היסטוריה במטבח: אחרי שהמטבח הישראלי פרץ גבולות בעולם, ושפים ישראלים עשו היסטוריה מעבר לים, עולם המסעדנות בישראל קיבל סוף סוף את ההכרה שלה חיכה - מסעדה ראשונה בישראל קיבלה כוכב מישלן. השפית מיכל מיכאלי ממסעדת "לה קאדט" בתל אביב הבטיחה: "בהמשך נקבל כוכב נוסף".

1 צפייה בגלריה
השנה שלא הייתה
השנה שלא הייתה
חוגגים מישלן במסעדת "לה קאדט"
(צילום: יח"צ)
מדריך מישלן, שבצרפת מכונה התנ"ך הגסטרונומי, ראה אור לראשונה בשנת 1900, ועם השנים הפך לאוטוריטה העולמית בתחום המסעדות, אבל לארץ הוא לא הגיע מעולם – עד היום.
מומחים בתחום טוענים שדווקא ההתעוררות של האוכל הישראלי בעולם, וההתקבלות של שפים ישראלים בחו"ל, כמו איל שני (עם מסעדות המזנון, הסלון וצפון אברקסס ברחבי העולם) ואסף גרניט (עם מסעדות כמו קואל אופיס בלונדון ושבור ובלאגן בפריז), גרמה לבעלי המדריך היוקרתי לשאת עיניים אל עבר המדינה הקטנה במזרח התיכון, ולהבין שקורה כאן משהו שלא כדאי להם לפספס.
עד היום לפרנסי מישלן לא היה שום אינטרס כלכלי במדינת ישראל: מדינה קטנה עם כמה מיליונים בודדים של תיירים בשנה, שחלקם הגדול צליינים תפרנים או שומרי כשרות. והרי מדובר בחברת צמיגים וכאן אין באמת הרבה לאן לנסוע. אבל כל זה היסטוריה.
לפי שיטת הכוכבים הנהוגה במדריך מישלן מאז שנות ה-50 ועד היום, כוכב אחד מוענק למסעדה טובה מאוד בתחומה שראויה לעצירה על הדרך, שני כוכבים למסעדה שמצטיינת בבישול ושווה סטייה מהמסלול, ושלושה כוכבים למטבח יוצא דופן ששווה טיול מיוחד.
מסעדת לה קאדט, כאמור, קיבלה כוכב אחד אבל נראה שהיד של מיכאלי, השפית, עוד נטויה: "אני לא מאמינה שדבר כזה קרה, אני מרגישה חובה לשמור על הרמה גם בשנים הבאות, ומי יודע, אולי בהמשך נקבל כוכב נוסף. בהזדמנות זו אני רוצה להודות לכל השפים הישראלים שסללו את הדרך לקבלת כוכב מישלן. האוכל הישראלי, הערבי והים תיכוני הוא הטרנד הכי לוהט היום בעולם, והיה זה מתבקש שאחרי שנה כל כך מוצלחת של האוכל הזה בעולם, נוכל להתגאות גם בכוכב אחד כחול לבן".