אירועים בתל אביב

מצילים את השום הישראלי

מרכז אסיף ממקד את תשומת הלב במהלך חול המועד סוכות למשבר השום הישראלי. במטרה להעלות את המודעות לצריכת שום ישראלי, יגישו במהלך החג בקפה אסיף מנות עם שום ישראלי המבוססות על מתכונים של שפיות ובשלניות כמו נועה לוי שהכינה קובנייה ברוטב שום; מיכל וקסמן שהכינה ספגטיני שום ושומר; ורינת צדוק שהכינה קציצות דג ברוטב שום ועשבים על קרם שעועית לבנה ושום.
8 צפייה בגלריה
תפריט שום סוכות אסיף
תפריט שום סוכות אסיף
(צילום: מתן שופן)
בנוסף, במעדנייה של קפה אסיף ניתן יהיה לרכוש בשבוע החג צנצנות של שום קונפי וביום שישי ה-14/10 יהיו חלות שום שייאפו על ידי מורן גולן וגילי טנא. כמו כן, על גג החווה הלימודית של המרכז הקולינרי יוצגו צמחי שום מיוחדים, לצד צמחי תבלין ומרפא נוספים, כמו גם זנים וצמחי מאכל שגדלים שם באופן קבוע.
9-16/10, בימי שישי וערבי חג בשעות 12:00-14:00, ובימי חול המועד 12:00-17:00
לילינבלום 28 תל אביב, 03-3752727. לא כשר

ארוחה הודית זוגית

במסעדת טאיזו של השף יובל בן נריה, יגישו במהלך החג ארוחה הודית זוגית הכוללת פתיחים, מנות ביניים ומנות עיקריות בהשראת הטאלי ההודי המסורתי והשפעות ממטבחי האזור. לראשונה אחרי כמעט עשור במהלכו ערבי ראשון ההודיים בטאיזו הפכו למוסד קולינרי, יוגש תפריט הודי גם בצהרי היום עם תפריט המאופיין במגוון טעמים מאזורים שונים בהודו, באינטרפטציה המקומית של בן נריה.
8 צפייה בגלריה
השף יובל בן נריה
השף יובל בן נריה
השף יובל בן נריה
(צילום: יובל חן)
בין המנות: לחמניות מאודות עם צ'אטני עגבניות, יוגורט באפלו וראיטה; קרפצ'יו בנגאלי מדג מקומי עם שמן עלי קארי, זרעי חרדל מותסס, פאפדם וקרם פרש; באטר צ'יקן- נתחי פרגית במשרה הודי ועוד (398 שקלים לזוג).
10-17/10 (למעט יום שישי), מ-12:00.
דרך מנחם בגין 23 תל אביב, 03-5225005. לא כשר

שובו של האוקטוברפסט בבירגארדן

זו השנה התשיעית שפסטיבל אוקטוברפסט מתקיים פסטיבל בבירגרדן שרונה. בירות פאולנר עומדות במרכז החגיגות עם שבעה ברזי בירה ובירה אחת במהדורה מוגבלת המיוצרת במיוחד עבור הפסטיבל. את דוכני הבירה שיוצבו ברחבה המרכזית המקושטת במתחם, יפעילו אנשי צוות בבגדי אוקטוברפסט מסורתיים. די.0ג'יי ולהקות צעירות ירימו את האווירה ויחממו אותה לקראת האמן המרכזי: דודו טסה (19/10) ומרסדס בנד (20/10).
8 צפייה בגלריה
מסעדות במונדיאל
מסעדות במונדיאל
(צילום: יפעת ירושלמי)
על שולחנות עץ ארוכים, יוגשו לצד הבירות מנות כמו נקניקייה מתוצרת "פרנק" בלחמניה (30 שקלים) ופרעצל (15 שקלים). הדוכנים ובתי האוכל יישארו פתוחים עד לשעה מאוחרת באווירת אוקטוברפסט אמיתית. הכניסה חינם מגיל 18 ומעלה.
19-20/10, החל מ-18:00
מתחם שרונה, דוד אלעזר 6 תל אביב

