הקיץ בעיצומו ולא רק נתב"ג עמוס אלא גם מקומות הבילוי ברחבי הארץ: אחרי שנתיים ארוכות ומתישות של קורונה וסגרים, עם ישראל רוצה לצאת לבלות בקיץ הזה - וכפי שזה נראה עכשיו, כמה שיותר הרי זה משובח.
22 צפייה בגלריה
עידן "פומפי" בושארי
עידן "פומפי" בושארי
עידן "פומפי" בושארי פתח את מסעדת קילומטראז' בתל אביב
(צילום: אסף קרלה)
ברחבי הארץ נפתחים הקיץ שלל דוכני אוכל חדשים לצד מעדניות ומסעדות, רובם בהשקעה צנועה, כי אחרי הכל המשקיעים עדיין חוששים מהעתיד ולא נותנים להמוני המבלים בקיץ לבלבל אותם. מקומות יקרים במיוחד או מושקעים מאוד נתקשה למצוא בעיקר משום שעדיין יש מסעדנים שמלקקים את הפצעים מתקופת הקורונה, וכמות המבלים כרגע לא עומדת בכפיפה אחת עם מספר אנשי הצוות במקומות הבילוי, שסובלים ממחסור גדול בידיים עובדות.
אבל למרות כל זה הקיץ שוקק במקומות בילוי - יצאנו לבדוק מהם המקומות החדשים השווים שאתם מוכרחים להכיר - מהמסעדה החדשה של הזוכה בתוכנית הריאליטי ועד לפיצרייה המבטיחה בפתח תקווה.

מסעדות בתל אביב

קילומטראז'

שף עידן בושארי, זוכה התוכנית ״המסעדה הבאה של ישראל", פותח את מסעדת קילומטראז' במלון ברוט של רשת מלונות בראון, בדיוק באותו חלל שבו צולמה התוכנית, ובשיתוף פעולה בין השף לקבוצת OTH. באותו חלל בדיוק גם פעלה בעבר מסעדת הרברט סמואל של השף יונתן רושפלד.
22 צפייה בגלריה
מסעדת קילומטרז'
מסעדת קילומטרז'
(צילום: אסף קרלה)
המטבח של בושארי הוא ים תיכוני, ולהגדרתו גם מושפע, בין השאר, ממיקום המסעדה מול הים וליד שוק הכרמל. ליד הבר הוצב טאבון גדול ממנו יוצאות מנות כמו משמש צלוי בטאבון עם קרם ברינזה לימונים קצוצים אורגנו ושמן ירוק (48 שקלים), או כרובית צלויה בטאבון עם טחינה חמוצה, שקדים פרוסים וחוויאג׳ (44 שקלים), וגם פוקאצ'ה משגעת.
22 צפייה בגלריה
מסעדת קילומטראז' עידן בושארי
מסעדת קילומטראז' עידן בושארי
(צילום: אסף קרלה)
לצד תפריט יינות מרשים ותפריט קוקטיילים, מוגשות כאן גם מנות כמו קרפצ'יו טונה אדומה (70 שקלים); טיבון טלה עם דלעת מהטאבון (115 שקלים) וטורטלינאז' - פילה מוסר ים עם טורטליני, קרם גבינות וטחינה גולמית עם חציל קלוי קלוף (125 שקלים). בושארי, המכונה גם "פומפיי", היה בן טיפוחיו של אסף גרניט, והוא מביא איתו ניסיון עשיר מעבודתו בקבוצת מחניודה ומתכוון לשלב בעתיד במטבח המסעדה גם נוער בסיכון.
מלון ברוט, יחזקאל קויפמן 6 תל אביב, 0577-2302363. לא כשר

