בשנת 2020 ערוץ הכושר ביוטיוב של טל דן, "דן פיטנס" הוא אחד מהערוצים הפופולריים בישראל בתחומו, עם 9,150 מנויים וסך צפיות כולל של יותר ממיליון. הישג בהחלט לא מבוטל.
טל, בן 26 מתל אביב, הוא מדריך כושר מוסמך, אשר מקדיש את רוב יומו לעיסוק בתחום אותו הוא מעריץ כל כך. "בשגרה אני קם בבוקר לאמן ואז מתאמן בעצמי", הוא מספר לערוץ הכושר, "אח"כ אני עובד על תכנים לערוץ היוטיוב שלי ביחד עם בת זוגתי תומי חורב וחוזר לאמן שוב בערב. הכוח שמניע אותי הוא השינוי שאני מצליח לחולל בחייהם של אנשים".
אך הדרך לנקודה שבה הוא נמצא היום לא הייתה קלה. כמו רבים לפניו ואחריו, כשהחל דן להתאמן לראשונה הוא התקשה לראות תוצאות ובמשך שנים דשדש במקום. רגע לפני שוויתר סופית, הוא נחשף לאימון הקליסטניקס, ומשם הכל התחיל להתגלגל במהירות.
"כבר לאחר שני אימונים, הבנתי שהשיטה הזו הולכת לשנות את חיי. תוך 3 חודשים הצלחתי להיפטר מכל השומן שהציק לי בבטן, הקוביות גדלו וכל שרירי הגוף פשוט פרצו החוצה", הוא אומר, "יחד עם החיטוב, באו המחמאות. החלטתי להתמקצע בתחום ועל מנת להגיע לתוצאות טובות ראיתי מאות סרטונים, קראתי ספרים על השיטה ועשיתי קורס מדריכי כושר במכללה האקדמית בווינגייט".
1 צפייה בגלריה
טל דן
טל דן
טל דן
(גיל מגלד)

מכוון כמה שיותר גבוה

לפי טל, היופי בשיטת האימונים שבחר הוא היכולת להתאים את עצמה לכולם, החל מצעירים בני 18 ועד לגברים בני 50 פלוס. "עם זאת, צריך לשים לב לכך שרבים שמנסים ללמוד להתאמן על-פי עקרונות השיטה שואבים השראה בבחירת התרגילים ממפתחי גוף מקצוענים שמקדישים שעות לאימונים", הוא מסייג, "אלו תרגילים שאינם מתאימים לאנשים שלא מגיעים מעולם הספורט. האימונים שלי מתאימים גם למתחילים ויכולים לסייע גם למי שלא התאמן מעולם להגיע למבנה גוף אתלטי וחטוב".
העלייה הגדולה בפופולריות ערוץ היוטיוב של דן שייכת, איך לא - למשבר הקורונה שפרץ בעולם. לראייה, הסרטון הכי נצפה בעמוד שלו הוא אימון כושר ביתי מלא לתקופת הסגר והבידוד. "היו לי גם סרטונים שזכו ליותר מ- 80,000 צפיות, מספרים מאוד מרשימים מבחינתי. אני גם מאוד גאה להיות הפרנזטור ביוטיוב של המכללה האקדמית בווינגייט", הוא מציין.
מדוע בחרת להקים ערוץ יוטיוב?
"עם הגילוי של שיטת הקליסטניקס והשינוי המהיר והמטורף שהיא הביאה לחיי, הרגשתי שאני חייב לשתף אנשים באוצר שמצאתי בכדי שיוכלו גם לשנות את חייהם, ויוטיוב נראה לי כמו פלטפורמה מצוינת להעלות אליה תכנים שיגיעו לקהל גדול. הערוץ קיים 4 שנים, החל מ-2016. מכיוון שהשיטה לא מאוד מוכרת בישראל, אני מכוון כמה שיותר גבוה ומאמין שבסוף אצליח להגיע ל- 100,000 מנויים, כדי שכמה שיותר אנשים יחשפו לאימונים הייחודיים הללו".
מי סוג הקהל שצופה בתכנים שלך?
"בערוץ שלי צופים בעיקר גברים מכל הגילאים, שרוצים לשפר את הבריאות שלהם, את הנראות שלהם ולהתחזק. חשוב לי להראות לאנשים את הדרכים המגוונות שאפשר להתאמן בהן, מבלי להתקבע על מכשירים כאלה ואחרים. הגוף שלנו מדהים ואם מכירים אותו ואת היכולות שלו, אפשר להביא את מכון הכושר לכל מקום ובכל זמן".
מה סוג התגובות שאתה מקבל מהצופים?
"רוב התגובות הן חיוביות, בעיקר אנשים שכותבים לי שממש עזרתי להם ושיניתי את חייהם. לפעמים יש גם קצת תגובות שליליות, אבל רוב האנשים מפרגנים ומעריכים ואני מתמקד בתגובות האלה. לא פעם קורה לי שפוגשים אותי אנשים שצופים בי ואני עוזר להם עם האימונים שלהם. זה ממש כיף לראות שמאחורי כל צפייה עומד אדם שעזרתי לו באיזשהו אופן עם הגוף שלו".

רוצים טיפים להתמדה באימונים? צפו בסרטון בלעדי של דן פיטנס לגולשי ערוץ הכושר: