דוגמה לסכנת ההדבקה אפשרית במקומות סגורים – על אף הקפדה על הכללים: דו"ח חדש של ה-CDC, המרכז לבקרת מחלות האמריקני, מגלה כי 68% מבאי מכון כושר בשיקגו נדבקו בקורונה, זאת למרות שהקפידו על כללי ההיגיינה והמניעה הנדרשים.
להתאמן בזמן קורונה:
הדו"ח בחן מכון כושר אחד בשיקגו בחודש אוגוסט 2020, שם נמצא כי מתוך 81 משתתפים בשיעורים מקורים בעצימות גבוהה (כלומר פעילות אירובית), 55 מתאמנים חלו בקורונה, המהווים כאמור 68% מאותם מתאמנים.
1 צפייה בגלריה
חדרי הכושר נפתחו למתאמנים עם התו הירוק
חדרי הכושר נפתחו למתאמנים עם התו הירוק
חדרי הכושר. עלולים להיות מסוכנים
(צילום: AFP)
22 מהנדבקים השתתפו בשיעורים ביום בו החלו התסמינים אצל החולים, או לאחר מכן. רוב המשתתפים – 76%, עטו מסכות לא באופן קבוע. הדו"ח גילה עוד כי מכון הכושר פעל על פי הכללים הנדרשים לבריאות הציבור: כל השיעורים התקיימו בקיבולת של 25% מהתפוסה המקסימלית, או פחות, ודרשו שימוש במסכה, בדיקת חום ושאלון תסמינים בכניסה. המתאמנים הוצבו במרחק של 1.80 מטר זה מזה, חלקם הביאו ציוד משלהם.
לאחר קבלת ההודעה על מקרה קורונה ראשון, מכון הכושר נסגר והודיע לכל המשתתפים על חשיפה אפשרית לקורונה. ה-CDC אמר כי הוא מייחס את ההתפרצות לשיעור הגבוה של משתתפים חולי קורונה שהשתתפו בפעילות כשהם סימפטומטיים, או שהיו אסימפטוטיים ועדיין מדבקים. כאמור, האירוע קרה בחודש אוגוסט האחרון, אז עדיין לא היו חיסונים.
ב-CDC הדגישו את החשיבות ב"אסטרטגיות משולבות למניעת קורונה" כולל שימוש במסכות במקומות ציבוריים, איתור אנשים סימפטומטיים, בידוד לאחר הופעת תסמין או בדיקה חיובית, ובידוד של אלה שנחשפו לקורונה.
סכנת ההדבקה במכוני כושר הייתה במוקד ויכוחים סוערים בוועדת הקורונה בכנסת. משרד הבריאות טען אז כי ישנם דיווחים על הדבקות במכוני כושר בעולם, וכי קיימת סכנה בעיקר באזור הפעילות האירובית, בשל אימון בעצימות גבוהה העלול לפזר רסיסי רוק מאנשים חולים.
מנגד טענו בחדרי הכושר כי כמעט שלא תוארו הדבקות במכוני כושר בישראל. השבוע נפתחו חדרי הכושר לפעילות, תחת "התו הסגול" המחמיר, המאפשר רק למחוסנים או מחלימים להיכנס ולהתאמן. בכניסה מחויבים המתאמנים לעבור בדיקת חום שגרתית. חלק מחדרי הכושר צוידו במערכות אוורור ייחודיות המבצעות סירקולציה של האוויר ומסייעות לטענת מנהלי רשתות הכושר, גם לסינון נגיפי הקורונה.