על הרבה אנשים נפלו תפוחים, אבל רק אחד מהם הבין מהו כוח הכבידה. אוניברסיטאות וקבוצות מחקר רבות ברחבי העולם חוקרים את אותם הדברים בדיוק, אבל בכל זאת יש רק אחד שמצליח להביא את התוצאה לפני כולם. אז מה יש בו שאין באחר? למה אחד מצליח לחיות חיים של ניסים גדולים ואילו השני לא? התשובה נמצאת בתודעה, ובמוכנות שלה לקלוט ולהיות כלי קיבול למידע. לנס. אנשים שחוו בחייהם קפיצה קוונטית הם למעשה אנשים המוכנים "להכיל" את הנס, להבשיל ולהפוך להיות "הוא". וזו מטרת השיחה שלנו היום - לעזור לכם לחולל ניסים בחייכם.
לעוד שיחות בגן עדן - לחצו כאן
על פי הקבלה, נס הוא כל דבר שמעל הטבע. אבל אם נתבונן על זה בצורה עמוקה, נבין שגם הטבע הוא נס גדול. השמש שזורחת בבוקר, הפירות העסיסיים על העץ, התפקוד המסונכרן של כל מערכות הגוף שלנו – כל אלה הם ניסים במעטה של טבע. כך שלפרשנות שיטת המטאיזם, "מעל הטבע" – משמעו מעל הטבע של עצמי - לצאת מהדפוסים ומקווי האישיות הטבעיים שלנו, לצאת כנגד האוטומט - זהו המתכון לנס גדול. השחרור בתפישה ומתבניות החשיבה יאפשר לדברים שעד לאותו רגע נראים לנו לא אפשריים או לא הגיוניים, להפוך לאפשריים. לדברים שהיו נסתרים מעיננו, להפוך לגלויים ומובנים. זה נס!

על הניסים ועל האמונה

אין כל ספק, מדובר במבחן אמונה גדול. אבל אם נתבונן על זה לעומק, נראה שאמונה היא המצע, כלי הקיבול לנס. איך אמר הריסון פורד? "בין אם תאמין שתצליח או שתיכשל, אתה צודק". הרי כשאדם שקוע בצרתו, תדבק בו הצרה, ועל כן העצה היא להסיח את דעתו, ולא לשקוע בה. להבין שאם יש כאן כרגע מצוקה או הסתרה, זה רק אומר שגודל הנס והאור שמחכה לנו עתיד להיות עצום. עלינו לזכור מדי יום ביומו שאין רע בעולם, ושגם הרע, תכליתו להוביל לטוב, ולכן כשחיים בתודעת ניסים, אנחנו מלכתחילה מתמקדים בטוב שיבוא.
2 צפייה בגלריה
מרגלית פריידי ואלימור הניג
מרגלית פריידי ואלימור הניג
מרגלית פריידי ואלימור הניג
(צילום: עוז מועלם)
השאלה היא האם הגישה הזו יכולה להחזיק גם בתוך שגרת היום-יום שלנו? ועוד איך! הרי אנחנו מתמודדים עם עליות מחירים, מלחמות ומצבים קיצוניים. ללא תודעת ניסים, החיים יכולים להיחוות כגיהינום אחד מתמשך. אבל ברגע שמבינים את מהותו של הנס, הנזילות של החיים והיכולת התודעתית לשנות מצבים - גם הקשים והקשוחים ביותר - אפשר להתחיל לנשום ולדבר על גן עדן.
"יש עניין שנתהפך הכול לטובה". ההבנה שדברים יכולים להשתנות כהרף עין היא מקור האמונה והחיים בגן עדן. לכן, בכל פעם שאנחנו חווים קושי ומצוקה, במקום לדאוג, עלינו להתרגש מגודל הנס המצופה לנו. במקום לשקוע בחרדות ולחצים, עלינו להשקיע את מחשבתנו בנס העתידי שלנו, ולהתחיל להיערך אליו. לחקור את עצמנו ולצאת מטבענו... לא לחכות שהוא ייפול עלינו משמים, אלא ממש לפעול וליזום אותו.

