האם מנת החיסון הראשונה לקורונה מספיקה כדי לייצר חסינות בפני הנגיף? מקרה שהתרחש בבית החולים מונטיפיורי בניו-יורק מדגיש את חשיבותה של מנת החיסון השנייה לקורונה שניתנת כ-21 ימים אחרי הראשונה. בבית החולים תועד חבר צוות שנדבק בנגיף אחרי מנת החיסון הראשונה שקיבל.
"אחד מחברי הצוות שלנו התחיל להרגיש סימפטומים בערך ארבעה ימים אחרי שקיבל את החיסון", מספר ד"ר עמוס דודי, מומחה לטיפול נמרץ ומחלות ריאה בבית החולים. "הוא עבר בדיקת PCR ויצא חיובי לקורונה. אנחנו לא בטוחים מתי הוא נדבק בדיוק, אולי אפילו לפני שקיבל את החיסון ויכול להיות שאחריו".
1 צפייה בגלריה
קורונה חיסון אירופה סלובקיה מבצע חיסונים האיחוד האירופי
קורונה חיסון אירופה סלובקיה מבצע חיסונים האיחוד האירופי
מנת חיסון אחת לא מספיקה כדי להגן מפני נגיף הקורונה
(צילום: AFP)
בריאיון לאולפן ynet מדגיש ד"ר דודי כי "לפי הניסוי של פייזר החיסוניות לנגיף הקורונה לא עובדת אחרי מנה אחת בלבד. לכן אנחנו לא מצפים שתהיה חיסוניות לנגיף לפני זה. דווקא פרק הזמן הזה שבין שתי מנות החיסון הוא פרק הזמן בו אנשים צריכים להיזהר ולא להיות שאננים. אני בעצמי התחסנתי לפני 11 יום, וזה לא מונע ממני לעטות מסכה ולשמור את מה ששמרתי לפני זה. ההיפך, אולי אני אפילו שומר קצת יותר".
בדבריו, מדגיש ד"ר דודי כי אין קשר בין החיסון למחלה, וכי החיסון לא גורם למחלה. "מעשית זה בלתי אפשרי. הבדיקה בודקת חומר גנטי שלא יכול להתגלות כתוצאה מהחיסון. אנחנו לא רואים איזשהו קשר בין הבדיקה לחיסון עצמו".
בתוך כך, בישראל התחסנו לקורונה 379 אלף בני אדם עד כה. שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר כי הנתון שמציב את ישראל בראש טבלת המתחסנים בעולם מגיע "בזכות עבודה מדהימה של אנשי משרד הבריאות, קופות החולים, בתי החולים ומד"א. ויותר מכולם - בזכותכם, אזרחי ישראל, שאתם נרתמים ומגיעים להתחסן. נמשיך כך, וגם נגביר את הקצב עוד יותר". אתמול התחסנו 98,916 בני אדם.
אתמול (א') בבוקר הורחב באופן רשמי מבצע החיסונים נגד נגיף הקורונה לבתי החולים: שיבא בתל השומר, וולפסון בחולון ואיכילוב בתל אביב החלו לחסן לא רק את עובדי הצוותים הרפואיים כפי שעשו בשבוע שעבר – אלא גם את בני ה-60 ומעלה, וכן את עובדי ארגוני ההצלה ובהם עובדי ומתנדבי מגן דוד אדום.