בשר בסאלוף

לאחר היעדרות של כשלוש שנים, חזר בני דרקסלר, הזכור מהקבב בפינת השומר, לשוק הכרמל עם דוכן בשרים חדש שהפך מיד לסנסציה - על אף האינפלציה של דוכני בשר בשוק. דרקסלר מצליח להתעלות על הגרסה הקודמת שלו מלפני שלוש שנים ובדוכן החדש בשוק הוא עושה מה שהוא יודע לעשות הכי טוב - לצלות בשרים שונים על הפלאנצ'ה ולגלגל אותם בסאלוף.
בתפריט יש קציצות קבב, שקדי עגל או פרגית (52-65 שקלים), אותם מגלגלים בסאלוף עבודת יד עם בצל וחציל מהאש, עגבניות קצוצות, פטרוזיליה ורוקט, טחינה ועמבה. אפשר גם להזמין את הכל בצלחת ולוותר על הסאלוף, אבל למה שתרצו לעשות את זה?
הכרמל 7 תל אביב. לא כשר

אריאלה

בית אריאלה, הספרייה העירונית המרכזית של תל אביב, זכה בשנה החולפת לשיפוץ מאסיבי ועכשיו נפתח במקום גם בית קפה חדש ומצוין. את הקמת בית הקפה אריאלה מובילים המסעדן איציק חנגל (דובנוב 8, פאסטל) ואייל דיין (איש חיי לילה בעברו), שמנוסים בתחום האירוח והקולינריה בעיר וחברו לפרויקט הנוכחי מתוך היכרות ארוכת שנים עם המתחם העירוני. בימים אלה עובדת הקבוצה גם על שיפוץ הבוטקה המיתולוגי בגינת דובנוב.
22 צפייה בגלריה
בית קפה אריאלה
בית קפה אריאלה
(צילום: סולאל פקיאל)
22 צפייה בגלריה
השף רפי כהן
השף רפי כהן
השף רפי כהן
(צילום: אלכס קולומויסקי)
באריאלה מציעים תפריט עשיר של כריכים, מאפים, סלטים ומנות לקחת, כשהתפריט יענה גם על הצורך לקחת אוכל איכותי למשרד או לבית. השף רפי כהן, שחוזר לפעילות בתחום לאחר היעדרות ארוכה, משמש כיועץ הקולינרי של הפרויקט וממשיך ללוות אותו גם אחרי השקת התפריט.
שדרות שאול המלך 25 תל אביב (בתוך ספריית בית אריאלה), לא כשר

גריל בר

צפון תל אביב מתחדשת בגריל בר כשר שנפתח ברחוב איינשטיין במקום מסעדת מאריס הטורקית שפעלה במקום. המסעדן יקי כביר, שהפעיל את מאריס, מספר כי בעקבות הקמת גשר להולכי רגל באזור הישיבה החיצוני ועבודות הרכבת הקלה, עלה הצורך במסעדת מזון מהיר שאפשר לקחת לדרך בפיתה או לאכול בישיבה קצרה, כי עד לסיום העבודות המקום פחות מתאים לישיבה ממושכת.
22 צפייה בגלריה
מסעדת גריל בר
מסעדת גריל בר
(צילום: יעל בנופיס)
יגאל יעקב הוא השף בפועל והסלטים בגריל בר נעשים בעבודת יד תחת ניהולו, עם הטעמים והתבלינים שלו. בימי שישי המסעדה תגיש מנת שישי של שניצל בחלה עם מטבוחה וחציל מטוגן, בדיוק כמו בשוק הכרמל. בשאר השבוע תמצאו שווארמה חזה עוף, מעורב ירושלמי או שיפוד בקר בפיתה, לאפה או בצלחת (40-69 שקלים), ויש גם חומוס, חומוס פטריות וסלט קצוץ. חגיגה.
איינשטיין 10 רמת אביב. כשר

OLA OLA

הולה הולה היא מסעדה חלבית חדשה בניצוחו של שף שקד פחימה, המשלבת בין חוויה אלגנטית לאווירה שמחה ותוססת. המסעדה חבויה בסמטאות שוק הכרמל ומגישה מנות אלגנטיות באווירה ישראלית משוחררת. פחימה, שברשותו גם מסעדת דואה שבשוק, התמקד בתפריט כשר בסגנון ים תיכוני.
22 צפייה בגלריה
שף שקד פחימה
שף שקד פחימה
השף שקד פחימה
(צילום: דור כחלון)
בין המנות יש למשל טרטר מוסר ים על גבינה לבנה, סומק, נענע ועירית (55 שקלים), בטטה לוהטת על קרם פרש עם גרידת לימון ורוטב צרפתי (49 שקלים), טורטליני גבינות ברוטב שמנת כמהין, חמאה צהובה ופרמזן (70 שקלים), פילה סלמון לצד ירוקים ועירית (115 שקלים) ועוד. יש קוקטיילים ומדי שישי המקום הופך לטברנה יוונית עם זמר אורח שמרים את האווירה.
רחוב יחיא קפח 3 תל אביב, 050-9322445. כשר

שיבויה

שי בן צבי, מבעלי אקיקו סושי בר, משיק איזקאיה יפנית שמציעה תמהיל של אלכוהול, בעיקר סאקה, אוכל ואווירה ייחודית. שיבויה, הקרויה על שם רובע הבילויים של טוקיו, מביאה למתחם הארבעה גרסה יפנית מסורתית של בר קוקטיילים, בו נרגעים לאחר יום עבודה או מארחים מכרים וחברים כמו ביפן, מכיוון שהיפנים לא נוהגים לארח בביתם. איזקאיה היא לא מסעדה ולכן המנות לא מיועדות להשביע, אלא לספק חווית טעם.
22 צפייה בגלריה
מסעדת שיבויה
מסעדת שיבויה
(צילום: אנטולי מיכאלו)
בשיבויה המנות הן מנות קטנות של ביס מינימליסטי ומדויק, לצד קוקטיילים מגוונים ומשקאות אלכוהול נוספים. רועי סופר, שהוביל בעבר את פנגיאה ובינדלה, אמון על הייעוץ הקולינרי והתפריט שהורכב בהשראת יפן והאיזיקאיות הקלאסיות. בין המנות: סלט אצות וואקמה מושרות ומלפפון ברוטב מסורתי (34 שקלים); סלט תפוח אדמה מבושל, גזר, מיונז יפני, ביצי שליו חלוטות, בייקון וטוגרשי (44 שקלים); מיסו ציר דאשי, אצות, מחית מיסו, בצל ירוק ושרימפס (39 שקלים); קומבינצית דגים נאים חתוכים עבה, מוגשים על קרח לצד עלי שיסו, ווסאבי טרי וסויה (125 שקלים) ועוד.
הארבעה 10 תל אביב, 050-7547547. לא כשר

The Tapas Club

צוות בר האוכל מסמטת הכרמל 38 מתרחב ופותח בר-מסעדה חדש ומרווח יחסית למקום הוותיק - The Tapas Club. כמו במקום הקודם, גם כאן יש שילוב של אווירה עליזה ואותנטית של שוק הכרמל עם חוויית אירוח שיקית של בר במרכז תל אביב. בר אוכל הוא אחד המקומות המוכרים בשוק ובו מסביב לבר הענקי יושבים הסועדים ואוכלים מנות בשר באווירת בסטה בשוק.
הבר החדש הוא ממש מעבר הכביש, בחלקו הפנימי הוא מרווח מאוד ומכיל מקומות ישיבה רבים, מוזיקה חזקה יחסית, ובעתיד יתקיימו כאן הופעות או ערבי קונספט. השירות חברי ובגובה העיניים, התפריט מציע בעיקר מנות דגים ובשר (39-52 שקלים) ויש תפריט קוקטיילים (39 שקלים).
סמטת הכרמל 30 תל אביב, 050-2635035. לא כשר

בובע

בובע היא מנה המשלבת תבשיל מסורתי מהסיר של סבתא עם חלה רכה. ההשראה לקונספט לקוחה מהניגוב האסור מתוך הסיר בזמן הבישול. לאחר שהסניף הראשון בשוק צפון תל אביב נחל הצלחה גדולה ושלח אלפי אנשים לזיכרונות הילדות שלהם מהמטבח של אמא או סבתא, רשת בובע מתרחבת ומשיקה את הסניף השני ברחוב קינג ג'ורג' בתל אביב.
22 צפייה בגלריה
מסעדת בובע
מסעדת בובע
(צילום: יעל בונפיס)
הסניף הוקם כמטבח ביתי עם מגוון תבשילים בסירים וחלות, כך שכל אחד יכול לבחור את התבשיל שייכנס היישר לתוך חלה טרייה וחמה שיצאה מהתנור. להשלמת החוויה יש קומפוט תפוחים ביתי צונן, ובצד - לביבות לאטקס וערוק. יש חריימה דג בפלפל-צ'ומה ולימון כבוש, תבשיל בולונז איטלקי, חמין בשר עם תפוחי אדמה ושעועית, קציצות מרוקאיות, גולעש עם פלפלים ופפריקה ועוד. אפשר גם לוותר על החלה ולקבל את התבשיל על אורז לבן (39-56 שקלים).
קינג ג'ורג' 87 תל אביב, 055-3052760. כשר

