמרכזו טאבון לוהט.
9 צפייה בגלריה
פסטיבל הטאבון מלון ענבל
פסטיבל הטאבון מלון ענבל
(צילום: איתמר גינזבורג)
בימים ראשון עד חמישי יוצע לאורחי המלון ולאורחים להגיע וליהנות ללא הגבלה מסוגים שונים של סלטי פתיחה בצורות הכנה שונות - קלייה, בישול, גריל, עישון, החמצה ושלל ממרחים, מחמרה, מסבחה, טחינה סמיכה, צזיקי, פלאפל גבינות או פלאפל בבצל וסומק וסלט פנצנלה שילוו את המאפים המוכנים במקום.
בין המאפים שיוגשו: מאפה עלי אורגנו בולגרית ומוצרלה, מאפה שום עגבניות שרי , מאפה תרד ובצל ירוק, מאפה ביצה בולגרית ועוד ועוד. לסיום, יוגשו מתוקים בעבודת יד – מלבי, פירות, כנאפה וטארט פטיסייר.
מחיר: 127 שקלים לאדם, לא כולל קינוחים ושתייה
מתי: ראשון-חמישי 18:00-21:30, עד סוף אוגוסט
ז'בוטינסקי 3, פארק הפעמון ירושלים. כשר

פופ-אפ רוטיסרי ומעושנים

בקצרה: שוק אוכל של עופות ובשר בימי שישי
קוקו רוטיסרי, מסעדת העופות הצלויים של השף אילן ניב, משיקה פופ-אפ רוטיסרי ומעושנים בכל יום שישי במהלכו ניתן לרכוש בשר, עופות וירקות מעושנים וצלויים במשקל וגם לאכול במסעדה את ארוחת הצהריים של שישי.
9 צפייה בגלריה
קוקו רוטיסרי
קוקו רוטיסרי
(צילום: אנטולי מיכאלו)
בתפריט: בריסקט עגל מעושן (17 שקלים ל-100 גרם), עוף רוטיסרי בטעמים ועוף מעושן (98 שקלים ליחידה), שניצל קוקו 13 שקלים ל-100 גרם), סטייק פרגית בגריל (15 שקלים ל-100 גרם) ועוד.
מתי: ימי שישי החל מה-14/7 ועד סוף אוגוסט, 09:00-14:00
תובל 19 רמת גן. כשר

חודש חקלאים ויצרנים מרמת הנגב

בקצרה: חודש של תוצרת חקלאית מרמת הנגב במסעדת קלארו
מסעדת קלארו של השף רן שמואלי והשף בפועל טל פייגנבאום מקדישה חודש שלם למחוזה הדרומי של ישראל, רמת הנגב. התפריט מאגד את התוצרת החקלאית הייחודית לאזור: גבינות צאן, אגוזים טריים, יינות ועוד בשלל מנות ראשונות, עיקריות, קינוחים וקוקטיילים עם תוצרת של ראשית הקיץ.
9 צפייה בגלריה
קלארו רמת הנגב
קלארו רמת הנגב
(צילום: שני בריל)
בין היצרנים הקטנים מעוטף עזה, מצפה רמון ושדה בוקר משתתפים משק צ׳רי מבאר מילכה על גבול מצרים עם גידולים של ירקות בניחוח אסיאתי כמו: במיה, תרד גוליבר, שורשי כורכום טריים ועוד ירקות אסייתים נדירים; משק 77 מעוטף עזה עם אננסים, בננות מתוקות פטל ואוכמניות; חוות אחים לעד המעסיקה לוחמים ולוחמות שסיימו שירות צבאי עם פוסט טראומה המגדלים כרוב לבן, סלרי, כרוב סגול, סלק צבעוני ועוד.
מתי: עד ה-26/7
הארבעה 23 פינת דוד אלעזר תל אביב. לא כשר

ספיישלים בימי שני

בקצרה: ספיישלים של אנשי אוכל המתמחים בדגים נאים ופסטה במסעדת ג'הג'ה
בכל יום שני במהלך יולי ואוגוסט בג'הג'ה, הפיצה-פסטה בר בראשון לציון של הפיציולו גלעד סלומון, יתארחו אנשי אוכל עם התמחות בדגים נאים, פסטה, מגדלים וכו'.
9 צפייה בגלריה
ג'הג'ה
ג'הג'ה
(צילום: עידן מ)
לצד תפריט האוכל יהיו קוקטיילים המותאמים לספיישלים ולנושא של אותו הערב, ודיג'יי שינגן מוזיקה אלקטרונית. בין המנות: סלט איטלקי חם (69 שקלים), פטוצ'יני כמהין (88 שקלים), טורטליני פולנטה ברוטב חמאת מרווה, יין לבן ופרמזן (67 שקלים) ועוד.
מתי: ימי שני במהלך יולי-אוגוסט
רוטשילד 86 ראשון לציון. לא כשר