אוקטוברפסט במתחם התחנה

בירת החיטה הגרמנית Weihenstephan חוגגת את האוקטוברפסט עם אוהל ענק, מגוון בירות של ויינשטפן, מנות מותאמות והופעות של להקת הקאברים BAND GABER ומופע של הזמרת קורל ביסמוט במתחם התחנה בתל אביב. הבירה שיוגשו באירוע: ויינשטפן Hefe Weizen (חיטה קלאסית) - בירת חיטה גרמנית קלאסית, לא מסוננת ופירותית עם מרירות מעודנת;
8 צפייה בגלריה
אוקטוברפסט ויינשטפן
אוקטוברפסט ויינשטפן
(צילום: יח"צ)
ויינשטפן פסטביר - בירת לאגר עונתית, גוון זהוב, בעלת ארומה פרחונית, מתקתקות נעימה מהלתת ומרירות מרווה המיוצרת פעם בשנה במיוחד עבור הפסטיבל; ויינשטפן Vitus - בירת חיטה גרמנית חזקה ועוצמתית, לא מסוננת ופירותית עם מרירות עדינה; ויינשטפן Dunkel - בירת חיטה גרמנית כהה, לא מסוננת, פירותית עם טוויסט קרמלי ומרירות מעודנת.
11-13/10
פארק מתחם התחנה תל אביב

ברחבי הארץ

אוקטוברפסט במקדש הבירה בראשון לציון

במהלך חול המועד סוכות תתקיים בבית הבירה מלצר בראשון לציון (בתוך הבר וגם בגינה שמחוץ למקום) חגיגת האוקטוברפסט. המקום המעוצב כולו כבית בירה עם אוסף אקססוריז ייחודי של עמית מלצר, יתקשט במהלך החגיגות בקישוטים מסורתיים, יוגש תפריט אוכל מיוחד, יימזגו מגוון בירות גרמניות וברקע יתנגן פלייליסט שנוצר במיוחד לאירוע.
8 צפייה בגלריה
אירועי סוכות מלצר בית בירה
אירועי סוכות מלצר בית בירה
(צילום: גיל אבירם)
מלצר בישל בירה מיוחדת לאירוע בשיתוף בר קישקשתא ומבשלת שיטה שתושק בשלושת המקומות במקביל. השף פרנקו אמירטי יצר מנות פסטיבל כמו נקניקייה חצי מטר לחלוקה, כריכים מושחתים, פיש אנד צ'יפס, המבורגר ועוד.
11-15/10
בן גוריון 4 ראשון לציון, 03-6719433. לא כשר

פסטיבל דארנא בבאקה אל גרביה

באקה אל גרביה תארח בחוה"מ סוכות פסטיבל קולינרי-תרבותי ענק - פסטיבל דארנא, ובתרגום חופשי: הבית שלנו. הפסטיבל יציע פעילויות לכל המשפחה, בדגש על קולינריה ותרבות, ויספר את סיפורה של באקה אל גרביה. את תכני הפסטיבל אצרה ד"ר נוף עתאמנה אסמאעיל, שף זוכת מאסטר שף ובעצמה ילידת באקה ומי שחלמה שנים ארוכות ליצור פסטיבל המציג את מורשתה ונוף ילדותה.
8 צפייה בגלריה
אירועי סוכות  באקה אל גרבייה
אירועי סוכות  באקה אל גרבייה
(צילום: אנס גנאיים)
באירוע יהיו דוכני אוכל מסורתי, סדנאות בישול, תצוגת אופנה, סדנאות אמנות עממית, סיורים בבתים העתיקים של העיר, מופעי במה למבוגרים ולילדים, ערב שירה, וגולת הכותרת: שיחזור חתונה מסורתית ערבית.
13-14/10 בין 17:00-23:00, שבת ה-15/10 בין 11:00-17:00
באקה אל גרביה, מגרש הכדורגל המרכזי ובמרכז העיר ברחוב הראשי אלקודס

