תוך כדי הקורונה הרבה שפים ומסעדנים החלו לפתוח מעדניות ולמכור מוצרים און-ליין, תוך ניהול מערך משלוחים. כך מסעדות הפכו למעדניות ובן לילה ושינו את אופיין.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
אחד המיזמים המרשימים היה זה של אביחי פחימה ועידן רקיר: לא רק שפתחו מסעדה שהיא גם מעדנייה, או בשפתם "מסעדנייה", אלא הלכו על כל הקופה והקימו מפעל לייצור מוצרי מעדנייה כמו רטבים, תבלינים, ריבות, כהילים ומגוון נוסף של פריטים. למסעדנייה קראו ריסטרט, ולמותג התבלינים קראו זוטא. התבלינים נמכרים במסעדנייה, משמשים לתיבול האוכל המוגש בה ורובם על טהרת תוצרת מקומית.
3 צפייה בגלריה
yk13527250
yk13527250
גם מסעדה וגם מעדנייה. צילום: דוד קישקה
אכלתי בריסטרט חלומי מטוגן עם רוטב חמאת עגבניות, אנשובי, צלפים, עלי זעתר ושום קונפי, שהיה מצוין, וגם דג פארידה נא מאיכות יוצאת דופן, בזכות הקירבה לעכו והקשר של השפים עם הדייגים. בריסטרט גם שותפה ומנהלת את העניינים תומר זלצמן, יזמית המתמחה ברכישה ישירות מחקלאים, כך שכל הסיפור כאן שלם ומתחבר היטב.
3 צפייה בגלריה
ריסטרט
ריסטרט
(צילום: יח"צ)
לאביחי ולעידן ניסיון רב־שנים במסעדנות ובארוח, זה ניכר בעסק שלהם ומאוד נעים להיות כאן אורח. עידן גם מצליח להגשים את ניסיונו והכשרתו כקונדיטור ומומלץ לנסות את הקינוחים.
טעמתי קינוח לימון יוצא מן הכלל שהורכב מטראפלס פיסטוק, מרשמלו הדרים, קרם לימון, גנאש יוגורט, קרם יוזו, קראמבל וטוויל חמאה חומה.
3 צפייה בגלריה
yk13527251
yk13527251
(צילום: דוד קישקה)
כן, כל זה בצלחת אסתטית להפליא ובשילוב טעמים מוצלח וטעים מאוד. במעדנייה מוכרים תוצרת של מוצרי זוטא אבל גם של יצרני בוטיק מהאזור, ובנוסף תמצאו כאן למכירה שלל סוקולנטים מעוצבים, שעידן למד את אמנות גידולם ועכשיו גם מוכר מהם ללקוחות המקום.
בוסתן הגליל הוא מושב מעורב של חילונים ודתיים בין עכו לנהריה. הוא הוקם על ידי גרעין של ניצולי שואה ולאורך השנים הצטרפו אליו תושבים מרקעים שונים, כולל מפונים רבים מהיישוב דוגית שברצועת עזה.
הבתים הראשונים הוקמו בשטח של בוסתן בין בתי טמפלרים, ובסמוך לפתח המושב נמצא אל־באהג'ה, אתר קדוש לדת הבהאית שהוכרז בשנת 2008 על ידי אונסקו כאתר מורשת עולמית.
שדרות האקליפטוס בוסתן הגליל, 054-3688842

מתכון לגבינת חלומי בציפוי פרמזן ברוטב עגבניות וחציל

אלרן גולדשטיין
המצרכים (ל-6 סועדים):
לרוטב: שמן תירס לטיגון 1 חציל, פרוס 7 עגבניות, חלוטות, מגולענות, קלופות וחתוכות לקוביות 4 שיני שום, כתושות 5 ענפי טימין שמן זית מלח פלפל שחור גרוס גס
לחלומי: 1 חבילת גבינת חלומי מעט קמח לבן, מונח בצלחת 1 ביצה, טרופה בצלחת עמוקה מעט גבינת פרמזן מגוררת, מונחת בצלחת שמן זית לטיגון
להגשה: עלי בזיליקום
אופן ההכנה:
  1. מחממים מעט שמן תירס במחבת על אש בינונית-גבוהה ומטגנים פרוסות חציל.
  2. פורסים חלומי לפרוסות בעובי 1 ס"מ. מניחים כל פרוסה בצלחת קמח, טובלים בביצה טרופה ולאחר מכן בצלחת הפרמזן. חוזרים על הפעולה פעם נוספת.
  3. מחממים שמן זית במחבת על אש בינונית-גבוהה, מוסיפים שום כתוש וטימין. מאדים קלות ומוסיפים עגבניות וחצילים. מנמיכים את האש ומבשלים במשך שעה לערך. לקראת סיום מתבלים במלח ופלפל שחור גרוס גס.
  4. לקראת ההגשה: מחממים שמן תירס (לטיגון חצי עמוק) במחבת. מטגנים פרוסות חלומי מצופות משני הצדדים, עד להזהבה.
  5. הגשה: מניחים רוטב עגבניות וחצילים במרכז צלחת, מניחים עליו פרוסת חלומי מטוגנת, מעטרים בעלי בזיליקום טריים ומגישים.