משרד הבריאות ביטל לצמיתות את רישיונו של ד"ר אריה אבני: משרד הבריאות החליט היום (ג') לבטל לצמיתות את רישיונו של ד"ר אריה אבני מלעסוק ברפואה, אחרי שנמצא כי הוא המשיך להפיץ ברבים את משנתו הרעילה והמסוכנת, ללא כל מעצורים ומתוך זלזול חמור בבריאות הציבור. "מדובר בנקבל שהוא 'שור מועד' שבהתנהגותו טמונה סכנה של ממש לשלום הציבור ולבריאותו". נכתב בהחלטה.
ההחלטה על שלילת הרישיון נקבעה על ידי השופט בדימוס אמנון סטרשנוב, אשר עליו הואצלו סמכויותיו של שר הבריאות, לאחר שעיין בדו"ח ועדת המשמעת מיום 16.2.21, שדנה בעניין הקובלנה שהוגשה נגד ד"ר אריה אבני ולאור מסקנותיה והמלצותיה, החליט סטרשנוב לבטל את רישיונו של ד"ר אבני, ואסר עליו לעסוק ברפואה לצמיתות.
1 צפייה בגלריה
ד"ר אריה אבני
ד"ר אריה אבני
"שרלטן, מכחיש קורונה מובהק ומאחז עיניים מסוכן", כתב בהחלטה השופט בדימוס סטרשנוב. ד"ר אריה אבני
בהחלטה נכתב: "אין ספק, כי בהתבטאויותיו הקשות והבוטות של הנקבל (אבני) במאמרים שפרסם באתר האינטרנט, בפייסבוק ולאחרונה גם ביוטיוב כנגד ההתחסנות מנגיף הקורונה – טמונה סכנה של ממש לשלום הציבור ולבריאותו. הוסף לכך את השתלחויותיו חסרות הרסן, הבוטות וחסרות הבסיס כלפי ציבור הרופאים וראשי משרד הבריאות - אשר חורגות בהרבה מהסביר ומהמותר במסגרת חופש הביטוי – והרי לך מרשם ברור לאנרכיה מוחלטת שאותה מנסה הנקבל לגרום, תוך שהוא מתהדר בתואר רופא ובכינוי דוקטור".
סטרשנוב הוסיף בהחלטתו כי לא מצא קשר בין הערך החשוב של חופש הביטוי, לו טוען אבני, לבין הביטויים החריפים והמכפישים שנקט, ללא כל ביסוס מדעי או אקדמי: "הכל מדימיונו הפורה וחסר המעצורים. ידעו הנקבל ושכמותו, כי חופש הביטוי אין משמעותו חופש השיסוי או הביזוי".
"צר לי לקבוע, אך הנקבל הינו שרלטן, מכחיש קורונה מובהק ומאחז עיניים מסוכן, ועוד נוהג כך בחוצפתו באצטלה של רופא מורשה"
השופט בדימוס התייחס לעונש החריג ונימק: "כלום לא שמע הדוקטור הנכבד על למעלה מ-5,000 חולי קורונה שנפטרו, מרביתם קשישים, שככל הנראה לא שמעו או לא שעו להמלצתו 'לקחת ויטמינים'? כלום לא שמע על תופעות הלוואי הקשות והחמורות מהם סובלים גם חלק ניכר מהמחלימים מקורונה? האם לא קרא הנ"ל את המחקרים לגבי יעילות החיסונים והצלחתם בלמעלה מ-90%, או שמא אלה נעלמו מעיניו??? האם הוא קרא בכלל מחקרים שנעשו בנושא הקורונה או חומר מדעי כלשהו? ספק רב בעיניי. אולי בשביל ד"ר אבני הנכבד הקורונה היא קוריוז או 'בדיחה', כלשונו, אך לא לאלפי החולים, המתים וקרובי משפחתם אשר ניגפו במחלה איומה זו. צר לי לקבוע, אך הנקבל הינו שרלטן, מכחיש קורונה מובהק ומאחז עיניים מסוכן, ועוד נוהג כך בחוצפתו באצטלה של רופא מורשה".
לדברי סטרשנוב, נסיבה מחמירה ביותר בעיניו בפרשה זו היא העובדה, כי בעוד מתנהלים כנגד אבני הליכים בתיק זה, הוא ממשיך להפיץ ברבים את משנתו הרעילה והמסוכנת, ללא כל מעצורים ומתוך זלזול חמור בבריאות הציבור. "הנקבל הוא עבריין חוזר, במלוא מובן המילה, העומד לדין בפני ועדת המשמעת זו הפעם השלישית, תוך שהוא מזלזל 'ומצפצף' בריש גלי על רשויות משרד הבריאות, ואף אינו מביע חרטה או משפר את דרכיו, כהבטחתו החוזרת ונשנית.
"מדובר בנקבל שהוא 'שור מועד' שבהתנהגותו טמונה סכנה של ממש לשלום הציבור ולבריאותו, כאשר כל הצעדים והאזהרות שננקטו כנגדו בעבר – לא הועילו", כתב סטרשנוב בהחלטתו. "הגם שאינני שוגה באשליות כי הנקבל יחדל מהפצת תורתו המסוכנת והנלוזה, הרי עדיף שיעשה כן מבלי שייראה כבר סמכא ומבלי שיתהדר בתואר דוקטור לרפואה – שהוא אינו ראוי לו, בעיניי כלל ועיקר".
ד"ר אריה אבני מוכר כגורו של מכחישי הקורונה ומזה שנים רבות הוא מוכר במשרד הבריאות כרופא שנוי במחלוקת. הוא מתנגד לחיסונים ידוע, ורישיונו אף נשלל זמנית מספר פעמים לתקופות קצרות לאחר שפירסם מאמרי השמצה והכפשה נגד ציבור הרופאים – ובעיקר אונקולוגים. בעבר אף פירסם פוסט בדף הפייסבוק שלו, שבו תיאר כיצד שלח מטופל שאשתו חולה לקיים יחסי מין עם נערת ליווי.
אבני הוא בעל אתר אינטרנט, וכן מתחזק עמוד פייסבוק בשם "הרפואה הנכונה – ד"ר אריה אבני", בהם הוא מפרסם מאמרים שונים. בין השאר, פרסם קריאה לציבור להפר את הוראות משרד הבריאות באשר לנגיף הקורונה, וכן מאמרי השמצה והכפשה נגד ציבור הרופאים.