"למה שאשאר בארץ, מה אני דפוקה?": המסעדנית רותי ברודו זעמה על היחס למסעדנים במהלך דיון בכנסת.
בישיבת הוועדה המיוחדת לעובדים זרים, שנערכה היום (ראשון) בכנסת, פתחה המסעדנית במונולוג סוער, מול נציגי משרד הכלכלה. "תסתכלו עלינו פה, אנחנו אנשים שלא יישארו בארץ יותר. אנחנו אנשים שלא ישנו הלילה כי המדינה הזאת נמצאת על סף תהום. אנחנו צריכים עזרה ולא עוזרים לנו, אין שום סיבה בעולם שנמשיך את העסקים שלנו בארץ, זה חד משמעית. מה אני דפוקה?", זעמה.
"חשבנו שיש מישהו שמבין אותנו, אבל כלום. נאדה. אתם מטלטלים אותנו, כואב לנו בלב, לי זה נשבר, פאק איט. אני אעבור ליוון, למה מה קרה? זה מה שאתם רוצים? זו השותפות שלנו? אתם בעצם מחליטים שאתם לא רוצים אותנו כשותפים שלכם?"
1 צפייה בגלריה
רותי ברודו
רותי ברודו
רותי ברודו במהלך הדיון
(מתוך ערוץ הכנסת)
ענף המסעדנות סובל כבר שנים ארוכות ממחסור בידיים עובדות, מחסור שהחריף כמובן עם המלחמה, ולא נפתר. ברודו, הבעלים של קבוצת המסעדות R2M, אמרה בדיון שהמדינה לא מסייעת ורק מקשה על הענף. "תגידו את זה - 'אנחנו מטרטרים אתכם סתם, אנחנו פה בשביל להביא אתכם הלוך חזור, להפסיד ימי עבודה, לקרוע את התחת ואנחנו (הממשלה) נשב כאן וסתם נשים לכם מקלות בגלגלים'.
"אנחנו מדברים על הסיפור הזה שנים. אין עובדים גם לפני המלחמה, לפני הפלסטינים, אין פה עובדים בארץ ואין אנשים שרוצים ללכלך את הידיים שלהם. תבינו את זה ותעזרו לנו. די. אלא אם כן אתם אומרים לנו שלום תודה, לא צריך מסעדות בישראל".