"עברתי את הסיוט של כל הורה - לכו ללמוד החייאה": יוני עוזיהו (35), נהג אמבולנס במקצועו ומתנדב בארגון איחוד הצלה, הציל את חייו של בנו עילאי בן השנה וחצי, כשביצע בו החייאה לאחר שהפעוט קיבל מכה בראשו והפסיק לנשום.
"כבר 20 שנה שאני מציל חיים של אנשים אחרים, אבל להציל את החיים של הבן שלי היה הדבר המפחיד ביותר בחיים שלי", הוא כותב בפוסט בפייסבוק שעות ספורות אחרי המקרה.
2 צפייה בגלריה
יוני ועילאי עוזיהו
יוני ועילאי עוזיהו
יוני ועילאי עוזיהו
(צילום פרטי)
"עילאי שיחק עם אחיותיו ונפל משולחן הסלון לאחור על הראש ועל הגב וקיבל מכה חזקה מאוד", הוא משחזר. "אישתי ניגשת אליו אחרי שיקבל את המכה, בהתחלה הוא בוכה אבל אחרי כמה שניות הוא מפסיק לבכות. אישתי אז מתחילה לצעוק שהוא לא מגיב לה, ואני רץ אליו, מרים אותו ומשכיב אותו על האי במטבח ובודק אותו, מסתכל עליו, רואה שהפרצוף שלו כחול והשפתיים שלו כחולות, אני מזעיק עזרה ותוך כדי מתחיל לעבוד לפי הספר".
"ישבתי ביומיים האחרונים עם עצמי הרבה שעות וניסיתי להבין איך שמרתי על קור רוח", מספר עוזיהו באולפן ynet. "החייאה זה משהו שאנחנו כל כך מורגלים אליו ולומדים אותו, מרוב תרגולים כנראה פעלתי פשוט לפי הספר".
2 צפייה בגלריה
עילאי עוזיהו אחרי ההחייאה
עילאי עוזיהו אחרי ההחייאה
עילאי עוזיהו אחרי ההחייאה
(צילום פרטי)
אחרי כמה הנשמות, מספר עוזיהו, עילאי חוזר לנשום וחוזר לו הצבע לפנים. "גם הצבע שלי חזר לפנים, פה אני מבין שהוא נושם אבל עדיין מחוסר הכרה. אני רץ לעבר האמבולנס של איחוד הצלה שהגיעו תוך פחות משלוש דקות. הוא היה מעורפל הכרה, הראש שלו היה שמוט, זה היה מפחיד".
"הדבר הזה יכול לקרות לכל הורה", מסביר עוזיהו. "המסר שלי מהאירוע הזה הוא שכולם צריכים ללכת ולעשות קורס עזרה ראשונה וקורס החייאה. מדובר ב-4 שעות בסך הכל. זה לא משנה איפה, לא משנה באיזה ארגון - גשו לעשות קורס. זה מציל חיים וזה יכול להציל את הילדים שלכם ושל הקרובים שלכם".