הניסים שלנו: שני סיפורים מרגשים

במהלך התוכנית שמענו את סיפורה של שירן, אם יחידנית, שקיבלה בסקירה הראשונה להריונה בשורה מטלטלת - מום בלב העובר שגרם לחשש כבד לתסמונת דאון, ומשם המלצה גורפת של הרופאים להפסקת ההריון. "הייתי בשוק ופחדתי", סיפרה שירן בגילוי לב.
שירן נכנסה לתהליך עומק בשיטת המטאיזם, לקחה את הדיאגנוזה שקיבלה וכמתבקש בשיטה, החלה לחקור מה הדבר משקף עבורה. היא הבינה כי המום בלב העובר מייצג את המום המטאפורי שלה, היכולת לפתוח את הלב ולהרגיש. במשך מספר שבועות היא עבדה על לצאת מהטבע של עצמה, ממש יצאה נגד האוטומטים האישיותיים שלה. ומשם ניגשה לבדיקה הבאה.
שלא תטעו: שיטת המטאיזם לא מתעלמת מהמלצות הרופאים חלילה, היא רק רואה בהם השתקפות להלך התודעה של מקבל הדיאגנוזה. דהיינו: אם שירן עשתה עבודת תודעה, הבדיקה החדשה צריכה לשקף זאת וממילא גם המלצות מחודשות של הרופא יהיו בהתאמה.
שירן הבינה כי המום בלב העובר מייצג את המום המטאפורי שלה, היכולת לפתוח את הלב ולהרגיש. במשך מספר שבועות היא עבדה על לצאת מהטבע של עצמה, ממש יצאה נגד האוטומטים האישיותיים שלה. ומשם ניגשה לבדיקה הבאה
ואכן, שירן מספרת כיצד החזיקה באמונה לאורך כל התהליך, עד שבדיקת מי השפיר נמצאה תקינה ושללה את החשש הקודם. ההפלה נמנעה. לתינוק המתוק ולאמא האמיצה שלום וברכה.
מאזין נוסף שגולל בפנינו את סיפורו הוא טוביה טוויג, שחקן וכוכב ילדים שזכה לנס גדול. לפני מספר שנים חלתה בתו חלתה בסרטן, כשהיא בת שנתיים בלבד. "זה תפס אותנו בהפתעה גמורה. חיפשתי כל דבר שיכול לעזור וכך הגעתי גם לשיטת המטאיזם, הגורסת שהילדים שלנו אינם אלא שיקוף שלנו. יש אנשים שנבהלים מזה, אבל אותי זה ריגש", סיפר.
2 צפייה בגלריה
טוביה טוויג ובתו שזכו לנס חנוכה
טוביה טוויג ובתו שזכו לנס חנוכה
טוביה טוויג ובתו. נס חנוכה
(צילום: אלבום משפחתי)
בדיוק בזמן הדיאגנוזה של בתו, בשיא הדרמה המשפחתית הקשה, קיבל טוביה הזדמנות מקצועית מרגשת - לככב בתפקיד ראשי בהצגה אלאדין. "זה היה משהו שתמיד חלמתי עליו, אבל התלבטתי האם לעשות את זה או לא - בגלל המצב", אמר. בעזרת עבודה תודעתית עמוקה הצליח טוביה לחקור ולהתחקות אחר מה שעומד מאחורי המחלה של בתו. הוא הבין את הקשר אליו, את הרצון העז שלו להיות על הבמה, אך בו בזמן, ההרס העצמי שתמיד מגיע רגע לפני ומפיל, שומט את ההזדמנות להיראות ולהיות בקדמת הבמה.
הוא הבין שבמקרה שלו, דווקא התפקיד הנחשק, זה מה שיביא את הריפוי לו עצמו ולילדתו הקטנה. באומץ הוא בחר לפזז על במות תוך כדי טיפולים וריצות לבית חולים, הוא זכה לראות שככל שהוא מרפא את עצמו ומאפשר לילד שבו את החשיפה וההכרה שאליה כה כמה, כך הלך והתכווץ הגידול בגופוה של בתו. מאז היא כבר החלימה כליל, בעוד הוא ממשיך לקטוף תפקידים ראשיים על ימין ועל שמאל.

בקרוב יקרה לך משהו טוב!

בפרקי אבות כתוב "אֵין לְךָ אָדָם שֶׁאֵין לוֹ שָׁעָה וְאֵין לְךָ דָבָר שֶׁאֵין לוֹ מָקוֹם". אם משהו מאוד חשוב לך, הוא יכול לקרות ולהתחולל בחייך. את השאלות מתי ואיך זה יקרה תשאיר לרוח הגאונית ולתודעה שהיא תסריטאית-העל המתסרטת את סיפור חיינו. אך בו זמנית, עלינו להכין את המצע, לצאת מהטבע האישיותי שלנו, זה שמלכתחילה יצר את הבעיה וגרם לחסימה, להסכים להסתכל על הדברים באופן שונה ממה שראינו עד כה, ולהכין את כלי הקיבול, את האמונה, בדרך לנס הגדול שמחכה לנו מעבר לפינה.
חג ניסים שמח!
בכל יום שלישי בשעה 15:00 ב-ynet radio פריידי מרגלית ואלימור הניג מקנות כלים תודעתיים, זמינים ויעילים להתנהלות מדויקת במשחק החיים בשיטת המטאיזם. האושר זמין לכל דורש. מחפשים המלצות האזנה או רוצים להמליץ על פודקאסטים שאתם אוהבים? הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו פודקאסט להמונים