אחרי 32 שנה: מסעדת ברבוניה (הגדולה), השוכנת על הפאה המערבית של רחוב בן יהודה בתל אביב, נסגרה בימים אלה. את מסעדת "ברבוניה" הראשונה, השוכנת בפאה המזרחית של הרחוב ממש ממול המסעדה הגדולה שנסגרה, פתח המסעדן עזרא מרמלשטיין ז"ל יחד עם בת זוגו מזל (מזולה) כהן ב-1993, אחרי שנתיים בהן ניהל מרמלשטיין את מסעדת "החוף המערבי" בתל אביב ובר בשם "התק"ם".
2 צפייה בגלריה
(צילום: מוטי קמחי)
כשנה לאחר פתיחתה של המסעדה, נפתחה מהעבר השני של הכביש מסעדה נוספת - ברבוניה הגדולה. בשנת 1998, כעשור אחר כך, נפתח הבר של ברבוניה, שממשיך לפעול יחד עם המסעדה הקטנה.
מזולה כהן: "הלקוחות שואלים איפה המסעדה, הם אוהבים אותה. עכשיו כולם עוברים למסעדה הקטנה וכל הזמן מלא שם. עוד לא פינינו את כל הדברים, אנחנו עדיין בהעברות"
"אנחנו סוגרים כי הורסים את הבניין שבו אנחנו נמצאים ומחברים שני בניינים יחד", מסרה כהן ל-ynet, "אבל אני ממשיכה עם המסעדה הקטנה, עם הבר ועם המעדנייה, ולקראת הקיץ אני מתכננת למצוא מקום חדש. המסעדה הקטנה קיימת 33 שנה, הגדולה קיימת 32 שנה והבר 24 שנים. כבר לפני שש שנים הודיעו לנו שמתכוונים להרוס את הבניין, אבל כל פעם האריכו את זה עוד קצת.
מזולה (מזל) כהןמזולה (מזל) כהן
"אני עצובה לסגור את ברבוניה אחרי 32 שנה אבל זהו, זה נגמר. נצבט לי הלב אבל הגיע הזמן. הלקוחות שואלים איפה המסעדה, הם אוהבים אותה. עכשיו כולם עוברים למסעדה הקטנה וכל הזמן מלא שם. עוד לא פינינו את כל הדברים, אנחנו עדיין בהעברות. אבל אני נחה וכבר לא עובדת והילדים והנכדים עובדים שם".
2 צפייה בגלריה
עזרא מרמלשטיין ז"ל על הבר בברבוניה
עזרא מרמלשטיין ז"ל על הבר בברבוניה
עזרא מרמלשטיין ז"ל על הבר בברבוניה
כמעט מיומה הראשון הפכה ברבוניה להצלחה, ומשכה לקוחות בוהמיינים רבים למקום. בין היושבים הקבועים במסעדה ובבר היו שמות כמו הצייר אורי ליפשיץ, הסופר דן בן אמוץ, המשורר יבי, המוזיקאי שמוליק קראוס, העיתונאי נתן זהבי ואחרים וטובים.
באוקטובר 2017 הלך מרמלשטיין לעולמו בהמתת חסד בשווייץ, לאחר מספר שנים שבמהלכן היה סיעודי וסבל מכאבים רבים בעקבות שני אירועי שבץ מוחי שעבר. את החודשיים האחרונים לחייו העביר מרמלשטיין בקיבוץ גן שמואל שבו גדל ולאחר שמאס במכאוביו, ביקש לסיים אותם לפני הגיעו לגיל 74. מאז ניהלה כהן את שתי המסעדות ואת הבר, יחד עם בני משפחתה.
לפני פחות משנה עברה ברבוניה הגדולה שינוי קונספטואלי והיא הפכה לכשרה, לראשונה מאז הקמתה, אבל השינוי הזה לא החזיק הרבה זמן, וכאמור, בימים כאלה המסעדה נסגרה לצמיתות.