בימיו של הסגר השלישי ישראלים רבים מוצאים את עצמם תקועים בבית בחוסר מעש. חדרי הכושר סגורים ולא מאפשרים ממש לשמור על שגרת פעילות גופנית, ומזג האוויר החורפי מקשה לצאת החוצה. ועם זאת, על אף כל אלה, יש מי שבחר לא להרים ידיים ולרתום את הטכנולוגיה למציאת פתרון יצירתי במיוחד.
כתבות נוספות:
המעצב התעשייתי אלון רזגור, מרצה בכיר וראש ועדת מחקר טכנולוגי במרכז האקדמי לעיצוב ולחינוך ויצו חיפה, החליט לפתח פרויקט עיצוב חדש בנושא משקולות לאימוני כושר ביתי. אין משקולות? לא נורא, פשוט נדפיס לנו ציוד מתאים.
כך זה עובד:
את ציוד הספורט פיתח רזגור כך שניתן לייצרו בכל מדפסת תלת ממד ביתית, הזמינה כיום לאנשים רבים, ועל מנת להנגישו אף עוד יותר ולעודד אנשים להתעמל ולשמור על אורח חיים בריא, הוא אף פרסם את המוצרים בקוד פתוח כדי שיוכלו לעמוד לרשות כולם.
האביזרים השונים מתחברים לבקבוקי מים שקיימים בכל בית ומאפשרים בקלות יחסית להפוך כל בקבוק למשקולת בפוטנציה, שיכולה לשמש לאימון שגרתי לכל דבר.
1 צפייה בגלריה
משקולות בהדפסת תלת מימד
משקולות בהדפסת תלת מימד
מבקבוק מים למשקולת ביתית
(ע. רוגל)

סדרת המשקולות כוללת:
• ידית נשיאה מתחברת למארז שישיית מים. הידיות המקוריות במארזים לא נוחות דיין. הידית שפותחה נותנת מענה לאחיזה נוחה המתאימה לתרגילי כושר. השימוש במארזים טוב לאימוני עלייה במדרגות ולכל מי שצריך משקלים כבדים.
• משקולת יד במשקל של 3 קילו ו-5 קילו - יחידה בעלת חיבור לשני בקבוקים מלאים במים (3 קילו) או בחול (5 קילו).
• קטלבל במשקל של 6 קילו או 10 קילו – יחידה בעלת חיבור לארבעה בקבוקים מלאים במים (6 קילו) או בחול (10 קילו).
• משקולת חזה במשקל של 15 קילו או 25 קילו – יחידה בעלת חיבור של עשרה בקבוקים מלאים במים (15 קילו) או בחול (25 קילו).
• מניפה לתרגיל דד ליפט (deadlift) במשקל של 7.5 קילו או 12.5 קילו – יחידה בעלת חיבור לחמישה בקבוקים מלאים במים (7.5 קילו) או בחול (12.5 קילו).
"הפרויקט נולד מתוך מצוקה של מי שרגיל להתאמן בתקופה בה מכוני הכושר סגורים", אומר רזגור. "כל מי שרצה לקנות מכשירי כושר לביתו גילה שיש מחסור גדול בציוד ואם יש ציוד במלאי אז המחירים גבוהים. וזה עוד מבלי להזכיר שאנחנו בתקופה של צמצום כלכלי.
"כאשר כמו רבים אחרים מצאתי את עצמי בסגר בבית ללא אביזרי כושר מתאימים, והחלטתי לקחת יוזמה- עיצבתי ופיתחתי משקולות לאימון כושר בבית העושות שימוש בבקבוקים ריקים הזמינים לכולם. מכשירי משקולות חשובים כדי לשמור על מסת השריר הקיימת ואימון בעזרתן יכול להביא לשיפור הבריאות ולהרגשה טובה".