משרד הבריאות מעדכן את ההנחיות לטיפול בחולי הקורונה: במסמך נרחב שהועבר הערב למנהלי קופות החולים, הוחלט על הרחבת בדיקות הקורונה, שמעתה יבוצעו גם בקופות. בנוסף, יוקמו מרפאות ייחודיות וממוגנות לחולי קורונה שעד כה לא היה עבורם מענה.
במסמך ההנחיות מוסבר כי מעתה לא יחויבו חולי קורונה במצב קל לעבור למלוניות, אלא אם אינם יכולים לקיים את הבידוד כנדרש בביתם, ויסכימו לכך. שהיית חולה קטין במלונית החלמה מחייבת נוכחות הורה או הסכמת הורה בכתב. המעקב אחר הטיפול הרפואי בחולים יתבצע בידי קופות החולים, שהקימו חמ"ל קורונה ייחודי בכל מחוזותיהן.
חולים המתאכסנים במלוניות החלמה יגיעו עם ציוד אישי וחיוני לשהות ממושכת, ועם תרופותיהם הכרוניות אם קיימות. אל בתי-החולים יועברו חולים במצב בינוני עד קשה, או כאלה שמצבם סיעודי ואינם יכולים לטפל בעצמם. עד הגעת החולה למלון או לבית החולים, יימשך המעקב הרפואי אחר החולה באחריות קופות החולים.
1 צפייה בגלריה
מעבדה בדיקה בדיקות קורונה קופת חולים לאומית אור יהודה
מעבדה בדיקה בדיקות קורונה קופת חולים לאומית אור יהודה
הנחיות חדשות: הרחבת בדיקות קורונה והקמת מרפאות יעודיות לחולים
(צילום: AFP)
חולי קורונה שהועברו למלונית ויחושו ברע, יקבלו סיוע טלפוני מאחות חמ"ל הקורונה של קופת החולים, ובמידת הצורך מרופא החמ"ל. בכל מלונית יהיו נוכחים רופאים תורנים שיבדקו מטופלים כ-3 פעמים בשבוע. בני הבית של חולה שנקלט מהקהילה למלון החלמה מחוייבים בבידוד בית למשך 14 יום מעת העברתו למלון.

מרפאות קורונה - בקופות החולים

משרד הבריאות מכריז גם על הקמת "מרפאות התפרצות" בקופות החולים: מדובר במרפאות ממוגנות המיועדות לתת שירות ובדיקה למבודדי בית ולחולי קורונה. אלה יוקמו על ידי קופות החולים באזורים שונים בארץ, לאחר אישור משרד הבריאות. הכניסה אליהן תאושר רק לצוות רפואי ממוגן ולחולים עצמם. לא תתאפשר כניסה למרפאות אלה למטופלים אחרים. קופות החולים יפרסמו את פריסת מרפאות ההתפרצות שיפעלו בכל עת ואת תאום ההגעה אליהם.
מרפאת ההתפרצות תקיים הפרדה מוחלטת בין חולים לבין מטופלים השוהים בבידוד, וכאמור ההגעה אליה תהיה בהזמנה בלבד. הצוות במרפאת ההתפרצות יכלול לפחות רופא, אחות, איש צוות מנהלה בהתאם לצורך, מנקה ואיש אבטחה.
בתוך כך, נודע ל-ynet כי משרד הבריאות שוקל לאפשר לקופות החולים להתחיל ולבצע בדיקות קורונה בקופות עצמן, ולא באמצעות מד"א, לחולים שכבר הגיעו למרפאה. אלה יעברו לחדר מבודד, ובאופן ממוגן תתבצע הבדיקה על ידי אחות המרפאה, כדי לקצר את משך ההמתנה לדיגום. לאחר הבדיקה יעבור הנבדק מיד לבידוד.