"אני לא זוכר תקופה כל כך מקצועית במשרד הבריאות", אומר היום (ד') לאולפן ynet פרופ' יהודה אדלר, יו"ר האיגוד האירופי למחלות שריר וקרום הלב ודיקן הפקולטה למדעי הבריאות במרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן. "יש צוות של אנשים מקצועיים כמו פרופ' נחמן אש, פרופ' חזי לוי וד"ר שרון אלרעי-פרייס, שעובדים יחד בצורה יוצאת מן הכלל. הם מקבלים החלטות מאוד אחראיות, ויש להם ראייה נכונה של המערכת. מדובר ברופאים ולא בפקידים".
קראו עוד:
פרופ' אדלר הוסיף שגם ד"ר אלרעי-פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, וגם פרופ' לוי, מנכ"ל המשרד, מקפידים לומר את האמת הרפואית. "לא תמיד שומעים אותה", אמר, "לא תמיד שומעים להם, אבל הם אומרים את האמת הרפואית, וכך צריכה מערכת הבריאות לתפקד".
1 צפייה בגלריה
חזי לוי
חזי לוי
פרופ' חזי לוי. "הוא אומר את האמת הרפואית"
(צילום: שחר גולדשטיין)
בהמשך הריאיון נשאל פרופ' אדלר לדעתו על האופן שבו אוכף משרד הבריאות את ההנחיות השונות, ובראשן החובה לעטות מסכה במרחב הציבורי. נאמר לו שברכבת ישראל, למשל, בני נוער רבים נוסעים ללא מסכות, ואיש לא מעיר להם על כך. בתגובה, סיפר המומחה שלפני ימים אחדים הוא נכח באצטדיון בלומפילד, בדרבי התל-אביבי, וכאשר הוריד את המסכה אל מתחת לאפו, אחד הצופים האחרים העיר לו. "זה עניין של אכיפה מקומית, זה לא משרד הבריאות", אמר.
הוא גם התייחס לכך שרק 5,000 איש רשאים להיכנס לאצטדיון הגדול. "בוודאי שאפשר להכניס לשם יותר אנשים", אמר, "אבל בצעדים מדודים, חברים. המגפה עדיין כאן. תראו מה קורה באירופה. המדינה היחידה שהולכת בעקבותינו כרגע היא בריטניה. מה שקורה בשאר המדינות זה קטסטרופה".
"בוודאי שאפשר להכניס לבלומפילד יותר מ-5,000 איש, אבל בצעדים מדודים, חברים. המגפה עדיין כאן. תראו מה קורה באירופה. המדינה היחידה שהולכת בעקבותינו כרגע היא בריטניה. מה שקורה בשאר המדינות זה קטסטרופה"
עוד אמר פרופ' אדלר: "כשמגיעות מחמאות, נותנים אותן. אני מחמיא לנושא החיסונים. מה שנעשה כאן זה נס רפואי. אל תשכחו איפה היינו לפני שנה וכמה חודשים. היום אנשים באירופה מתחננים לבוא הנה ולקבל חיסונים".