אירועי אוכל לא חסר אבל הנה ארבעה פופ-אפים מעניינים ומרעננים במיוחד שמתרחשים בשבועות הקרובים ברחבי הארץ - מפופ-אפ מרק בירושלים, דרך פופ-אפ קרמבו ואלכוהול בשדרות רוטשילד בתל אביב ועד פופ-אפ חמין ברמת השרון ובנתניה.

ספרו לסבתא: פסטיבל חמין

חמין, צ׳ולנט, טבית, סח׳ינה - הכל שמות לאותו דבר כמעט. החמין נולד מתוך האיסור לבשל בשבת וכך הוא הפך למנה יהודית מובהקת כאשר לכל עדה יש את הסיר, המתכונים והסודות שלה. בשוק האוכל ריחות וטעמים חוגגים את החורף בפסטיבל חמין שכולו מחווה למאכל המככב בכל בית יהודי, מסמל את השבת ואת החורף ומתבשל כל הלילה עם בשר, תפוחי אדמה, שעועית ושעורה.
4 צפייה בגלריה
פסטיבל חמין
פסטיבל חמין
(צילום: גיל אבירם)
המנה האהובה תוגש במשך כל חודש ינואר עם וראציות קלאסיות לצד חדשניות של המאכל החורפי האולטימטיבי. החמין יימכר במשקל במקום כך שניתן לקחת שלל טעימות של חמין המשלב עוף, חמין צמחוני ואף טבעוני. בין המנות: חמין בשרי - צ'ולנט חמין מסורתי של עדות אשכנז תפוחי אדמה, שעועית, גריסים, בשר, קישקע, ביצים, בשכבות; חמין טבעוני – תפוחי אדמה, שעועית, גריסי פנינה מיני בטטות; טבית עירקי - חמין על בסיס אורז ועוף עם עגבניות מרוסקות ובאהרט עירקי; חמין פרסי עם בשר וקציצות לחם - גריסים אורז תפוא בשר מלא ירק מכל הסוגים עם קציצות לחם בתיבול חמצמץ ועוד (החל מ-69 שקלים לק"ג).
חמישי ושישי, 10:00-16:00
החרש 8 א.ת.נווה מגן רמת השרון, 03-5164465; גיבורי ישראל 7 נתניה, 09-7447464

ג'חנוניאדה בשוק נמל תל אביב

מה יותר טעים מג׳חנון חם בבוקר של שבת חורפית? במהלך חודש ינואר ולמשך שלושה סופי שבוע יתקיים בשוק הנמל בתל אביב פסטיבל ג'חנון שיקבץ את טובי המגלגלים מכל רחבי הארץ. ברחבת שוק הנמל החיצונית ימוקמו דוכנים של יצרני ג'חנונים מקומיים בעבודת יד, כשכל אחד מהם מביא את הפרשנות האישית שלו למאפה המגולגל.
4 צפייה בגלריה
ג'חנון פופ אפ
ג'חנון פופ אפ
(צילום: שני בריל)
בין הדוכנים: אשת הקולינריה רינת צדוק ואמה רחל עם ג'חנונים ממתכון משפחתי העובר במשפחה במשך דורות. בדוכן תמצאו סירים שלמים עמוסים בג'חנונים וגם מנות אישיות לאכול במקום; הסאלוף משוק התקווה ובניו ממשיכי הדרך יוצאים מגבולות השוק והחנות הססגונית שלהם, שמהווה מוקד עלייה לרגל ובה הם מגישים גם אוכל תימני מסורתי. המתכון של הג'חנון שלהם הוא סוד שמור שהגיע מסבתם, ומאז ועד היום הם עוקבים אחריו באדיקות; הג׳חנון בר הירושלמי יפתחו דוכן עם ג׳חנונים ממולאים בתוספות כמו בצל וחציל מטוגן, טחינה ורסק עגבניות וטעמים נוספים. לצידם יימכר גם מלוואח ממולא בתוספות; נועמל'ה עמלה במשך שנים על מתכוני ג'חנונים בעבודת יד, עד שהגיעה למתכון המדויק. היום היא משלחת את קופסאות הג'חנון המאובזרות ברסק עגבניות טרי וסחוג ששורף את הלשון.
פסטיבל הג׳חנון שוק הנמל, חמישי ושישי 19-20/1, 26-27/1, שישי 8:00-15:00, האנגר 12 שוק נמל תל אביב

