מניין חולי הקורונה בישראל הגיע הבוקר (א׳) ל-3,865 בני אדם, מהם 66 במצב קשה. בשעה שמספר הנדבקים ממשיך לעלות, ועמם גם מחמירות הנחיות החירום לריחוק חברתי - בערים חרדיות דוגמת בני ברק, אלעד ומודיעין עילית, צצים מקרי התקהלות שלא נאכפים. כך, השתתפו אמש מאות בני אדם בהלוויתו של הרב צבי שנקר, ראש ישיבת ״בית דוד״ לצעירים בבני ברק, ללא הפרעה מצד כוחות משטרה רבים שנכחו במקום.
בריאיון לאולפן ynet, אמר הפרופסור יהודה אדלר, יו״ר האיגוד הקרדיולוגי למחלות קרום ושריר הלב, כי אוזלת היד של כוחות המשטרה ושל ההנהגה החרדית בנדון עשויה לעלות לישראל מחיר כבד. "אם נמשיך לראות את התמונות האלה, מערכת הבריאות בישראל תתמוטט. לא פחות ולא יותר. לא לאכוף את ההנחיות מצד המשטרה לדעתי גובל בשערורייה". הוא מוסיף ואומר כי על כוחות המשטרה לעשות "כל דבר שניתן כדי שהדבר הזה יספק אחת ולתמיד. מדובר בחבית נפץ לכל המדינה".
2 צפייה בגלריה
ההלוויה בבני ברק - בניגו לתקנות
ההלוויה בבני ברק - בניגו לתקנות
ההלוויה בבני ברק - בניגוד לתקנות
2 צפייה בגלריה
כך זה נראה בהלוויה
כך זה נראה בהלוויה
ההלוויה בבני ברק: "סכנת מוות"
ד״ר מאור ממן, עוזר רפואי למנהל ביה״ח בילינסון, הצטרף לדבריו של אדלר ואמר כי להפרות מעין אלה השפעות הרות גורל על מערכת הבריאות כולה. "המטרה שלנו כרגע היא למנוע כמה שיותר את ההידבקויות הבאות. אירועים כאלה משמעותם עוד חולים שיכבידו על מערכת הבריאות".
ממן, הממונה על הטכנולוגיות הרפואיות בבית החולים בילינסון, מספר כי למרות הצפי לייצור מוגבר של מכונות הנשמה, הצורך למזער מקרי הדבקה ולהמשיך לפעול לפי הנחיות החירום - בעינו עומד. "אם המצב הזה לא יפסק אנחנו נצטרך אלפי ואולי עשרות אלפי מכונות. המטרה שלנו היא לא להגיע למצב הזה, כי אנחנו רואים שאף מערכת בריאות בעולם לא מסוגלת להתמודד עם עשרות אלפי מונשמים". עוד הוא מוסיף כי גם כוח האדם במערכת הבריאות הישראלית לא יוכל לעמוד בעומס חולים.
את דבריו של ממן, סיכם פרופ׳ אדלר ואמר כי "אם נמשיך לראות תמונות כאלה, הרופאים יצטרכו להחליט בשטח את מי להנשים ואת מי לא. נכון, אנחנו לא בהיסטריה ואנחנו שולטים לא רע במצב, אבל לדעתי יש עשרות אלפי נדבקים לא מדווחים בארץ. התגודדות כזו היא סכנת מוות".
בעולם ממשיכים מספרי הנדבקים בנגיף הקורונה לעלות: נכון להבוקר 664,248 בני אדם מאומתים כנדבקים, מתוכם 30,890 בני אדם מתו כתוצאה ממנו.