פסטה קרבונרה

המצרכים (ל-4 מנות):
1 שמנת צמחית לבישול חופן גדול מלח גס 1 חבילה גבינת פרמזן טבעונית (150-200 גר') 1 חבילת פסטה לינגווינה (500 גר')
ל"חלמון" - 300 גר' דלעת 1 כפית מלח קאלה נמאק (מלח הודי שחור), ניתן להשיג בחנויות הטבע וגם בחלק מרשתות השיווק. לא לוותר עליו ולהחליף במלח רגיל כי הוא זה שמעניק את הטעם של הביצים לרוטב 5 כפיות שמרי בירה 4 כפיות מיץ לימון
ל"בייקון" ול-Pancetta 1 חבילת טופו 3 כפות שמרי בירה 1/2 1 כף אבקת שום 1/2 כפית צ'ילי טחון 1 כף פפריקה 2 כפות עשן נוזלי 4 כפות מייפל 3 כפות רוטב סויה 5 כפות חמאה 4 כפות מים 1/2 כפית פלפל שחור טחון 1 חבילה דפי אורז חתוכים שמן חמניות לטיגון
4 צפייה בגלריה
פסטה קרבונרה טבעונית
פסטה קרבונרה טבעונית
(צילום: נמרוד סונדרס)
אופן ההכנה:
  1. מכינים את ה"בייקון" (Pancetta) הראשון - ממיסים את החמאה הטבעונית במיקרוגל ומוסיפים אותה לכל שאר המרכיבים בקערה גדולה, ומערבבים עד לקבלת מרינדה אחידה. מחלקים אותה לשניים.
  2. חותכים 3/4 טופו לקוביות קטנות (כחצי ס"מ) ומכניסים אותן למרינדה אחת. מכניסים את הקערה למקרר ללילה שלם או ל-3 שעות לפחות.
  3. מחממים כמה כפות של שמן חמניות במחבת. מוציאים את קוביות הטופו מהמרינדה ומטגנים אותן כשתי דקות בשמן. בינתיים מחממים את התנור ל-200 מעלות ומרפדים שתי תבניות בנייר אפיה.
  4. על תבנית אחת מניחים את קוביות הטופו המטוגנות יחד עם השמן שנשאר מהמחבת, שעכשיו יהיה מעורבב עם המרינדה עצמה שירדה מקוביות הטופו.
  5. מכניסים לתנור ואופים כ-15-20 דקות נוספות, עד שהקוביות קריספיות לגמרי.
  6. מכינים את ה"בייקון" השני - מפוררים בעזרת הידיים את הטופו שנשאר בקערה ומוזגים כמה כפות של מרינדה מעליו ומערבבים היטב.
  7. חותכים את דפי האורז לצורה מלבנית צרה, מכניסים כל מלבן של דפי אורז לתוך המרינדה ומיד מניחים אותם שטוחים על התבנית המרופדת השניה שהכנו מראש. מניחים קצת טופו במרכז המלבן וסוגרים עם עוד מלבן מעל, תוך כדי סגירה של הדפנות כדי שהטופו לא יברח במהלך האפיה.
  8. אופים ב-200 מעלות במשך 20 דקות, ואז מנמיכים את טמפרטורת התנור ל-150 מעלות ומייבשים את ריבועי הבייקון הטבעוני שלנו לעוד 20 דקות בערך.
  9. מכינים את "חלמון" הביצה - מבשלים את הדלעת בסיר עם מים רותחים עד לריכוך מלא.
  10. מעבירים את הדלעת למעבד מזון יחד עם שאר מרכיבי ה"חלמון" וטוחנים עד לקבלת קרם חלק ואחיד.
  11. מרתיחים סיר מים עם חופן מלח גס ומבשלים את הפסטה אל דנטה לפי הוראות היצרן.
  12. במקביל, במחבת גדולה מחממים את החלמון יחד עם השמנת ואת הפרמזן.
  13. כ-30 שניות לפני סוף זמן הבישול של הפסטה, מעבירים אותה ישר מהסיר למחבת עם הרוטב ומערבבים. מוסיפים כמה כפות של מי הבישול של הפסטה כדי לדלל טיפה את הרוטב.
  14. מצלחתים יפה את הפסטה ומשאירים את המחבת על האש. מחממים בתוכה את ה"בייקון" שהכנו ומוסיפים אותו לצלחת הפסטה כשהוא קריספי וחם.

