"איפה הנשים?" – שאל שלשום על הבמה גוונדל פולנק, המנהל הבינלאומי של מדריך מישלן, המעניק כל שנה את הכוכבים המפורסמים למסעדות הטובות בעולם. מתוך 52 כוכבים ראשונים חדשים, רק אישה אחת זכתה בכוכב המישלן לבדה: אוז'ני בזיה ממסעדת "אספדון" בפריז.
חמש נשים חדשות נוספות זכו בכוכב הנכסף, אך שלוש מהן עשו זאת כחלק מצמד עם גבר. יוצאות הדופן הן צמד השפיות מאנון פלרי ולורן בארז'ו, שזכו בכוכב עבור מסעדת "דטיל" שלהן, שנמצאת בפריז.
1 צפייה בגלריה
yk13847972
yk13847972
רואים כוכבים. השפים הגברים חוגגים בטקס
(צילום: AFP)
גם בשנה שעברה מספר המועמדות לכוכב מישלן היה זעום, כך שקשה לומר שעולם הקולינריה צועד קדימה. הטקס השנה עמד בסימן שפים צעירים עד גיל 40, כך שבעצם ישנה הצהרה כי אין כוכבות חדשות.
את הביקורת על חוסר הייצוג הנשי ניסו לצנן מראש בטקס, כאשר גוונדל פולנק שאל: "איפה הנשים? יש מעט מדי נשים שמובילות מטבחים, אבל יש יותר ויותר עובדות במטבח וכאלה שלומדות את המקצוע. אנו מצטערים שזאת המציאות. אני יודע ששפים רבים מובילים יוזמות חשובות כדי לקדם נשים צעירות ומוכשרות, אני מאוד שמח על כך ומקווה שיום אחד הן יפתחו מסעדות משלהן". במהלך הטקס הוקרן סרטון בהשתתפות נשים מהתחום, אבל כשמדפדפים במדריך האדום המפורסם עדיין צריך לחפש את הנשים בזכוכית מגדלת.
פורסם לראשונה: 00:00, 20.03.24