רק השבוע פתח השף איל שני חשבון טיקטוק, וכבר שבר את הרשת עם סרטון תגובה לסרטון התותים של נועה קירל, שבו היא אוכלת תות שדה יחד עם העלים. בסרטון נראה השף אוכל בביס אחד עגבנייה יחד עם ה"עוקץ" שלה. הסרטון של שני זכה ליותר מחצי מיליון צפיות.
3 צפייה בגלריה
איל שני, טיקטוק
איל שני, טיקטוק
איל שני נוגס בעגבנייה עם ה"העוקץ", בסרטון התשובה שלו לנועה קירל בטיקטוק
(צילום מתוך חשבון הטיקטוק eyaltomato@)
"נועל'ה, מה אני לימדתי אותך?" שואל השף בסרטון, מרים עגבנייה עם "עוקץ", נוגס ואומר: "למה תותים? בהצלחה". שני מכניס את כל העגבנייה לפה, יחד עם העלים הירוקים, שאותם נהוג להסיר.
החשבון של שני עורר סקרנות בקרב הגולשים, במיוחד המשפט שמופיע ב"ביו": "נשוי למרים, אבא לאנה ו-52 מסעדות ברחבי העולם ומאהב של רונה". רבים מהעוקבים של שני תהו מי זאת רונה המאהבת, בעוד שמדובר על רונה הצבה של שני, המככבת גם בתמונת הפרופיל של השף.
צפו: איל שני עונה לנועה קירל על סרטון התותים
אבל מה זה בעצם אומר לאכול את ה"עוקץ" של העגבנייה או של התות? ה"עוקץ" זה המקום שבו העלים הירוקים מתחברים לשיח. לפני הכל נרגיע ונגיד שאין בזה כל רע, על אף הסולנין שבעלי העגבנייה (רעל המופק על ידי הצמחים במשפחת הסולניים, על מנת להגן עליו). בשביל לקבל הרעלה מעלים של עגבנייה צריך לאכול כמות גדולה של "עוקצים".
3 צפייה בגלריה
עגבניות
עגבניות
עגבניות עם "עוקץ"
(צילום: Shutterstock)
בעגבניות מיובאות, אגב, לא תמצאו את ה"עוקץ" אלא רק בעגבנייה ישראלית שגדלה ונקטפה כאן אצלנו (בדומה ל"כתר" האננס - כשהאננס נמכר בחנות ללא ה"כתר", סימן שהוא מיובא). היבואנים נדרשים להסיר את ה"עוקץ" והעלים מפירות וירקות המגיעים לארץ על מנת לשלול כל אפשרות לכניסת נגעים ומזיקים לישראל, כי שם בעיקר הם מסתתרים.
אבל מבחינה בוטנית, החלק האכיל - גם של העגבנייה וגם של התות - הוא הפרי עצמו, ללא העלים. בתות נהוג להסיר את ה"עוקץ" והעלים הירוקים כי שם מסתתרים לעתים חרקים, אבל כל זאת בעיקר בשל ענייני כשרות, ולא רק שאין כל בעיה לאכול תותים כולל העלים (כל עוד שטפתם אותם היטב), ישנם מומחי תזונה הטוענים שזה אפילו בריא.

"לא התחרפנתי"

אבל חשבון הטיקטוק החדש הוא אולי פתח לשערוריות: קדם לו חשבון האינסטגרם של שני (שיש בו נכון לעכשיו כ-142,000 עוקבים) שבו נולדה שערוריית השירותים בפריז, שלא תישכח - לפני עשור בדיוק, שעה ששני פתח את מסעדת המזנון הראשונה בפריז וביקר בעיר לצורך הפתיחה, הוא צילם את איבר המין שלו במשתנה של מסעדה בעיר האורות הרומנטית. כל זה, לגירסתו של שני, קרה בכלל בטעות, כאשר ניסה לצלם רק את המשתנה ובשל תעתועי תאורה לא שם לב שגם איבר המין שלו במלוא הדרו בתוך הפריים.
3 צפייה בגלריה
איל שני ורונה הצבה
איל שני ורונה הצבה
איל שני והמאהבת רונה
(צילום: מתוך חשבון הטיקטוק)
התמונה נמחקה כשעה לאחר מכן, כאשר שני חזר לחדרו במלון ושם גילה את התקלה המצערת ואת מבול התגובות הנזעמות שהגיעו בעקבות הפוסט. זמן קצר אחר כך שני פרסם לעובדיו התנצלות על התקרית, בה השווה את הצילום שלו ליצירה של פיקאסו. "תמונת האסלה צולמה בביסטרו בפריז", כך כתב אז שני, "מראה האסלה שבה את לבי, בקו אחד היא תיארה בעיני את כל יופיו של הגוף הנשי, כמו רישומיו האחרונים של פיקאסו שבהם תיאר בקו אחד את כל קיסמו של גופינו... את התמונה הזאת ערכתי במשך כשבע דקות... כשעה אחר מכן הגעתי לחדרי... פתחתי את האינסטגרם לקרוא את התגובות, הן היו נזעמות... הבטתי שוב בתמונה, לא ראיתי, צילמתי אותה מן המסך והגדלתי פי חמישה, עיני חשכו... לא התחרפנתי. מעולם לא היתי מעלה על דעת לפרסם תמונה של נתחי האינטימיים... הכל נעשה בתום לב".
עכשיו נשאר רק להמתין בסבלנות עד לשערורייה הבאה, הפעם בגרסת הטיקטוק.