פסטיבל קפה ומוסיקה ברהט

עיריית רהט באמצעות המתנ"ס והחברה הכלכלית יקיימו לראשונה פסטיבל קפה ומוזיקה בעיר הבדואית הגדולה בישראל. ברחבת הפסטיבל יוצבו אוהלי אירוח גדולים ובמרכזם אוהל האחווה "שיג" שבו ישבו מנהיגים יהודים, מוסלמים ונוצרים שיקיימו שיח פתוח על כוס קפה בדואי.
8 צפייה בגלריה
אירועי סוכות רהט
אירועי סוכות רהט
(צילום: רגב כלף)
לרשות הקהל יעמדו גם אוהל יצירה, וידאו ארט בהדרכת אמנים ממרכז האמנויות "רחא", קיר גרפיטי, גלריית אמנות לפריטי קפה, תערוכה באוצרות יהל שפר, במה עם נגנים בדואים, פסלים חיים, דוכני מכירה עם מגוון סוגי קפה בינלאומיים ואוהל מספרי סיפורים – בו בכל שעה עגולה יספרו נשות ואנשי רהט אודות המסורת הבדואית והקפה שהפך לסמל תרבותי.
13-15/10 בין 17:00-21:30
פרטים נוספים בעמוד הפייסבוק "תפדלו - החוויה הבדואית ברהט"

פסטיבל השוקולד בנוף הגליל

לאחר שנתיים של הפסקה, פסטיבל השוקולד החמישי בנוף הגליל יתקיים במתחם נופארק וייפתח ב-11/10 בשעה 19:00 בערב במופע מיוחד של אברהם טל. ביומיים הבאים של הפסטיבל, הפארק כולו יהפוך לממלכת השוקולד של ישראל. ברחבי הממלכה יוצבו מייצגים מיוחדים משוקולד, יוצבו שולחנות פונדו, יתקיימו כ-15 סדנאות ומופעי ענק לילדים כמו יובל המבולבל ומני ממטרה, ויוקם אוהל שוקולטיירים בו אפשר יהיה לרכוש מגוון מתוקים מיוחדים שהכינו שוקולטיירים מכל הארץ. הכניסה חינם.
11-13/10
מתחם נופארק, נוף הגליל

אפרטיבו בטרי בראסרי

במרכז החצר של מסעדת טרי בראסרי ברחובות עומד עץ תות עתיק בן 130 שנים. בדיוק שם מתחת לעץ, יגישו במהלך חוה"מ סוכות אפרטיבו מיוחד עם 25% הנחה על כל התפריט ומגוון מנות מיוחדות לכבוד החג.
8 צפייה בגלריה
אירועי סוכות
אירועי סוכות
(צילום: אנטולי מיכאלו)
בין המנות: ארטישוקים על הפלנצ'ה עם תרד טורקי ושעועית, פרמזן וארוגולה; פילה דניס עם טורטליני דלעת וגבינות בעבודת יד; פיצה פולנטה עם שום קונפי ופטריות שמפניון ופורטובלו; פיש אנד צ'יפס - דג קוד בטמפורה עם צ'יפס הולנדי ואיולי ועוד.
חוה"מ סוכות, בשעות 17:00-19:00
הרצל 194 רחובות, 08-9473850. לא כשר

פסטיבל הבירה באילת

בחג הזה אילת מרימה את אחת משדרות הבירה הארוכות בארץ עם עשרות דוכני בירה מכל העולם ומהארץ והופעות חיות של אמנים כמו בלקן ביט בוקס והיהודים. יוגשו כ-40 טעמים של בירות שונות של מותגים מוכרים בינלאומיים כמו בירת סול המקסיקנית, אסטריה דאם מברצלונה או ברודוג, מבשלת הקראפט הסקוטית המדוברת, לצד מבשלות בוטיק ישראליות כמו שפירא, שקמה, מלכה ונגב. כמובן שיהיו גם דוכני אוכל. הכניסה חופשית.
10-13/10, החל מ-19:00
פנינת אילת טיילת צפונית