היום האחרון של השנה האזרחית יהיה גם היום האחרון לפעילותו של הבר התל אביבי הוותיק, לוציפר. הבר, השוכן כבר 12 שנה ברחוב אלנבי בתל אביב, ייסגר במוצאי שבת.
1 צפייה בגלריה
לוציפר
לוציפר
הסוף של הלוציפר
(צילום: תיקי גולן)
את בר הלוציפר פתח בשנת 2010 המסעדן שאול טבת (הבעלים של ג'סמינו השכן ושנסקי ברנסקי), והוא נוהל בשנים האחרונות על ידי משה כלפה (שניהל בעבר את בר הננוצ'קה) ללא טבת. הבר נפתח במתחם שאותו טבת שוכר במשך שנים ארוכות, מתחם שבו שכנו בעבר מקומות מוכרים כמו סטפן בראון, רדיו רוסקו ושושנה ג'ונסון.
לוציפר היה בר עם אווירה שכונתית ובלתי מחייבת, והוא משך אליו בליינים שרצו חוויית בילוי פשוטה ולא יקרה. הגימיק הכי מפורסם בבר היה מסכי הטלוויזיה שניצבו מעל תצוגת המשקאות ובהם שודר בשידור חי כל מה שקלטו המצלמות שכוונו לרחוב אלנבי הסואן.
מאז הקורונה הבר לא הצליח לשחזר את ההצלחה שאפיינה אותו בשנותיו הראשונות, ובסוף השבוע, כאמור, הוא ייסגר. בשלב זה עדיין לא ברור מה עתיד להיפתח במקומו.
הסגירה של הבר מגיעה אחרי תקופה קשה בעולם המסעדנות: אחרי שנים ארוכות שבהן התריעו מומחים בענף על קריסתו הקרובה של הענף, הגיעה הקורונה והראתה לכולם שיכול להיות הרבה יותר גרוע. משבר הקורונה גרם למסעדנים ויזמים לשקול בכובד ראש את המשך הפעילות שלהם ולבחון מחדש את המהלכים העסקיים בתחום הקשה ממילא.
את תגובתו של כלפה לסגירה של בר הלוציפר לא ניתן היה להשיג.