לאחר שהשתתפה בלא מעט תוכניות ריאליטי, הצטלמה לקמפיינים, שיווקה תכשיטים, אדל בספלוב ממשיכה להרחיב את עסקיה ופותחת השבוע גם מסעדה טבעונית חדשה ברחוב רוטשילד בתל אביב, שנקראת על שם בתה - שייה.
המקום החדש של בספלוב ובן זוגה מאץ' עבד (שלאחרונה זכו בתוכנית "זוג מנצח VIP"), הוקם בחלל ששימש בעבר דוכן קינוחים מצליח שניהלה המשפחה יחד עם הקונדיטורית ליאור קוקה, חברתה לשעבר של בספלוב, דוכן שנסגר בטונים צורמים תוך כדי סכסוך מתוקשר שאף הגיע לבית המשפט.
3 צפייה בגלריה
אדל בספלוב
אדל בספלוב
אדל בספלוב: לא מתכננת לעבור לטבעונות
(צילום: דודי חסון)
את התפריט בנה חמה של בספלוב, קובי עבד, השף של מסעדת הבשר הכשרה "מיתוס" שבבעלות המשפחה. למשפחה יש מסעדות נוספות ובהן פיש מרקט, מיתוס סטריט פוד, ושיפודי ציפורה.
אבל עם כל החיבה של המשפחה לבשר, הקונספט עכשיו הוא מפתיע במיוחד - מסעדה טבעונית שמוגשות בה מנות כמו סלטים, חומוס, קציצות, קוסקוס, קובה סלק ומרקים. המסעדה ממוקמת בכיכר בסוף שדרות רוטשילד (פינת הרצל), סמוך לעסק נוסף בבעלות המשפחה.
אדל, תתחדשי. מה פתאום מסעדה? "פתחנו מסעדה טבעונית כשרה עם אוכל ביתי - קוסקוס, אורז, קובות ממולאות, קובה חמוסטה ותבשילים שלא היית מדמיינת בעולם שאפשר לעשות אותם בצורה כ"כ טעימה וטבעונית. גם אני כשהלכתי לעשות טעימות בהתחלה לא נאמר לי שזה טבעוני, ניסו לעבוד עליי, והיה לי נורא טעים. הכל נעשה על ידי אבא של מאץ'.
"חמי הוא מסעדן, הוא היה מסען לפני ליאור קוקה ויהיה מסעדן אחרי ליאור קוקה, ולכן זה לא באמת משפיע עלינו יותר מדי. זה היה ניסיון שנגמר ואנחנו ממשיכים הלאה. אנחנו אנשי עסקים ולא מתעסקים באנשים אחרים, הכל בסדר ממשיכים הלאה"
"רצינו קצת לצאת מה'קופסה' של הבשר ולתת מענה לאנשים צמחוניים וטבעוניים. יש לנו גם מנות ללא גלוטן לאנשים שרגישים לגלוטן. בימי שישי אנחנו נגיש חלה עם שניצל טבעוני ממש כמו של יום שישי. זה מקום קטן אפשר לבוא לקחת ולשבת במקום, בקרוב ניכנס לעולם המשלוחים, לאט לאט".
למה בעצם טבעוני? הרי את בעצמך לא טבעונית "אני בעצמי לא טבעונית ובאים לאכול כאן גם אנשים לא טבעונים. אני לא חושבת שכל יום צריך לאכול בשר ודגים אפשר גם לאכול ירקות ודברים בריאים, אין בזה שום דבר לא בסדר, זה טעים ומדהים ויש היום שיטות וטכנולוגיה מטורפת לתחליפי בשר, שאת אפילו לא מרגישה שאת לא אוכלת סטייק. אני ממש נהנית מזה, זו נישה קצת אחרת וזה נותן מענה להרבה אנשים צמחוניים וטבעוניים אז למה לא ללכת על משהו שהוא קצת שונה ולא מובן מאליו כמו כל המסעדות בארץ?"
3 צפייה בגלריה
מסעדת שייה אדל בספלוב
מסעדת שייה אדל בספלוב
(צילום: ניקי טרוק)
המיזם הקודם של הקינוחים הסתיים בבית המשפט, לא הספיק לך מהתחום הזה? "לא, קודם כל חמי הוא מסעדן, הוא היה מסעדן לפני ליאור קוקה ויהיה מסעדן אחרי ליאור קוקה, ולכן זה לא באמת משפיע עלינו יותר מדי. זה היה ניסיון שנגמר ואנחנו ממשיכים הלאה. אנחנו אנשי עסקים ולא מתעסקים באנשים אחרים, הכל בסדר ממשיכים הלאה".
לא מפחיד לפתוח עסק כזה בקורונה? "המסעדות שלנו היו סגורות שנתיים בקורונה, אבל אנחנו משתפשפים, עובדים ומתפרנסים. יש משלוחים ואני מאמינה שאנשים יבואו, יישבו יאכלו וגם אם לא, אז תוך כדי שהם בבידוד הם יזמינו אליהם הביתה. זה אוכל ביתי, לא חייבים לאכול באותו רגע. אפשר לחמם ולקחת הביתה. זה טעים ונותן מענה לקהל מטורף של טבעונים, שאישית יצא לי להכיר בחודשים האחרונים דרך חברה שלי, טל גלבוע, שנחשפתי אליה יותר והבנתי איזה קהל מטורף יש לדבר הזה. אבל קורונה או לא קורונה, לא מדובר במסעדה שצריכה להאכיל 400 איש, מדובר במקום קטן שאפשר לבוא לקחת, אפשר להזמין ואפשר לשבת במקום. זה נותן מענה לכל האפשרויות, אם אתה בבידוד, אם אתה חולה או אם אתה סתם מטייל ברוטשילד".
את מתכננת גם להיות פיזית בעסק או שזה רק ביזנס שאחרים ינהלו אותו בשבילך? "אני פיזית בעסק, ולמען האמת אני עכשיו בדרך לשם. כל יום מהבוקר עד אחר הצהריים אני נמצאת שם. פתחתי עסק לא בשביל לשבת בבית קפה ושאנשים אחרים יעבדו בשבילי, זו לא הכוונה שלי. אני לא מאמינה בעסק שמצליח כשאנשים שצריכים להיות שם לא נמצאים".
3 צפייה בגלריה
מסעדת שייה אדל בספלוב
מסעדת שייה אדל בספלוב
(צילום: ניקי טרוק)
את בעצמך מבשלת? "אני מבשלת, אבל אני לא יודעת לבשל כמו חמי, אני יותר סומכת על הידיים שלו. אני כאן להיות הפנים והפרסום של המקום וגם הכייף של לתת שירות, זאת אני. כל אחד צריך להבין מה התפקיד שלו".
האם נראה אותך בקרוב גם בריאליטי אוכל? "לא נראה לי שתראו אותי בריאליטי בזמן הקרוב, אני כבר לא שם. אף פעם אי אפשר לדעת, אבל במקרה הזה אני כמעט בטוחה שלא, ובמיוחד לא בריאליטי בישול. אם יש מישהו שהייתי הולכת לזה איתו זה חמי, אבל הוא לעולם לא יופיע בטלוויזיה, אין סיכוי. קיבלנו כבר כמה הצעות והן נדחו אחת אחרי שנייה".
יש סיכוי שתעברי לטבעונות בעצמך? "לא, גם זה לא יקרה, אני לא מתכננת לעבור לטבעונות".