MENA

ברחוב הירקון מול חוף בוגרשוב, נפתח לפני כחודשיים ביסטרו חדש - MENA, שהוא גילגולה של המסעדה והמעדנייה "מנחם" שנפתחה לפני כשנה על ידי עמרי קאופטייל ונעה ברלינסקי הצעירים, רק בני 24. עם סיום הקורונה, החליטו השניים לשנות כיוון ולהחליף את מקררי המעדנייה בבר מרווח ובתפריט חדש. לצורך העניין הצטרף אליהם שף ינון אלעל (29) שהשתתף במשחקי השף ומגיע עם ניסיון מהמטבח של מחניודה ומסעדת מישלן במקסיקו.
22 צפייה בגלריה
מסעדת MENA
מסעדת MENA
(צילום: עידן בן הרוש)
התפריט של אלעל, יליד ירושלים, מבוסס על הפרשנות שלו למטבח הים תיכוני הישראלי ולטעמים מהבית הטוניסאי-תימני שלו. בתפריט יש למשל ניוקי עננים עם בר בלאן, ברוקולי ופרמזן (76 שקלים), מחבת פירות ים עם חמאה, יין לבן וקובנה לניגוב (120 שקלים), טרטר בקר על ברוסקטה (72 שקלים), שיפוד תרנגולת על חסה צלויה, ברוקולי ותפוחי אדמה קריספיים (82 שקלים).
הירקון 88 תל אביב, 03-6736136. לא כשר

ג'ערה

ג'ערה הוא מקום חדש הממוקם במלון בראון לייטהאוס, שלוקח את קונספט הקערות ומעלה אותו רמה. הקערות של ג'ערה הן שילוב של מרכיבים מעניינים שאפשר לבחור בעצמכם: טופו, אורז עשבי תיבול, פריקי עם גזר, תבשיל שעועית, עדשים ירוקות, סלט עגבניות, בצל סומאק, ירקות בגריל, בשר בבישול ארוך מפורק, תבשיל בשר טחון בסגנון סלופי, סלט תירס פלפלים וכוסברה ועוד (48-59 שקלים).
אפשר לבחור מהג'ערות המוצעות בתפריט או להרכיב אחת פרטית משלכם. בנוסף, מציעים כאן רול טורטייה ממולא בתוספת רטבים תוצרת בית - רוטב ירוקים, מטבל יוגורט וחריף אדום וירוק. כרגע הקערות זמינות רק בטייק אווי או במשלוחים.
בן יהודה 1, מלון בראון לייט האוס, תל אביב

Free2eat

מסעדת Free2eat של היזם גיא פפרוביץ נפתחה לאחרונה ברובע לב העיר ומציעה תפריט רחב עם מגוון מנות ללא גלוטן, כולל מנות שעוד לא ראינו בגרסה הצליאקית. יש עראייס, שניצלונים, טבעות בצל, כנפיים ברוטב חריף מתוק, צ'יפס מצוין, המבורגרים בלחמניות רכות ללא גלוטן, בייגל טוסט נקניק, ואפילו קינוח של צ׳ורוס חם ומטבלים ועוד מנות רבות (23-59 שקלים).
במקום מוגשת גם בירה ללא גלוטן. למרות שפפרוביץ באופן אישי לא נמנע מגלוטן, הוא הקים לפני שנה בשרונה מרקט דוכן קטן ללא גלוטן שהצליח מאוד, וכעת הוא ממשיך באותו הקו האמיץ.
ברנר 2 תל אביב, 052-2285089. כשר

