(צילום: עמית הובר, אורי דוידוביץ, חגי דקל)

ההנחיות לריחוק חברתי והסגר שהוטל על ישראל בוודאי לא עוזר לאלו מכם הנמצאים בדיאטה. נמצאים הרבה בבית, פעילים הרבה פחות, וכחלק מהניסיון להעביר את הזמן או השיעמום - רבים מוצאים עצמם מנשנשים אל תוך הלילה. סגנון החיים הכפוי הזה יכול בקלות להקפיץ את המשקל, אבל יכול במקביל להוביל לירידה במשקל - הכל עניין של החלטה, ו-5 הטיפים הבאים עשויים לעזור.

1. הקפידו על סדר יום

במקום לנשנש במהלך היום, הקפידו על 3 ארוחות מסודרות ואם יש צורך, שלבו גם ארוחות ביניים. אחת הבעיות במצב החדש שבו אנשים מבלים זמן רב בבית היא וויתור על סדר יום, שמוביל לנשנוש ואכילה בצורה לא מסודרת ובשעות מאוחרות. אכילה מסודרת של שלוש עד חמש ארוחות ביום תגביר את תחושת השובע, תפסיק את הנשנושים ותעזור לכם לשמור על המשקל.

2. הגבילו פחמימות

הן טעימות, מנחמות וקלות להכנה, ולכן רבים נוטים לפנות לפחמימות בזמנים קשים. ארוחות עתירות בפחמימות כמו פיצות, פסטות ובורקסים, אינן מאוזנות מבחינה בריאותית בגלל שחסר בהן חלבון וירקות שחשובים לבריאות. אכילת מופרזת שלהן עלולה להוביל להשמנה ואף מעלה את הסיכון לסוכרת. הקפידו לשלב אותן במידה כחלק מארוחה מאוזנת ולא כעיקר הארוחה.
הפתרון המנחם בזמנים קשים: פחמימותהפתרון המנחם בזמנים קשים: פחמימות
הפתרון המנחם בזמנים קשים: פחמימות
(צילום: shutterstock)

3. אכלו חלבון

במחקרים נמצא שאכילת חלבון תורמת לירידה ושמירה על המשקל. הוא יגרום לכם להיות שבעים יותר ויעזור לשמור על מסת השריר שלכם, שעלולה לרדת בגלל צמצום הפעילות. הקפידו לשלב חלבון בכל ארוחה גדולה וניתן לשלבו גם בארוחת ביניים, בצורת יוגורט עם מנת פרי. החלבון חשוב מאד למתאמנים אך לא רק להם - הוא חשוב לבריאות תקינה בכל הגילאים. מקורות מהחי לחלבון הם בשר, דגים, ביצים ומוצרי חלב. מהצומח ניתן להשיג חלבון מקטניות, דוגמת שעועית, אפונה, גרגירי חומוס וטופו.

4. שתו מים

מנגנון הצמא הוא פרימיטיבי, משמעות הדבר שאינכם חשים תחושת צמא עד הגעה לסף התייבשות. רבים מבלבלים בין תחושת צמא לרעב, דבר שמוביל לאכילת יתר. העדיפו מים והתרחקו ממיצים שמכילים כמות רבה של סוכר. חשוב לדעת שגם שייקים של פירות מכילים הרבה סוכר ולכן אם אתם שומרים על המשקל התרחקו מהם. הכינו שייק על בסיס ירקות עם מנת פרי אחת או בחרו לאכול את הפרי בשלמותו. הסתובבו עם בקבוק מים קטן לידכם וכך תוכלו לעקוב אחר הכמויות שאתם שותים.
הקפידו על שתיית מיםהקפידו על שתיית מים
הקפידו על שתיית מים
(צילום: shutterstock)

5. השקיעו בהכנת הארוחות

במקום להזניח את נושא התזונה ולנשנש מאכלים עתירי קלוריות, נצלו את התקופה הנוכחית כהזדמנות לשינוי. השקיעו בארוחות מזינות וכך תצליחו לשמור על המשקל והבריאות. זכרו שאכילת ארוחה משפחתית והכנתה היא זמן חשוב לבילוי עם הילדים או בני הזוג, מכיוון שהיא מספקת בין היתר מקום לתמיכה הדדית שדרושה בזמנים אלו.
לסיכום, זוהי תקופה מאתגרת שבה רב הנסתר על הגלוי, ומה שנשאר הוא להפיק ממנה את המרב. בריאותכם ובריאות משפחתכם נמצאת בעדיפות הראשונה. אכלו מסודר, שימו לב לכמות הפחמימות שאתם אוכלים, הקפידו לאכול מנת חלבון בכל ארוחה, שתו מים, השקיעו בארוחות המשפחתיות וכך תצליחו לשמור על המשקל והבריאות.
נעמה ליאון היא דיאטנית קלינית