אותו ההמבורגר במחיר כל כך שונה: אפליקציית וולט נכנסה לחיינו בסערה, ולפעמים קשה לזכור את הימים לפני שהיא הגיעה והפכה את עולם שליחויות האוכל לכל כך נגיש וזמין. עם זאת, נראה שיש מקרים שאיתם גם האפליקציה הפופולרית לא יודעת להתמודד, כמו במקרה שהיה בשבוע שעבר, שבו בחור צעיר בשם רועי מרמת גן, שבסך הכול רצה להזמין לעצמו המבורגר ומצא את עצמו בעיצומה של סערת מחירים ברשת.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם:
רועי זכר לטובה את ההמבורגר של מסעדת הדסון בתל אביב, אולם כאשר נכנס לאפליקציה על מנת להזמין אותה שוב, הוא הופתע לגלות שהמחיר שזכר מההזמנה הקודמת, שעמד אז על 81 שקלים, קפץ וכעת הוא עומד על 130 שקלים - פער של כמעט 50 שקלים עבור אותה המנה. זו, אגב, מופיעה בוולט תחת אותו השם ועם אותה התמונה בדיוק, פעם אחת תחת תפריט של מסעדת "הדסון לילנבלום" ופעם שנייה תחת "הדסון רמת החייל".
רועי התעצבן, ביטל את ההזמנה, וישב לכתוב פוסט בפייסבוק. התגובות הזועמות לא איחרו להגיע - חלקן על המחירים הגבוהים ממילא במסעדות בארץ, וחלקן על הפער במחיר בין שתי המנות.
בבדיקה שערכנו, מדובר על אותו המבורגר בדיוק - עם אותן תוספות ובאותו משקל - 200 גרם.
3 צפייה בגלריה
הדסון פוסט המבורגר
הדסון פוסט המבורגר
אבסורד - אותו המבורגר, מחיר שונה: מימין הדסון לילנבלום, משמאל הדסון ברמת החייל
(צילום: מתוך קבוצת הפייסבוק Secret Tel Aviv)
"רציתי להזמין את ההמבורגר שכבר הזמנתי בעבר ממסעדת הדסון, שנקרא 'חוק וצ'דר' שגם זכרתי שהיה לי טעים מאוד", מספר רועי, "חיפשתי בוולט את מסעדת הדסון והאופציה הראשונה שהופיעה לי באפליקציה הייתה המסעדה ברמת החייל. לחצתי על שם המסעדה ופתאום ראיתי שהמנה הזו עולה 130 שקלים, והופתעתי מאוד כי זכרתי שהיא עלתה הרבה פחות. אז חיפשתי שוב וראיתי שבסניף ברחוב לילנבלום אותה המנה עולה 81 שקלים.
"כתבתי את הפוסט לא במטרה להתלונן, אלא כי רציתי באמת להבין את ההבדל בין שתי המנות, ואז גיליתי לתדהמתי שאין באמת הבדלים ביניהן, ובטח שאין שום הבדל שמצדיק הפרש של 50 שקלים. יכול להיות שהארוחה עולה יותר ברמת החייל כי המסעדה עצמה יוקרתית יותר, אבל אותי בתור לקוח שמזמין מוולט זה לא מעניין כי האוכל הוא אותו אוכל. זו שיטת מצליח - מי שנופל על הסניף ברמת החייל משלם 130 שקלים, ומי שנופל על לילנבלום משלם 81 שקלים".
רועי: "גיליתי לתדהמתי שאין באמת הבדלים ביניהן, ובטח שאין שום הבדל שמצדיק הפרש של 50 שקלים. יכול להיות שהארוחה עולה יותר ברמת החייל כי המסעדה עצמה יוקרתית יותר, אבל אותי בתור לקוח שמזמין מוולט זה לא מעניין"
ומאיפה הזמנת בסוף? "בסוף לא הזמנתי מאף אחד מהסניפים כי כל הסיפור הזה היה לי מוזר".
3 צפייה בגלריה
המבורגר הדסון
המבורגר הדסון
חוק וצ'דר: פעם אחת ב-130 שקלים ופעם אחרת ב-80 שקלים
(צילום: אסף קרלה)
ומישהו מוולט או מהמסעדה חזר אליך עם תשובות? "לא פניתי לאף אחד ולא יצרו איתי קשר. מישהו מהמגיבים בפוסט פנה למסעדת הדסון וענו לו שם תשובות מזלזלות, אלה תשובות טיפוסיות של מישהו שאין לו כוח לענות. הוא שלח להם את הפוסט וביקש הסבר לפער בין המחירים בשני הסניפים וכתבו לו שאלה לא סניפים שונים אלא מסעדות שונות. הוא שאל אותם אם זה אותו שף וענו לו שזה שתי מסעדות שונות. כשהוא שאל אם יש קשר עסקי ביניהן ענו לו 'נשמח לעזור בעוד נושאים, המשך יום טוב'".
מה אתה חושב על זה? "זה מעצבן, אנחנו חווים את ההתנהגות הזאת מלא מעט נותני שירות, לחברה אכפת מהמספרים הגדולים ומהכמויות שהם מוכרים ולא מהלקוח ששואל שאלה. וזה מעצבן כי יש אנשים שמזמינים ב-130 שקלים ולא יודעים שהם יכלו להזמין את אותו הדבר ב-80 שקלים. ראיתי שמישהו הגיב בפוסט שוולט מחייבת את המסעדות שהמחירים יהיו אותו הדבר כמו בתפריט, אבל גם אם זה נכון יש פה בעיה שהלקוח נפגע מזה".
בין התגובות לפוסט שפירסם רועי, הגולש אמיר הביע את תמיהתו: "לא הבנתי, הקציצה עשויה מבשר קרנף לבן, החסה עשויה זהב, ובמקום עגבנייה יש חתיכות פפאיה?", ואילו הגולש חגי הסביר את הפער כיוון ש"בימני הסירו את תוספת תפוח האדמה הצלוי בשומן, אז הוא בריא יותר ולכן יקר יותר".
3 צפייה בגלריה
הדסון המבורגר תגובות
הדסון המבורגר תגובות
(צילום: מתוך קבוצת הפייסבוק Secret Tel Aviv)
אילו תגובות קיבלת לפוסט? "מלא אנשים הגיבו, רוב האנשים היו בשוק על עצם התמחור של ארוחה ב-130 שקלים, ובסוף הפואנטה של הפוסט הפכה להיות המחיר המוגזם. חלק גם הגיבו על המהות - ההבדלים בין הסניפים, אבל כולם התעצבנו. היו כאלה שניסו להסביר שהמסעדה יוקרתית יותר ובגלל זה המחיר יקר יותר, אבל אותי זה לא מעניין בתור הבנאדם שמזמין וולט - אני רוצה להזמין בראש שקט בלי לעשות מחקר ופעולות בילוש. פניתי גם לשירות הלקוחות של וולט, אבל הם בעומס תמידי אז ענה לי בוט ולא הגעתי לבנאדם".
אתה חושב שתזמין משם שוב? "אני לא רוצה להזמין משם יותר בעיקר בגלל זה, ואני מקווה שאני אעמוד בהחלטה גם ברגע של מאנץ'".
תגובת וולט: "מחירי המנות באפליקציה זהים למחירים במסעדה ונקבעים על ידי המסעדות בלבד".
תגובת הנהלת המסעדה: "המסעדות הן מסעדות שונות והן מסעדות בפני עצמן, לא סניפים, בעלות תפריט שונה ותמחור שונה".