קפה רבי

בית קפה חדש של איש העסקים והמשקיע רוני דואק, שהמתקם במתחם בית חנה החדש בפלורנטין. המתחם כולל ארבע קומות שבהן חדר כושר ופילאטיס, חדר אומנויות, חדר ישיבות וחללי עבודה, והוא פונה למנויים. בבית הקפה יש קפה משובח וכריכים צנועים. במקום מוגשות גם ארוחות צהריים ובקרוב ייפתח לאונג' בר שיפעל בשעות הערב.
קומפרט 5 תל אביב

מסעדות באזור המרכז

בקרוב: ההמבורגריה של אהרוני

בקרוב יפתח במרכז צים אורבן שבגני תקווה סניף ראשון מחוץ לתל אביב של הקצביה של אהרוני. במקום החדש אפשר יהיה להשיג את הבשרים האיכותיים המוצעים בסניפים שבתל אביב (בשינקין ובשוק הכרמל), וגם מוצרי בשר קפוא המיוצרים במקום כמו נקניקיות, קציצות והמבורגרים.
22 צפייה בגלריה
שף ישראל אהרוני
שף ישראל אהרוני
שף ישראל אהרוני
(צילום: צביקה טישלר)
הסניף הזה יציע גם את ההמבורגר המצטיין של אהרוני, שזכה לאחרונה לביקורות מהללות לאחר שנחשף באירוע טעם העיר, וגם אפשר יהיה ליהנות מעוף רוטיסרי ועוד מנות שאפשר לקחת הביתה או לאכול במקום בליווי תפוחי אדמה. המקום צפוי להיפתח לקראת סוף הקיץ. אנחנו מחכים.
מרכז צים אורבן, גני תקווה

רוטצ' 64

את מסעדת רוטצ' 64 הקימו איתן פלימן, בן שמולביץ, יוני שטאוברג ונמרוד מזרחי, ארבעה חברים שהם אנשי לילה ומסעדנים ותיקים בעיר, שהרגישו שחסר להם מקום בילוי שמשלב את כל מה שהם אוהבים. הם פתחו את הרוטצ' - ביסטרו בר המשלב אוכל מוקפד, קוקטיילים יצירתיים ועיצוב אירופאי עדכני. המקום מעוצב בורוד וירוק והתפריט מתאים לארוחה רצינית וגם לבילוי קליל יותר של נשנוש ואלכוהול.
22 צפייה בגלריה
מסעדת רוטצ' 64
מסעדת רוטצ' 64
(צילום: דוד מויאל)
לצד מנות פתיחה קטנות ומנות ראשונות ועיקריות, מוגש גם תפריט בראנץ' לאורך כל היום. המנות הבולטות בתפריט הן טוסט גרילד-צ'יז עם איולי כמהין (48 שקלים), צלחת רוסטביף עם איולי חרדל וחמוצים ביתיים (56 שקלים), קריספי צ'יקן לצד קולסלאו (59 שקלים), סלט בוראטה עם עלי רוקט ופקאנים מסוכרים (68 שקלים) ועוד.
רוטשילד 64 ראשון לציון 077-9386287. לא כשר

בבקה בייקרי

האחיות קורל ושיר גורן מביאות את הפחמימות המוצלחות של בבקה בייקרי גם לרעננה.
22 צפייה בגלריה
בבקה בייקרי
בבקה בייקרי
(צילום: יח"צ)
אחרי פתיחת סניף הדגל בכיכר הבימה בתל אביב, האחיות מתרחבות לכיוון השרון ופותחות סניף גם במרכז הקניות עזריאלי ברעננה, עם הפרצלים הידועים בשלל הטעמים והתוספות, קינוחי ויטרינה צרפתיים, קישים, סלטים, עוגיות וכמובן עוגות בבקה עם מילויים מגוונים והרבה מאפי בוקר משובחים כמו קרואסונים, עוגיות וכריכים.
מרכז עזריאלי, דרך ירושלים 1 רעננה. לא כשר