מאפה פילאס ממולא בחצילים, שרי וגבינות

המצרכים (ל-8 מנות) בגודל של תבנית עוגה: 1 אריזה בצק פילאס 2 חצילים קטנים, חתוכים לקוביות 15 עגבניות שרי, חתוכות לרבעים 1 קופסה תרד טרי 6 שיני שום טרי, קצוץ דק מלח קמצוץ פלפל שחור גרוס שמן זית 150 גר' גבינת מלוחה טבעונית 50 גר' מוצרלה טבעונית, מגוררת חופן עלי בזיליקום לקישוט
4 צפייה בגלריה
מאפה בצק טבעוני
מאפה בצק טבעוני
(צילום: שניר (סופגי) גואטה)
אופן ההכנה:
  1. חותכים את החצילים לקוביות בגדול של כס"מ, את העגבניות שרי לחצי, קוצצים את השום ואת התרד.
  2. מחממים שמן זית במחבת ומטגנים קלות את השום. כשהשום מתחיל להשחים מוסיפים את החצילים ומטגנים אותם מספר דקות עד שהם מתחילים להתרכך.
  3. מוסיפים את עגבניות השרי לחצילים למשך כ-2 דקות.
  4. מוסיפים את עלי התרד ל-30 שניות בלבד. מוסיפים מלח ופלפל.
  5. מחממים תנור ל-220 מעלות, מרפדים תבנית עגולה בקוטר 24 ס"מ בנייר אפייה, מניחים על הנייר בצק פילאס ומברישים שמן זית בשפע, מקפלים בצורה חופשית את שולי העלים כלפי מעלה כך שנוצרת מעין תבנית. מניחים במרכז הבצק את החצילים, העגבניות והתרד המטוגנים ומעליהם מפוררים את שתי הגבינות חתוכות לקוביות בגודל של ס"מ.
  6. מכניסים לתנור ואופים כרבע שעה או עד שהשוליים של המאפה משחימים. מוציאים, מזליפים מעט שמן זית מעל, מקשטים בעלי בזיליקום ומגישים חם.

עוגת שמרים במילוי שוקלד

המצרכים (ל-8 מנות):
לבצק העוגה - 250 גר' קמח לבן 7 גר' שמרים יבשים 50 גר' חמאה טבעונית (להשיג בכל רשתות השיווק) 1 כף רסק תפוחים 50 גר' סוכר לבן קורט מלח 1/2 כפית תמצית או מחית וניל 125 מ"ל חלב אורז שקדים
למילוי העוגה - 1 צנצנת גדולה (500 גר') קרם שוקולד ואגוזי לוז
לגלייז הסוכר - 6 כפות אבקת סוכר 1 כפית מים
לשוקו - 250 מ"ל חלב אורז שקדים 1 כף סירופ מייפל 1 כפית אבקת קקאו 1/2 כפית תמצית וניל 1/2 כפית אבקת מאקה טריקולור 1 כפית קורנפלור
4 צפייה בגלריה
נדיה אליס
נדיה אליס
נדיה אליס
(צילום: באדיבות ערוץ האוכל)
4 צפייה בגלריה
מאפה שמרים טבעוני
מאפה שמרים טבעוני
(צילום: נמרוד סונדרס)
אופן ההכנה:
  1. מכניסים את כל מרכיבי הבצק לתוך מיקסר ולשים בעזרת וו וי עד לקבלת גוש אלסטי ואחיד, מוסיפה חמאה, כף רסק תפוחים ו-125 מ"ל חלב אורז שקדים ללא תוספת סוכר.
  2. מכסים את הקערה עם מגבת נקיה ומכניסים אותה למקום חמים לשעת התפחה ראשונה.
  3. לאחר שעה, לשים את הבצק בידיים ומוציאים ממנו את כל האוויר. בעזרת מרדד פותחים את הבצק ומרדדים אותו עד לגובה של כ-4 מ"מ בצורה של מלבן.
  4. מכניסים את צנצנת השוקולד למיקרוגל לדקה.
  5. מוזגים את השוקולד (שעכשיו נוזלי וקל מאוד למרוח אותו) מעל הבצק ומורחים אותו לשכבה אחידה.
  6. מגלגלים את הבצק עם השוקולד וחותכים את הגליל באמצע לאורך באמצעות סכין.
  7. מכינים צמה עם שני חצאי הגליל ומניחים אותה בתוך תבנית עגולה בקוטר 24 ס"מ.
  8. מכניסים את העוגה להתפחה שניה של עוד שעה במקום חמים.
  9. אופים את העוגה במשך 35 דקות ב-180 מעלות.
  10. כאשר העוגה התקררה לגמרי, מכינים את גלייז הסוכר: מוזגים שתי כפיות מים חמים לתוך אבקת הסוכר ומערבבים. מוזגים את הגלייז מעל העוגה הקרה.
  11. מכינים את השוקו: ממיסים בקערה את הקורנפלור לתור כמה כפות חלב אורז שקדים ושמים בצד. מוסיפים את אבקת הקקאו.
  12. מכניסים את שאר הרכיבים לתוך סיר קטן ומביאים לרתיחה. מכבים את האש ומוסיפים את הקורנפלור המעורבב עם החלב תוך כדי ערבוב.
  13. מוזגים את השוקו לכוס ומגישים יחד עם העוגה.
המתכונים באדיבות תכנית הטלוויזיה "הגירסה הטבעונית של נדיה אליס" שמשודרת בימי שישי בשעה 18:00 בערוץ האוכל