רשת מלונות דן השכירה מוקדם יותר החודש למשרד הביטחון שלושה מבתי המלון שלה, ששימשו בשבועות האחרונים לשיכון של חולי קורונה במצב קל. "מלונית הקורונה" הראשונה שהופעלה היא במלון דן פנורמה בתל אביב, ומאכלסת בתוכה כיום מאות בני אדם, כאשר המטרה היא למנוע את הסיכוי שאלו ידביקו אחרים, עד אשר יחלימו וישוחררו לביתם.
במסיבת עיתונאים, אמר שר הביטחון נפטלי בנט כי "המלוניות האלה נותנות הגנה ומעקב לחולים. אם חלילה מצבו של חולה יחמיר, נוכל מיד לטפל בו", אך מריאיון עם שוהה במלון לאולפן ynet הבוקר (ה׳) עולה כי לא נערך מעקב על מצב מחלתם של החולים, והם אינם נבדקים לנוכחות הנגיף בגופם.
ישראל שמיר, תושב חיפה בן 58, אושפז בבית החולים כרמל בחיפה, ומשהשתפר מצבו - עבר למלון דן פנורמה שבתל אביב לפני כשבוע. "מאז שהגעתי לפה לא קיבלתי בדיקה אחת", הוא מספר בריאיון מחדרו שבמלון. "הבדיקה היחידה שקיבלתי הייתה בגלל שהתקשרתי למנהלת בבית החולים כרמל ששלחה אליי בדיקה. הרבה אנשים נמצאים פה למעלה מ-10 ימים ולא יודעים למי לפנות".
1 צפייה בגלריה
אמבולנסים עם חולי הקורונה מגיעים לדן פנורמה
אמבולנסים עם חולי הקורונה מגיעים לדן פנורמה
אמבולנסים עם חולי הקורונה מגיעים לדן פנורמה
(צילום: יאיר שגיא)
שמיר טוען כי הוא מרגיש טוב כבר שבוע, כי אין לו תסמינים ושאת המקום שהוא תופס בבית המלון יכול לקבל אדם שבאמת זקוק לו. "אני לא ילד בן 20 שבא לבלות פה, אני חייב לצאת הביתה ואין פה עם מי לדבר. מקופת החולים לא יודעים מה לעשות איתי. אני מרגיש כלוא. חשבתי לברוח מפה אבל אני איש שומר חוק. הצוות במלון מצויין, אבל אם מישהו יבוא ויעשה סדר בעניין הבדיקות יהיה יותר טוב לכולם".
באולפן נכח גם ד"ר רועי צוקר, המנהל הרפואי במוקד הארצי של מד"א, שאמר בתגובה לדבריו של שמיר כי בכל הקשור במערך הבדיקות "צריך לקחת בחשבון שיש לעשות תיעדוף פנים ארגוני", וכי "המערכת עדיין נמצאת בשלבי התפעול שלה בכל מה שקשור בדרך האפקטיבית ביותר להודיע לאנשים שהם שליליים לקורונה ולשחרר אותם לחייהם הנורמליים". לדבריו, עיקר ההתמקדות היא באבחון ואיתור חולים חדשים.