Popolo Pizza

פיצרייה רומאית בצורת מלבן המוכרת פיצה לפי משקל, לצד סלטים מעניינים לכל מי שלא בקטע של הפחמימות. יש כאן שילובים יוצאי דופן כמו פיצה פיקנטית עם פטריות וההזמנה מתבצעת בדלפק והישיבה בשולחנות ברחבה החיצונית - אוכל רחוב אמיתי, כמעט כמו באיטליה. לרשת יש שני סניפים נוספים - בחיפה ובהוד השרון, והסניף בפתח תקווה הוא הסניף השלישי שלהם.
מתחם גיסין, פתח תקווה

מסעדות בירושלים

אוטואוכל

יריד הקיץ הקולינרי של השפים הירושלמים חוזר זו השנה החמישית עם מסעדות ירושלמיות שיבשלו במשאיות אוכל צבעוניות, לצד הופעות חיות של הרכבים מוזיקליים ודיג'יים.
22 צפייה בגלריה
אוטואוכל ירושלים
אוטואוכל ירושלים
(צילום: נועם רומנו)
בין המסעדות שישתתפו: אנג'ליקה, ג'קו סטריט, 1868, לוצ'יאנה, פרינג', רחל בשדרה, פיורי, שגב, קדמה ממילא, דוויני, איירון בר, טלביה, שמלץ, אישטבח, בורגר רום, מחנה אסאדה, דוויני, ליאור חפצדי, הכנענית ועוד. מסעדת אנג'ליקה תגיש אסאדו מעושן בחלה, סלט קולסלאו וקורנישון, צ'יפס של דלעת ערמונים; מסעדת 1868 תציע כריך רוסטביף אנטריקוט, קורנישון, ויניגרט חרדל ועוד. מחיר: 30-40 שקלים למנה.
המתחם פעיל עד 25/8 בימים שלישי-חמישי בשעות 18:00-23:00. פרטים באתר אוטואוכל

סנט אורבן

בר שמוקדש כולו לקוקטיילים איכותיים ויינות חוצי עולם, שפתוח בשישי-שבת וממוקם בפנינה הסודית של ירושלים - בית ההארחה הסקוטי שמשקיף לנוף הרים בקצה המושבה הגרמנית. בסנט אורבן מגישים לצד הקוקטיילים גם מנות טאפאס כמו צלחת שרקוטרי עם מגוון נקניקים מהשוק (75 שקלים), פיש אנד צ'יפס (52 שקלים), סלט עגבניות ומוצרלה (48 שקלים), קרפצ'יו בקר (60 שקלים) ופיצות שף (48 שקלים).
22 צפייה בגלריה
מסעדת סנט אורבן
מסעדת סנט אורבן
(צילום: דוד מויאל)
תפריט הקוקטיילים המיוחדים האלה נרקח על-ידי מייקי כהן ובן-צבי נרקיס, בעלי המקום ומסעדנים מנוסים. מייקי כהן הוא יוצא מסעדת בינדלה לצד השף יורם ניצן ומסעדת יא פאן של השף יובל בן נריה, ובן-צבי יוצא קבוצת מחניודה. במקום מעל ל-50 סוגי יינות שונים מהעולם - טוסקנה, סיציליה, אוסטריה, צרפת, ניו זילנד ועוד, במחיר 46-56 שקלים לכוס. סוף סוף מקום בילוי בירושלים שפתוח בשישי ושבת.
דוד רמז 1, ירושלים. לא כשר

חומוס רפול

בשכונת תלפיות בירושלים נפתחה לאחרונה מסעדת חומוס רפול המציעה חומוס טרי המוכן במקום ומאכלים נוספים כמו אורז ושעועית, שקשוקה, שניצל, פלאפל ועוד (25-40 שקלים).
22 צפייה בגלריה
מסעדת רפול
מסעדת רפול
(צילום: לירן מימון)
בתפריט יש מגוון סוגי חומוס - גרגירים, פטריות, צנובר ומסבחה (20-43 שקלים) ובצהריים יש ארוחה עסקית שכוללת מנה עיקרית של תבשיל, אורז ושעועית, חומוס ושתייה ב-59 שקלים.
המוסכים 12, תלפיות ירושלים. כשר

