בפעם הרביעית ברציפות קיבל היום (שני) השף אסף גרניט כוכב מישלן למסעדה שלו בפריז, שבור. בטקס שנערך בפריז בהשתתפות גדולי השפים בצרפת, קיבל גרניט כוכב אחד, ולמעשה שמר על הדירוג במדריך הנחשב.
"זה האוסקר שלנו, הדירוג הכי יוקרתי", אמר גרניט ל-ynet מהשטיח האדום בפריז, "לפי הפידבק שקיבלנו השנה ממישלן, החל מהשנה הבאה אנחנו יכולים להתחיל לחשוב על שני כוכבים. אני שמח וגאה לשמור על הכוכב ארבע שנים ברצף. זו גאווה מטורפת לצעוד כאן על השטיח האדום ולקבל בתקופה כזאת כוכב מישלן על אוכל ישראלי.
"לאן שאתה לא מסתכל, אתה רואה כאן שפים עם כוכבים. אני מסתובב פה בין כל האלילים שלי ולא מאמין - אלן פאסר, אלן דוקאס, עומד עכשיו לידי שף עם שישה כוכבים, יש לו פעמיים שלושה כוכבי מישלן על שתי מסעדות שלו. נמצאים כאן גם השופטים של 'טופ שף' צרפת, הייתי שופט אורח בתוכנית שלהם".
מסעדת שבור נפתחה ברובע הראשון בספטמבר 2019, אחרי שכבר הייתה לגרניט מסעדה אחת בפריז ("בלאגן") ועוד שלוש בלונדון. את כוכב המישלן הראשון שלה שבור קיבלה לפני שלוש שנים, בשיא מגפת הקורונה. התפריט של שבור נע על הציר שבין ירושלים לפריז - חומרי גלם צרפתיים, טכניקות צרפתיות ותבלינים מירושלים. התפריט עונתי ומשתנה משבוע לשבוע. בין המנות: קובה חמוסטה עם אויסטר ודג ברוטב טחינה.
2 צפייה בגלריה
מסעדת 'שבור'
מסעדת 'שבור'
מסעדת שבור בפריז
(צילום: תמי בר שי, Social Food)
שותפיו של גרניט במסעדה הם השף אורי נבון, השף דן יושע ותומר לנצמן. יושע, שהשתתף בתוכנית "משחקי השף", הוא גם השף בפועל של המסעדה. בכלל, גרניט זוכה בשנים האחרונות לפופולריות רבה בפריז. כבר באוקטובר, חודש אחד אחרי פתיחת המסעדה, הילל המגזין "פורבס" את שבור. מבין עשרות המסעדות ובתי האוכל שנפתחו בעיר, נבחרה המסעדה של גרניט במקום הראשון, ופתחה את רשימת 13 המסעדות הטרנדיות בפריז. המגזין שיבח את המסעדה, והכריז בפה מלא כי כוכב המישלן בדרך - תחזית שהתגלתה כנכונה.
2 צפייה בגלריה
דן יושע, אסף גרניט, תומר לנצמן
דן יושע, אסף גרניט, תומר לנצמן
על השטיח האדום בתקופה מורכבת: תומר לנצמן, אסף גרניט, דן יושע
(צילום: יח"צ)
חודש אחרי הכתבה ב"פורבס", זכתה מסעדת שבור בפרס של מגזין "לה פודינג" בפריז, שם קיבלה את אחד הפרסים המרכזיים בתחרות. עד היום העיתונים המקומיים לא מפסיקים לפרגן לשף הישראלי המקועקע, שמביא את הטעמים והריחות של ירושלים לפריז.
בריאיון לעיתון "לה פיגארו" הצרפתי אמר גרניט עם הפתיחה של "שבור" כי יחד עם השותפים שלו הוא דמיין מסעדה שתחקה את המטבח של סבתא שלו, ומקום שיזכיר אווירת "שוק": "השף יחלוף על פניך על מנת לקחת קישוא שנמצא בסלסלה מאחוריך, כדי להכין לך ריזוטו קישואים".
כיום מחזיקים גרניט וקבוצת מחניודה בחמש מסעדות בפריז: מסעדת כפרה (בלאגן לשעבר), מסעדת שבור, מסעדת טקס, בר יין שנה ומסעדת בובל'ה.