מאז ומתמיד היה שוק הכרמל סוער וגועש בימים שלפני ערב חג. המוני אנשים עוברים, מעמיסים, מברכים. איש אחד תוקע בשופר. תחושת קדושה באוויר. אף אחד כאן כמעט ולא זוכר את החגים בתקופת הקורונה, כשהשוק היה סגור וחוץ מינעל העולם שהגיע מדי יום להאכיל את החתול שלו, לא הייתה שם אף נפש חיה.
אבל הקורונה מאחורינו, עכשיו השוק שוקק, ונראה שהמסיבה בעיצומה. גם בחנות של מוסי דגים שמח. את חנות הדגים הוותיקה בשוק פתחו בשנות ה-50 יהושוע פנסטר, אביו של מוסי, ואברשה נייזר מי שהיה גיסו. שניהם שורדי שואה שניצלו מהתופת. יהושוע ברח מטרבלינקה ואת זה מוסי לא שוכח, גם כשהוא כבר בן 65.
אז בשנות ה-50 עוד עטפו דגים בעיתונים, אבל הפרינט מת ויחד איתו נעלמה גם שיטת האריזה של הסחורה. גם קרפיונים יותר אין, מהסיבה הפשוטה - אין מי שקונה. אם פעם הקליינטים היו אוכלים דג שלם, היום כולם רוצים שיפלטו להם וינקו להם את כל העצמות.
ומה בנוגע לריח? צפו בסרטון בראש הכתבה.
2 צפייה בגלריה
מוסי פנסטר
מוסי פנסטר
(צילום: אורי דוידוביץ)

מנה מנצחת לחג: פילה דג ביין לבן

המצרכים (ל-4 מנות):
2 דגים מפולטים 4 תפוחי אדמה 2 פלפלים ירוקים 2 עגבניות בשלות 2 בצלים 4 שיני שום 2 כוסות יין לבן יבש מעט שמן זית 8 כפות מים (או ציר דגים אם יש) חופן עלי פטרוזיליה, קצוצים מלח ופלפל
2 צפייה בגלריה
מתכוני דגים ממסעדת הולה
מתכוני דגים ממסעדת הולה
(צילום: ירון ברנר)
אופן ההכנה:
  1. חותכים את תפוחי האדמה, הבצלים, השום, הפלפלים הירוקים והעגבניות לפרוסות דקות מאוד, ומניחים בתבנית.
  2. מוסיפים יין, שמן זית בנדיבות, ומתבלים במלח ופלפל. מערבבים היטב. מכניסים לתנור שחומם לטמפרטורה של 200 מעלות ל-15 דקות.
  3. מתבלים את הפילטים של הדגים במלח ופלפל, מניחים את הדגים מעל הירקות האפויים.
  4. יוצקים 8 כפות מים ומכניסים לתנור ל-220 מעלות ל-10 דקות.
  5. להגשה - מסדרים בצלחת את הירקות, מעל את הדגים ומוזגים מעט מהרוטב שנוצר בתחתית התבנית. מפזרים פטרוזיליה קצוצה ומגישים.