פטטה

בלב שוק מחנה יהודה נפתחו לאחרונה צמד דוכנים כשרים למהדרין שמוקדשים למנה הספרדית המפורסמת Patatas de Feria - תפוחי אדמה מוקרמים. דוכן אחד של patata חלבי שהתפריט בו מושתת כולו על תפוחי אדמה או בטטה שמעליהם גבינה מוקרמת כמו צ'דר ושלל תוספות לבחירה כמו זיתים, תירס, בצל מקורמל, רוטב שמנת, נאצ'וס ועוד (24-29 שקלים).
22 צפייה בגלריה
פטטה
פטטה
(צילום: אסף קרלה)
ב-Patata Meat, הדוכן הבשרי, אפשר לבחור בין תפוח אדמה ללחמניה עם בשרים שונים כמו אסאדו, בשר טחון, נקניקיות או שווארמה עוף, רטבים תוצרת בית לבחירה ותוספות של בצל, פטריות, ביצה קשה ועוד (45 שקלים). על שני המקומות אמונה מרים בן זקן, צעירה בת 20, שגדלה בספרד על המנות האלה ואחרי שעשתה עלייה הביאה אותן לירושלים.
רחוב השקד 21, שוק מחנה יהודה. כשר למהדרין

מסעדות בצפון

Fuego

מסעדת Fuego החדשה נפתחה בימים אלה בעיר מג'אר שבגליל התחתון, ומציעה סוג של מופע קולינרי שבו ניתן לצפות על מסכים הפזורים במסעדה בשידור חי. על גבי המסכים רואים את שף המסעדה קוצץ, צורב ופורס ומכין את כל עשרת המנות שכלולות בארוחה.
22 צפייה בגלריה
פואגו
פואגו
(צילום: בועז לביא)
הארוחה מתחילה בפוקאצ'ה בטאבון שמוגשת לצד מטבלים, סלטים עם גבינות ופירות, פטה כבד עוף, ואז מגיעים לעניין האמיתי - אסאדו מפורק בלחמניה מאודה, בריסקט מעושן עם ירקות שורש בשומן אווז, פיקנייה מעושנת עם פירה כמהין, חזה אווז מעושן ורוטב פירות יער, סינטה צלויה, פרגית בגלייז טריאקי, ומגש קינוחים בסיום הארוחה (300 שקלים לסועד, כולל שתייה קלה ללא הגבלה). המסעדה פועלת כרגע בסופי שבוע בלבד, בימים שישי ושבת, וחובה להזמין מקום מראש.
מג'אר כביש ראשי, 04-6555210. לא כשר

סומאק

בפסגת הר כנען הוקמה לאחרונה מסעדת סומאק - מסעדה כשרה, אלגנטית ונעימה בהובלת שף גדי אולשנסקי, עם מנות מחומרי גלם המבוססים על תוצרת הגליל, מוזיקה עדינה המאפשרת גם שיח ומחירים נוחים. המסעדה הוקמה בייעוץ קולינרי של השף דניאל שליט ותוך תשומת לב לכשרות.
22 צפייה בגלריה
מסעדת סומאק
מסעדת סומאק
(צילום: יח"צ)
בתפריט יש מנות כמו סלט פריקה ושורשים צלויים, נתחי בשר עשויים בהקפדה, דגים טריים, קרפצ'יו, סביצ'ה, פסטה בעבודת יד וקינוחים כמו קינוח גלילי של בסבוסה סולת בטוויסט של טחינה עם קרם מלבי וסירופ רימונים. כחלק מהשקת המקום, בימי שלישי בלבד, על כל הזמנת זוג מנות עיקריות, מקבלים מגש עם מיקס של חמש מנות ראשונות. אפשר לשבת בפנים, במרפסת המשקיפה לנוף הגליל או בחצר היפה.
הגדוד השלישי 106, הר כנען צפת, 073-3746163. כשר

רסקו

רסקו היא האחות הקטנה של מסעדת בנחלה, שנפתחה בשבוע שעבר במתחם של מסעדת האם בנהריה. המסעדה תפעל בימי שישי אחרי הצהריים, בזמן שמסעדת הנחלה הכשרה סגורה, ותציע בילוי של אוכל, אווירה ומוזיקה המתנגנת מעמדת הדי.ג'יי. בתפריט: כריכים עם בשר מעושן, המבורגרים, שניצלונים וגם צ'יפס, וכל זה לצד בירה ויין.
יצחק שדה 17 נהריה, 04-9512074. לא כשר

