דימוי עצמי הוא תוצר של מערכת אמונות שיש לאדם על עצמו. אפשר לתאר דימוי עצמי כסוג של פילטר שדרכו מפתח האדם מערכת יחסים עם יכולותיו, עם גופו, ועם הסובבים אותו. לפי תפישת המטאיזם, אדם לא רואה את העולם דרך העיניים אלא דרך המוח. מה זה אומר בפועל? שאם אדם תופס את עצמו כשמן, נמוך או חלש - זו בדיוק ההקרנה שתשתקף אליו מהמראה ומהסביבה שלו. מה שהוא חושב על עצמו, זה בדיוק מה שהוא יראה מסביב.
לעוד שיחות בגן עדן - לחצו כאן

חוסר השלמות הוא השלמות החדשה

במטאיזם מאמינים שעלינו להסתכל על עצמנו בעיני אלוהים. למה הכוונה? להתבונן ולראות אותנו יפים, אסופים, ראויים, ערכיים. ככל שנחשוב כך יותר על עצמנו - המוח ייצר את ההולוגרמה שלנו בהתאם. לכן, חשוב שנלמד להעריך את היופי והערך הייחודי שלנו. במקום לשים את הפוקוס על החסרונות והפגמים, להבין שגם הפגמים, לכאורה, אינם באמת פגמים, אלא חלק מהייחודיות שלנו. חוסר השלמות הוא השלמות החדשה, וזו התורה כולה. להתבונן על עצמנו בעיני אלוהים, משמע לראות את עצמנו כמו שאנחנו, בחמלה ובאהבה עצמית.
"כשאדם מרגיש טוב לגבי יכולותיו, יש לו יותר אנרגיה לפעול, להשיג את המטרות ולממש רצונותיו. השאיפה היא ללמוד להתבונן על עצמנו כטאלנטים. לא ממקום מגלומני או יהיר. להתבונן על עצמנו כגרסה אלוהית קטנה, ארוזה בגוף אנושי, לטפח את עצמנו. התוצאות יגיעו בהתאם"
בדרך לבניית ערך עצמי מנצח עלינו לעבור במספר מחוזות – החל מהמחשבות והדיבור העצמי שלנו, ועד לגוף הפיזי. טיפוח דימוי גוף חיובי הוא חשוב מאין כמותו ומתחיל בהכרת תודה לגוף הפלאי שמחזיק אותנו בגאון. תחשבו על עצמכם במבט קדימה, עוד כמה עשרות שנים, מתבוננים בתמונות מהעבר, שהוא בעצם ההווה שלכם, נזכרים איזה יפים , צעירים ומלאי חיוניות הייתם. מתגעגעים לגוף המוצק והחסון שלכם כפי שהוא היה, ומדברים עליו בערגה.
1 צפייה בגלריה
פריידי ואלימור
פריידי ואלימור
ככל שהזמן עובר אני לומדת לאהוב את עצמי יותר ויותר. פריידי ואלימור
(צילום: עוז מועלם)
אז זהו, אתם עכשיו נמצאים בדיוק ברגע הזה, בהווה. אל תפספסו את ההזדמנות להכיר ולהוקיר את מה שיש לכם. הודו לרגליים, המנופים שמובילים אותנו בחיים, בעזרתם אנחנו מתקדמים, מטיילים ורוקדים. הודו לריאות שלכם, בעזרתן אנחנו שואפים חיים. הודו ללב הפועם, לידיים החזקות, לנכס המופלא הזה שנקרא גופכם. וכמו שזלדה כתבה: "פְּעָמִים אֲנִי חוֹשֶׁבֶת שֶׁהַחֵטְא הַנּוֹרָא וְהָאָפֵל בְּיוֹתֵר שֶׁל הָאָדָם הוּא לַחֲשׁוֹב רָעוֹת עַל עַצְמוֹ. אֲנִי קוֹרֵאת לָזֶה לְהַבִּיט עַל עַצְמוֹ 'בְּעֵינֵי הַשְּׁכֵנִים' וְלֹא בְּעֵינֵי הָאֵין סוֹף...."

