"חשוב לי לומר להורים: מי שיש לו ילדים מעל גיל 12 - תחסנו אותם", אומרת היום (ב') לאולפן ynet ד"ר דנה עזריה, רופאת ילדים בקופת חולים כללית ואחראית תחום רפואת ילדים במחוז מרכז. והיא אומרת הדברים לא רק כאשת מקצוע, אלא גם כאם לילד בן ארבע שנדבק בקורונה יחד עם הגננת שלו ועם עוד ילדים בגן ברחובות - מה שאילץ אותה, את בן זוגה ואת ארבעת ילדיה להיכנס לבידוד.
קראו עוד:
"בשבת שעברה קיבלנו טלפון מהגננת, שאמרה שהיא נדבקה, ועוד ילד נדבק, וכל הגן נכנס לבידוד", מספרת ד"ר עזריה. "הכנסנו את כל ילדי הגן לבדיקות, ורבים מהילדים, שמונה או תשעה, יצאו חיוביים. בשבת האחרונה באנו לעשות בדיקה שנייה לצורך קיצור הבידוד, והבן הקטן שלי יצא חיובי. התברר שנדבקו 12 או 14 ילדים בסך הכול, והיו ביניהם שהדביקו הורים ואחים - חלקם מחוסנים".
1 צפייה בגלריה
ד"ר דנה עזריה
ד"ר דנה עזריה
ד"ר דנה עזריה. "להשבית משפחות שלמות דווקא בחופש הגדול, זה מבאס"
(צילום: אולפן ynet)
לדבריה, עם כל אי-הנוחות שבבידוד היא מוצאת נחמה בכך שהקורונה עוברת על בנה בקלות, ושהוא אינו סובל מתסמינים. "אצל ילדים יש הרבה פחות סיבוכים מאשר אצל מבוגרים, וזה המזל הגדול שלנו", אומרת ד"ר עזריה. "הילד מרגיש טוב, מתנהל כרגיל, שמח, עליז, צוחק. הכול טוב ויפה - אבל אנחנו תקועים בבית".
לשאלה, אם יש חשש שהילד ידביק את האחים הגדולים שלו, השיבה: "עכשיו כבר פחות, כי הפרדנו ביניהם. בדקנו את הילדים הגדולים, והם נמצאו שליליים".
"מבחינה רפואית זה לא מדאיג, כי הילדים לא בסכנה. אנחנו מתמודדים עכשיו עם קשיים הרבה יותר גדולים, עם הרבה מאוד וירוסים שאופייניים דווקא לחורף, ושם יש תחלואה הרבה יותר מורכבת: דלקות ריאה, ברונכיוליטיס"
ד"ר עזריה אמרה שהתפרצויות הקורונה האחרונות לא מדאיגות אותה כרופאת ילדים. "מבחינה רפואית זה לא מדאיג, כי הילדים לא בסכנה", הסבירה. "אנחנו מתמודדים עכשיו עם קשיים הרבה יותר גדולים, עם הרבה מאוד וירוסים שאופייניים דווקא לחורף, ושם יש תחלואה הרבה יותר מורכבת: דלקות ריאה, ברונכיוליטיס. מבחינת הקורונה אין כל כך דאגה. זה רק העניין הלוגיסטי, הבידודים: להשבית משפחות שלמות דווקא בחופש הגדול, זה מבאס. אבל זכיתי בזמן איכות עם הילדים".
לדבריה, אין לה שום ספק שצריך לחסן עכשיו ילדים בני 12 ומעלה. "זה יכול למנוע תחלואה ובידודים, וזה לגמרי שווה", אומרת ד"ר עזריה. "אין מה להפסיד מהחיסון. הוא בטיחותי. הסיבוכים של החיסון הרבה פחות קשים מאלה של הקורונה".