Omnia by Angus

הפירוש של אומניה בערבית הוא משאלה או חלום, והמסעדה החדשה היא אכן התגשמות חלומם של קרניבורים. מדובר בשיתוף פעולה של פאדי דבאח, דור שלישי לאימפריית הבשרים דבאח והבעלים של רשת אנגוס, יחד עם שף זוזו חנה (מגדלנה) והשף הצעיר באסל מריסאת. הבשרים באומניה מגיעים מהעדר הפרטי של דבאח במרעה טבעי בגליל.
22 צפייה בגלריה
מסעדת אומניה
מסעדת אומניה
(צילום: יח"צ)
כל הנתחים עוברים יישון יבש כנתחים שלמים על העצם במשך 45 ימים, בתנאי קירור אופטימליים ולחות נמוכה. המסעדה מעוצבת ומושקעת עם מקררי בשר מרשימים, עבודות עץ, ושולחנות מרווחים המתאימים לחגיגות משפחתיות.
דבאח mall, דיר אל אסד, 077-9386217. לא כשר

אבוש בורגר

אבוש הוא מקום חדש הטובל בשקט ובירוק של מושב מגדים והוא מציע סמאש בורגר רציני ומנות בשר נוספות. הסמאשבורגר מגיע בשלושה גדלים לבחירה בלחמנייה רכה עם צ'יפס אמריקאי דק ורטבים (43-65 שקלים לארוחת בורגר).
להמבורגר כאן יש תוספות כמו בצל מקורמל, פלפל ירוק שרוף, נתחי שייטל, פטריות צלויות, גבינת צ'דר טבעונית ועוד (6-13 שקלים), סלטים המבוססים על בשר וירקות כמו סלט שייטל עם פטריות צלויות, סלט עוף על חסה פריכה, ועוד מנות כמו נקניקיית צ'וריסוס, סלופי ג'ו, כריך שייטל או שניצל בלחמנייה (35-58 שקלים), הכל עם ירקות טריים, רטבים תוצרת בית והגשה נעימה.
את האוכל אוכלים בשולחנות הפזורים ברחבה השקטה, בין מתקני משחקים לילדים, דשא רחב וצל נעים.
מושב מגדים חוף הכרמל, 054-4233123. כשר

JJ סטייק האוס

השף ג'וזיף מנסור השיק לאחרונה את הסטייק האוס החדש שלו הממוקם בכיכר המעיין - JJ סטייק האוס. ג'וזף שהשתתף בתוכנית MKR המטבח המנצח, חבר לג'ריס מילאד מבעלי "האטליז המודרני" בנצרת ויחד הם פתחו סטייקהאוס עם ויטרינה עמוסת נתחי בשר המתיישנים במקום ונצלים על גריל פחמים לצד מבחר ענק של בקבוקי יין.
22 צפייה בגלריה
סטייק האוס JJ נצרת
סטייק האוס JJ נצרת
(צילום: יח"צ)
בין מנות הפתיחה תמצאו נתח קצבים מעל רוטב צ'ימצ'ורי, רצועות שייטל צרוב בגריל, כבד אווז על לחם בריוש וריבת בצל, טטאקי סינטה בנוסח יפני. בגזרת העיקריות תמצאו מנות כמ נתח פילה עם חמאה, סטייקים מנתחים שונים, צלעות טלה ומנה של פילה בקר עם פטריות ברוטב קאווה וערמונים. יש כאן גם מנות מהמעשנת כמו אסאדו בבישול ארוך המוגש עם טבעות בצל מטוגנות וקרם צ'דר ברוטב מיונז פיקנטי.
הגליל 1 נצרת, כיכר המעיין

KFC

רשת KFC פתחה סניף חדש בצומת צמח, וזהו הסניף ה-14 של הרשת. בקרוב תיפתח הרשת סניף בפתח תקווה ואחריו סניף ב-G City ראשון לציון. הרשת, שהתחילה בצפון הארץ, מתרחבת עכשיו גם לערים במרכז.
22 צפייה בגלריה
KFC
KFC
(צילום: יח"צ)
מרכז מול כנרת, צומת צמח. לא כשר