קרמבו ואלכוהול: פופ-אפ בשדרה

פופ-אפ קרמבו נחת בלב שדרות רוטשילד בתל אביב ויימשך עד ה-22/1. המיזם הוא שיתוף פעולה של מותג הוויסקי Glenmorangie עם שלושה מאסטרים של קינוחים: זוכה בייקאוף ישראל, הקונדיטור תומר אומנסקי; מתכונאית המתוקים ובעלת בלוג האפייה עדיקוש, עדי קלינגהופר; והשף אבי ביטון. כל אחד מהשלושה זכה ליצור שלושה קרמבואים מסקרנים ועמוסי קרם אלכוהול בהשראת משקאות הויסקי.
4 צפייה בגלריה
גלנבורי פופ אפ
גלנבורי פופ אפ
(צילום: אפיק גבאי)
בין הקרמבואים תוכלו לטעום גלנבו סינבון פקאן בסיס סינבון במילוי קרם קרמל מלוח בציפוי שוקולד בלונדיז של השף קונדיטור תומר אומנסקי; גלנבו פיסטוק לימון עם קרם מסקרפונה פיסטוק נימוח, ציפוי שוקולד לבן, מחית פיסטוק וקישוט פיסטוקים טחונים של עדי קלינגהופר; גלנבו קראמבל תפוחים אלכוהולי המשלב גלנמורנג'י נקטר ד'אור - בסיס ביסקוויט חמאה פריך, קרם גבינה ווניל ולב של פלחי תפוחים שהושרו בוויסקי, בציפוי שוקולד בלונדיז של השף אבי ביטון.
כל אלו יוגשו לצד קוקטיילים שנרקחו במיוחד לאירוע ומתאימים לצד הקרמבו שיימכרו במקום. בנוסף ניתן לרכוש מארזים בהם שישה גלנבואים לבחירה לצד בקבוק גלנמורנג'י ב-280 שקלים.
ראשון-חמישי 15:00-20:00; שישי 9:00-17:00; שבת 10:00-17:00
12-22/12, מלון 65 רוטשילד 65 תל אביב

אכול כפי יכולתך: פסטיבל מרקים

פסטיבל מרקים חורפי תתקיים במלון ענבל בירושלים זו השנה השמינית. במהלך הפסטיבל יוגשו שישה סוגים של מרקים משתנים ומוכנים מדי יום במלון על ידי השף אריק אטיאס. אורחי המלון, תיירים, תושבי ירושלים וכל מי שבעיר, מוזמנים להגיע ולטעום מרק ללא הגבלה במחיר של 87 שקלים לסועד.
4 צפייה בגלריה
פסטיבל מרקים
פסטיבל מרקים
(צילום: איתמר גינזבורג)
בין המרקים: מרק בטטה, בצל, כרישה, עגבניות ואורז, מרק ארטישוק ירושלמי, תירס אסיאתי, גזר וכוכב אניס ועוד. בשעות הערב בעמדת השף יוגש מרק יומי מתחלף כמו מרק ערמונים וכרישה, מרק מיסו, עדשים הודי או בוטנים אפריקאי, לצד לחמים שחלקם יאפו בטאבון שבמקום, מטבלים ותוספות למרק כמו קרוטונים, שקדי מרק, פרמזן וברוסקטות בטעמים. הארוחה היא בסגנון בופה ובשירות עצמי. יש להזמין מקום מראש.
ראשון-חמישי 12:00-22:00
ז'בוטינסקי 3 ירושלים, 054-9487572