ארוחה שיתופית

בקצרה: ארוחות שרינג ב-145 שקלים וב-229 שקלים
מסעדת טרי בראסרי ברחובות יצרה תפריט של ארוחות שיירינג ב-145 שקלים לשלוש מנות או 229 שקלים לחמש מנות.
9 צפייה בגלריה
טרי בראסרי
טרי בראסרי
(צילום: סטודיו אסף קרלה)
בין המנות לבחירה: סיגר טלה; סלט שורשים אינדונזי; ארטישוקים בפלנצ'ה; סביצ'ה דג ים על הסכין, סלקים ועלי אנדיב צלויים, פולנטה מתירס טרי, קריספי צ'יקן בלחמניות יפניות, נקניקיות עגל גאודה, ניוקי פורצ'יני ועוד. בנוסף למבצע הזה, בימים ראשון עד חמישי יש 25% הנחה על כל התפריט בין השעות 17:00-19:00.
מחיר: 145/229 שקלים (לשלוש או חמש מנות)
מתי: ראשון-חמישי מ-19:00, שישי-שבת מ-17:00
הרצל 194 רחובות. לא כשר

חגיגת עגבניות

בקצרה: פסטיבל העגבנייה הראשון עם מנות מלמעלה מ-30 זני עגבניות
לידיעת הקורא איל שני: לכבוד עונת העגבניות, שוק האוכל "ריחות וטעמים" משיק פסטיבל שכולו מוקדש לעגבנייה. במהלך החגיגות יוגשו מנות מלוחות ומתוקות שבמרכזן העגבנייה, בשיתוף פעולה עם מגדלי העגבניות בארץ שיביאו לפסטיבל מעל ל-30 זני עגבניות.
9 צפייה בגלריה
פסטיבל העגבנייה ריחות וטעמים
פסטיבל העגבנייה ריחות וטעמים
(צילום: גיל אבירם)
ניתן לקנות את המנות מוכנות הביתה לצד שלל מנות עיקריות, סלטים, תוספות, מטבלים ועוד, ביניהן קציצות דגים ברוטב עגבניות וויטני, כדורי עגבניה מטוגנים, ריבת עגבנית וויטני צהובה, ריבת שרי חריפה, קציצות בשר טלה ברוטב עגבניות ליקופן ונענע, מרק עגבניות צונן, קראמבל עגבניות שרי ועוד.
מתי: 13-28/7, ימי חמישי בין 10:00-16:00, ימי שישי בין 08:00-15:00
החרש 8 רמת השרון 03-5164465; גיבורי ישראל 7 נתניה 09-7447464. כשר

פופ-אפ סושי

בקצרה: אומני סושי מתארחים בבאר שבע
מסעדת קו תאי שבעיר העתיקה של באר שבע תארח בכל יום שני שף סושי עם תפריט ספיישל שבנה במיוחד לאירוע. תפריט הפופ-אפ של השף יוגש גם בהמשך השבוע וזאת לצידו של התפריט הקבוע במסעדה.
בפופ-אפ יתארחו מתן בל, שף פרטי ויועץ קולינרי (עד ה-15/7), רנן בלומנרייך, שף פרטי שהתמקצע במטבח היפני ועבד בין היתר במסעדת דיינינגס (17-22/7) ושף אור גינסברג, זוכה משחקי השף ושף מסעדת סלאס (24-29/7).
מתי: במהלך חודש יולי
סמילנסקי 23 באר שבע, 08-6654854. לא כשר

חודש של תפריט תאנים

בקצרה: מנות מבוססות תאנים במסעדות גרקו
מסעדות גרקו והשף אליאב גולדנברג מציינים חודש של מנות שבמרכזן עומדות התאנים, אחד הפירות המזוהים ביותר עם יוון. התאנים ישולבו במנות ראשונות, עיקריות, קינוחים וקוקטיילים, וגם במאפים ומתוקים.
9 צפייה בגלריה
גרקו חודש תאנים
גרקו חודש תאנים
(צילום: דותן ברוך)
בין מנות הספיישל: גבינת פטה כבשים צרובה עם ספון סוויט תאנים ורוזמרין (58 שקלים); סובלקי פרגית עם רוטב תאנים, מרווה דבש ושקדים חריפים (84 שקלים); טיבון טלה בגריל ותאנים מזוגגות בזעפרן (118 שקלים); קרם חלב ואורז עם קונפיטורה של תאנים ושקדים מקורמלים (48 שקלים) ועוד.
מתי: מה-17/7 ולמשך כל העונה
להשיג בסניפים