לנצח אתגרים בעזרת דימוי עצמי חזק

דימוי עצמי מנצח מאפשר לנו להרגיש שווים גם כשאנחנו נתקלים באתגרים וחווים משברים. לדוגמה, אדם שפוטר מעבודתו ויש לו דימוי עצמי גבוה, אולי יתבאס מהסיטואציה או אפילו יסתובב עם תחושת עלבון צורמת, אבל מהר מאוד הוא יקום וימשיך הלאה. הוא לא יתבוסס בתוך המקום הנמוך, אלא ימשיך הלאה. אדם בעל דימוי עצמי נמוך, שמתמודד בדיוק עם אותה הסיטואציה, עלול להתרסק, להשוות את עצמו לאחרים, להסתובב במשך תקופה ארוכה עם תחושת נחיתות ודחייה ולא להצליח לראות את האור בקצה המנהרה.
כאשר האדם מרגיש טוב לגבי היכולות שלו, יש לו יותר אנרגיה לפעול, להשיג את המטרות ולממש את הרצונות שלו. השאיפה שלנו היא ללמוד להתבונן על עצמנו כטאלנטים. לא ממקום מגלומני או יהיר חלילה. פשוט להתבונן על עצמנו כגרסה אלוהית קטנה, ארוזה בגוף אנושי, לטפח את עצמנו. התוצאות יגיעו בהתאם.

הכל מתחיל מהבית? לא בהכרח

רבים מאמינים שדימוי עצמי גבוה הוא תוצר של חוויות ילדות שחווינו. הבית בו גדלנו, התקשורת שלנו עם ההורים, מערכת היחסים עם האחים. אין ספק שכל זה תרם לדימוי העצמי שלנו, אבל לא רק. לא פעם דימוי עצמי נמוך הוא תוצר של פתולוגיות שאיתן נולדנו, מבנה האישיות שלנו.
אז איך מחזקים את הדימוי העצמי? איך מחזקים את הנוכחות שלנו? איך לומדים לקחת את המקום שמגיע לנו? מדובר בעבודת חיים, שלשיטתנו, היא עבודת עיצוב מנטלית. אנחנו לומדים לראות את עצמנו גדולים יותר ומסוגלים להרבה יותר. אנחנו לומדים לראות את עצמנו ראויים, את הנוכחות שלנו הולכת ומתחזקת. זה לא קורה ביום אחד, וטוב שכך. מפחיד מאוד לגלות את מלוא העוצמה והכוח שלנו.
(לצפיה בתוכנית)

אתה פלא, אתה יחיד ומיוחד

חיזוק הדימוי העצמי הוא תהליך. אני נמצאת בתוכו כבר למעלה מעשור, וככל שהזמן עובר אני לומדת לאהוב את עצמי יותר ויותר. משלימה עם עצמי, מעריכה, מרגישה ראויה. דימוי עצמי מנצח זה ללמוד להבין את הערך שאנחנו מביאים לעולם, להיות בחמלה עצמית, להיות טובים ונדיבים, קודם כול לעצמנו.
רבי נחמן מברסלב נפטר בהיותו בן 38 והשאיר אחריו מילים גדולות וחידושים אינספור. הוא העיד על עצמו: "אני פלא, ונשמתי פלא גדול, חידוש כמוני לא היה מעולם". מבחוץ, המשפט הזה, שהיה לגמרי מזוהה איתו, עלול להישמע שחצני. איך אדם כל כך חכם יכול לדבר כך על עצמו? וזה בדיוק העניין. ראוי שכל אחד ואחת מאתנו ירגיש בדיוק כך. רבי נחמן התכוון ללמד כל אחד וכל אחת להסתכל כך בדיוק על עצמנו, לגלות את הפוטנציאל שמבקש להתממש, את החלקיק האלוהי, הרוח, התודעה שמפעמת בנו.
המשימה שלכם לשבוע זה: להסתכל על עצמכם במבט חומל ואהוב, ולזכור שאתם פלא גדול. יחיד ומיוחד. ככל שתחזקו את הדימוי העצמי שלכם תוכלו להתמודד טוב יותר בחיים, לממש את הפוטנציאל שלכם ולחיות חיים של גן עדן עלי האדמות. האזינו לפרק
בכל יום שלישי בשעה 15:00 ב-ynet radio פריידי מרגלית ואלימור הניג מקנות כלים תודעתיים, זמינים ויעילים להתנהלות מדויקת במשחק החיים, לפי שיטת המטאיזם. לוובינר מתנה עם פריידי ואלימור, ובסופו מדיטציה לדימוי עצמי מנצח לחצו כאן
מחפשים המלצות האזנה או רוצים להמליץ על פודקאסטים שאתם אוהבים? הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו פודקאסט להמונים