אחרי שהוקדש כולו לטיפול בחולי קורונה, בבית חולים השרון תוקם מרפאת מעקב למחלימים מהנגיף. בבית החולים התאשפזו בחודשיים האחרונים כ-100 חולי קורונה, וכעת, לצד החזרה לשגרה, יש לעקוב אחרי ההשלכות של הווירוס. "וירוס הקורונה דורש מאתנו הרבה מאוד למידה כי הוא חדש", סיפר לאולפן ynet ד"ר דרור דיקר, מנהל המחלקה הפנימית בבית חולים השרון. "אנחנו צריכים לבדוק מה קורה לאנשים שהחלימו. האם התסמינים חלפו לחלוטין? האם נשארים? ומעבר לזה - אנחנו גם צריכים לדעת לטפל בהם".
ד"ר דיקר מספר כי במקרים רבים, תסמינים של המחלה ממשיכים להתקיים גם אחרי ההחלמה ממנה. "קיימים בהחלט שיירים של המחלה אחרי ההחלמה. אחת מההשפעות הקשות ביותר של המחלה היא פגיעה ריאתית, אנחנו עוד לא יודעים האם הריאות חוזרות לתפקד כראוי אחרי ההחלמה. החולים צריכים להשתקם אחרי המחלה הזו - קשישים ששכבו מספר ימים לא מבוטל בלי לזוז, ואנשים שהיו מונשמים למשל".
ד"ר דיקר מסביר כי על המחלימים מווירוס הקורונה להיבדק בידי רופאי המשפחה שלהם ולבצע מעקב. "אנשים שממשיכים לבטא את תסמיני התחלואה או מרגישים שלא חזרו לעצמם עדיין מוזמנים לבוא אלינו. מעבר לזה, חשוב לבדוק את רמת הנוגדנים לנגיף באמצעות בדיקות סרולוגיות. אנחנו עוד לא יודעים לכמה זמן הנוגדנים שגוף החולה פיתח תקפים, והאם הם מחוסנים מהדבקה נוספת. כל אלה הן שאלות שאין לנו תשובה עדיין אליהן, ואנחנו מנסים ללמוד במרפאה הזו כדי לטייב את הטיפול - אם וכאשר המגפה הזו תחזור".