שמעון בוקרה מעולם לא תכנן להפוך לכוכב טיקטוק, ועוד בזכות המאכלים של אשתו, אבל כשהאחיינית שלו פתחה עבורו טיקטוק והתחילה להעלות לשם את כל הסרטונים שהוא שלח בקבוצת הוואטסאפ המשפחתית, אפילו היא לא דמיינה שזה יוביל אותו למסעדה משלו בחצר של הבית - "מטעמי לאומה".
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
הכל התחיל כשבוקרה (67) רצה להשוויץ בפני המשפחה בבישולים הטריפוליטאים של אשתו, אילנה, והיה מצלם את האוכל שהיא מכינה ושולח את הסרטונים בקבוצה המשפחתית (שחברים בה אחיותיו ואחיו). עד אותו יום הקשר בנו לבין טיקטוק היה כמו הקשר שבין עוגת שוקולד לעמבה - כלומר, כלום ושום דבר. אבל אז הגיעה האחיינית שלו, זיהתה את הפוטנציאל שטמון בדוד שלה, והחליטה לפתוח לו חשבון ברשת החברתית הפופולרית.
3 צפייה בגלריה
מטעמי לאומה אשקלון
מטעמי לאומה אשקלון
מטעמי לאומה אשקלון: כוכב הטיקטוק שהחליט להאכיל את העוקבים שלו
(צילום: גדי קבלו)
"זה התחיל ממש בצחוק, קצת לפני הקורונה", משחזר בוקרה. "הייתי מצלם את עצמי מסביר מה אילנה הכינה, ושולח בקבוצה של המשפחה. האמת היא שרציתי להקניט את האחיות שלי, שיקנאו שאילנה מכינה את האוכל של אמא שלנו. כך עשיתי מדי יום, הן היו מסתלבטות עלי ואני הייתי מרגיז אותן. יום אחד האחיינית שלי בת 25 שאלה אם אני רוצה שהיא תעלה את הסרטון לטיקטוק, אמרתי לה כן והיא פתחה לי חשבון".
הסרטון הראשון שעלה מיד גרף 3,000 צפיות, ותוך חודש אחד בלבד לבוקרה כבר היו 15,000 עוקבים, והמספר רק הלך וגדל. כל סרטון שבוקרה היה מעלה לרשת היה מגיע לעשרות אלפי צפיות, וסרטון אחד גם הגיע ל-300,000 צפיות.
יש לך השערה למה אנשים כל כך התחברו לסרטונים שלך? "בסרטון של ה-300,000 צפיות בכלל עשיתי בדיחה - שמתי בסיר גביע אשל וסגרתי אותו עם המכסה, ובסרטון אני אומר שאשתי פינקה אותי היום והכינה לי תבשיל מיוחד ואז הרמתי את הסיר והייתי כאילו מופתע שכל מה שמחכה לי שם זה רק גביע אשל. זו אולי שטות, אבל אנשים אהבו את זה וצחקו מזה".
3 צפייה בגלריה
מטעמי לאומה אשקלון
מטעמי לאומה אשקלון
שמעון בוקרה עם כלתו (מימין) ואחותו
(צילום: גדי קבלו)
אבל עם ההצלחה של העמוד הוא התחיל לקבל גם הצעות שאשתו לא אהבה. "התחילו לשלוח לי הצעות מגונות מכל מיני משתמשים, ואני לא יודע אנגלית אז לא הבנתי מי שולח לי את כל זה. אחר כך מישהי כתבה לי 'שמעון תעשה לי ילד', ווזה עשה לי בלאגן בבית. ואחר כך התחילו עוד ועוד נשים לכתוב לי כל מיני דברים, לא רק אחת, עשרות. אישתי אמרה שלא מתאים לה דיבורים כאלה, אז מחקתי את הטיקטוק כי אשתי מקום ראשון אצלי, אנחנו נשואים 33 שנים".
אבל אז המעריצים לא הרפו ואחרי כמה חודשים של דממה בוקרה החזיר לחיים את החשבון שלו וחזר להעלות שם סרטונים עם האוכל של אשתו. ואז קרה מה שכל בלשן מפנטז עליו - העוקבים התחילו להתחנן שיפתח מסעדה.
איך עוברים מהטיקטוק למסעדה? "אנשים היו כותבים לי 'שמעון, שיגעת אותנו עם האוכל הזה, אני מוכן לשלם 500 שקל על הסיר שלך'. כל הזמן היו כותבים לי 'תפתח מסעדה', אז אמרתי לעצמי שזה רעיון לא רע, ופתחנו מסעדה בחצר. אילנה מכינה כל יום כמה סירים, וכשנגמר אז נגמר. עד היום כבר הגיעו אלי עד לאשקלון אנשים מטירת צבי, מיעקנם, מטבריה, מבאר שבע, מדימונה, מערד, מקריית גת ומכל המושבים בסביבה, כולל מושב שדה עוזיה שזה מושב של טריפוליטאים".
3 צפייה בגלריה
מטעמי לאומה אשקלון
מטעמי לאומה אשקלון
מטעמים מהמטבח הביתי המסורתי
(צילום: גדי קבלו)
מזהים אותך ברחוב? "אין מקום שאני מגיע אליו ולא מזהים אותי. הלכתי לפני שבוע לקברי צדיקים בדלתון ליד מירון, והפייטן של הטריפוליטאים קלט אותי ואמר לכולם 'הנה ההוא עם הלחם על המסור'. ככה הרבה קוראים לי כי אני מגרד את הסכין על הלחם בשביל שישמעו איזה צליל יש לאפייה של אילנה. אז שם בדלתון, כל מי שהיה נוכח ניגש אלי. אחותי הייתה בהלם, היא אמרה שזה היה נראה כאילו ראש הממשלה הגיע. כולם רצו להתחבק איתי ולעשות סלפי".
איזה אוכל אתם מגישים במסעדה? "טבחה בסלק, טבחה ברלאד, מצ׳ומה, חריימה, בזין (בצק עם בשר אסדו ותפוח אדמה), קוסקוס".
והמחיר? "מנה עולה 60-70 שקלים".
לא מעט. "אמרו לי שזה זול לעומת המחירים במרכז. גם אמרו לי שבנתניה מוכרים מנה כזאת ב-80 שקלים. אל תשכחי שאצלי זה בשר כשר חלק, אז זה יותר יקר. המסעדה נפתחת ב-9:30 בבוקר ונסגרת ב-13:30 בצהריים, אנחנו לא עושים כמויות משוגעות למאות אנשים, כשנגמר אז נגמר".