המלחמה שפרצה אתמול (שבת) הותירה גם את עולם המסעדנות המום. כחלק מההתגייסות האדירה שנראית בכל המגזרים, גם שפים ומסעדנים רבים החליטו לנסות ולעזור, כל אחד כמיטב יכולתו - בין שמדובר בבישול אוכל לחיילים הסדירים והמילואימניקים בשטח, בין שמשלוחים עד לבסיסים ובין שהעלאת המודעות לרשתות החברתיות. זאת בין היתר על רקע העדויות שעלו ברשתות על המחסור במזון לחיילים ומילואימניקים שירדו דרומה.
4 צפייה בגלריה
מתגייסים למען החיילים, חמ"ל במסעדת האחים
מתגייסים למען החיילים, חמ"ל במסעדת האחים
מתגייסים למען החיילים, חמ"ל במסעדת האחים
(צילום: מיכל שלזינר)
4 צפייה בגלריה
מסעדנים מתגייסים לעזור לחיילים
מסעדנים מתגייסים לעזור לחיילים
פתחו מרכז לבישול: האחים דוקטור
(צילום מתוך האינסטגרם)
אסף דוקטור, הבעלים של מסעדת ומעדניית האחים, החליט להקים במסעדה מרכז בישול, במטרה להעביר מנות אוכל לחיילים והפצועים בבתי החולים. בסטורי שהעלה בשעות הצהריים הזמין דוקטור ספקים וקולגות נוספים להצטרף אליו.
4 צפייה בגלריה
אסף דוקטור (מימין) ויהונתן בורוביץ', מבשלים לתושבי העוטף
אסף דוקטור (מימין) ויהונתן בורוביץ', מבשלים לתושבי העוטף
אסף דוקטור (מימין) ויהונתן בורוביץ', מבשלים לתושבי העוטף
(צילום: מיכל שלזינגר)
רשת המאפיות לחמים של אורי שפט הודיעה בבוקר על סגירת שעריה לקהל הרחב, אך צוות העובדים בילה את היום באפייה לכוחות הביטחון וצוותי הרפואה. חלק מהסחורה כבר חולקה, ובסרטון שהעלו באינסטגרם של "לחמים" נראים צוותי האחיות מודים על העזרה בזמן שכזה.
גם השף יובל בן נריה, הבעלים של טאיזו ומסעדת A הודיע כי המסעדות יהיו סגורות לקהל, אך המטבח יעבוד בהכנת מזון לחיילים. בסטורי שהעלה בשעות הצהריים היום הזמין בן נריה מתנדבים לעזור בשינוע של המזון לחיילים. הצוות של בן נריה מתכוון לבשל אל תוך הלילה, וזקוק בשלב זה לחומרי גלם יבשים כדי לעמוד בביקושים הרבים.
4 צפייה בגלריה
מסעדנים מתגייסים לעזור לחיילים
מסעדנים מתגייסים לעזור לחיילים
השף יובל בן נריה מתגייס
(צילום מתוך האינסטגרם)
רוח ההתנדבות לא פסחה גם על השף אייל שני, העלה סטורי עם עשרות שקיות מזון ארוזות, שיעשו את דרכם לחיילים הנלחמים בדרום. בסטורי שהעלה כתבה: "מעולם לא זכינו לעשות משהו חשוב יותר מזה – אוכל לאחינו החיילים הלוחמים בדרום".
גם השף ישראל אהרוני ובתו, הבלוגרית תמרה אהרוני, התגייסו והעלו סטורי בו הם מבקשים מהגולשים לספר להם באילו בסיסים זקוקים למזון כדי שיוכלו לבשל ולהעביר אוכל בשעות הקרובות.
קפה ציונה בנס ציונה הקים חמ"ל של יותר מ-100 מתנדבים שמגיעים כל יום מאז תחילת הלחימה - מבשלים, אורזים, אופים, כותבים ומציירים. מעבר להכנת יותר מ-1,000 מנות וכ-500 כריכים ביום, נוצרה קהילה שמאפשרת לצאת מהבית ולתת יד במאמץ המלחמתי. המטרה: להגיע למרכזי סיוע ומתנדבים שעובדים מסביב לשעון ולמשפחות מהעוטף שמתארחות באזור. זקוקים לסיוע בתרומות כדי להמשיך - לינק לתרומה.
מסעדת ביסטרו גרציא מקיבוץ העוגן תורמת אוכל מבושל וחומרי גלם לחיילים ולמפוני קיבוצים, לפניות ושינוע לפנות למיכל גרציאני 052-6638880.
במלצר בית בירה בראשון לציון יוצרים חמ"ל של נקודת איסוף לחבילות סיוע של אוכל לא מבושל, חטיפים, מוצרי הגיינה וסיגריות. כל היום עד השעה 01:00. לפניות לתרומה, שינוע וסיוע יש לפנות לעמית מלצר – 050-5709736.
מסעדת וילה מארה בתל אביב נותנת 50% הנחה על כל התפריט לתושבי עוטף עזה במהלך השבוע הקרוב (בהצגת תעודת זהות).
הרברט סמואל 88 תל אביב, 074-7725322
המסעדות פופה ומארי תורמות חומרי גלם לתושבים העוטף ולחיילים - בשרים, דגים, ירקות ועוד. כל חומרי הגלם כשרים. לפניות לטובת איסוף המזון יש לפנות לאילן חביב 054-2215196 או אור מנדיל 050-8875140.
בקייטרינג "דיילי איוונטס" הקימו מערך משלוחי מזון לכוחות הבטחון ולחיילי צה"ל ומגייסים כעת תרומות להכנה והפצה של מנות לשטח. ניתן לתרום דרך אתר giveback.
השף הפרטי רונן ורה מארגן ארוחות בשרים, סלטים ותוספות חמות עבור כוחות הביטחון בדרום. בסיסי צה"ל מוזמנים ליצור קשר בטל' ‎052-2859394
משק תמם גבע כרמל מוציאים משלוחי פירות וירקות לחיילים ותושבי הדרום בנקודות חלוקה, בהתאם לפניות של בסיסים וישובים. פניות בטל' ‎052-7224411
מסעדת ההמבורגרים חביבי והמסעדה האיטלקית רג'ינה שולחים מנות לחיילי מילואים באזור הדרום ולאורחי מלון ליר בגדרה שמארח מפונים של ישובי הדרום שנפגעו. פניות בטל' ⁦054-2457600
רשת גלידריות וניליה מעוניינת לעזור לחקלאים מהדרום ולקנות מהם פירות בכמות גדולה כגון שזיף, נקטרינה, משמש, אננס, פסיפלורה ותאנה. נא לפנות לאסף - 052-8077747