נסענו לחוף של מליבו, נטע ואני. בדרך, הורדנו את אוריה בקונסוליה, הייתה לו שם בגרות במתמטיקה. לפני הים עצרנו לקנות פירות וראינו את ג'ניפר אניסטון עומדת בתור לקפה, ממש כאחד האדם. כשהגענו לאמריקה אמרתי לענת שלא נחזור לישראל לפני שניתקל בדוב אמיתי בטבע. בינתיים כבר ראינו שני דובים אמיתיים ואת ג'ניפר אניסטון, יש תחושה שהאטרקציות מתחילות להיגמר.
כשהגענו לים נטע עשתה יוגה על החול ואני בהיתי באוקיינוס. שנינו היינו צריכים שקט. כבר חצי שנה הילדים תקועים בבית. האופק לפתיחת בתי הספר באזור לוס אנג'לס נראה בערך כמו האופק הנשקף מהחוף של מליבו – ביום בהיר אפשר לנסות לראות את יפן.
2 צפייה בגלריה
משפחת כהאן
משפחת כהאן
יוגה - במיוחד עכשיו
(צילום: אלבום משפחתי)
שנת הלימודים כאן תחל בשבוע הבא. עד לפני שבוע חשבנו ששנת הלימודים תיפתח במתכונת של יומיים בשבוע בכיתות ושלושה ימי לימודים מרחוק. המדיניות בקליפורניה הייתה שכל מחוז במדינה יקבע לעצמו את מתכונת החזרה ללימודים.
מחוז לוס אנג'לס הודיע שהשנה תחל רק בדרך של למידה מרחוק. מחוז Orange-county השכן הודיע שהלימודים יתקיימו בכיתות באופן מלא. בעיר שלנו נערכה מעין הצבעה של כל ההורים שבסופה, כאמור, הסתמן שהתלמידים ילמדו בכיתות באופן חלקי .
לטורים הקודמים:
בשבוע שעבר המדיניות שונתה. מושל קליפורניה פרסם הנחיות לפיהן רק מחוזות אשר ייצאו מרשימת המעקב של משרד הבריאות ל-14 ימים לפחות, יהיו רשאיות (לפי שיקול דעתן) לפתוח את בתי הספר ללימודים פרונטליים. הן גם יוכלו לקיים פעילויות רבות אחרות, לרבות עסקים, מוסדות דת ותרבות ועוד. שימת המעקב נקבעת על פי מספר מדדים, כמו כמות החולים החדשים ל-100 אלף אחוז בדיקות חיוביות וכיוצא בכך.
בקליפורניה ישנם 58 מחוזות. נכון להיום, בהתאם להנחיות החדשות, רק 22 מחוזות, רובם בפריפריה של המדינה, אשר בהם מתגוררים כ-10% מהאוכלוסייה, יהיו רשאים לפתוח את בתי הספר בשבוע הבא.
הערים הגדולות, כמו לוס אנג'לס, סאן דייגו וסן פרנסיסקו בינתיים בחוץ. מטבע הדברים, לא כולם מרוצים מהנחיות שפרסם המושל. מחוז Orange-county הגיש עתירה לבית המשפט העליון נגד המושל בטענה שההוראה על סגירת בתי הספר מהווה פגיעה בזכות לחינוך ומנוגדת לחוקה.

למידה מרחוק במתכונת מלאה

בהתאם למדיניות החדשה, בבתי הספר של הילדים שלנו נערכים עתה במרץ ללמידה מרחוק במתכונת מלאה, כל יום מ-8.00 ועד 14:50. גם חלק מקבוצות הספורט של בתי הספר יקיימו בכל יום אימונים בדרך של למידה מרחוק. נטע (כיתה י') נרשמה לכדור מים. מעבר לכך שלא לגמרי ברור לי איך זה אמור לעבוד, זה דווקא יצא לנו ממש טוב, כי בדיוק בעל הבית שלנו החליף את הווילון באמבטיה. הבריכה מוכנה לפתיחת העונה.
היום אספנו מבית הספר את ספרי הלימוד. לכל תלמיד נקבע יום ושעה. התבקשנו להגיע לבית הספר עם האוטו, כאשר על השמשה הקדמית שלט עם שם התלמיד ומספר תלמיד, בדף בגודל של 8.5*11 אינצ'.
2 צפייה בגלריה
משפחת כהאן
משפחת כהאן
אוספים ספרים
(צילום: אלבום משפחתי)
בתחנה הראשונה התלמיד ירד מהאוטו כדי להצטלם (בית הספר מנפיק לתלמידים מעין כרטיס סטודנט עם תמונה). בתחנה השנייה הוא לוקח את ספר המחזור של השנה שעברה. אחר כך כל תלמיד חוזר אל האוטו וההורה מתבקש לפתוח את תא המטען. בתחנה האחרונה כל הספרים והחוברות הוכנסו לתא המטען על ידי אחד המורים.

חלוקה בין מחוזות

קליפורניה היא אלופת הפוליטקלי קורקט. קשה להגיד בקליפורניה משפט שלם באנגלית תקנית מבלי לחשוש שאולי בלי כוונה פגעת ברגשות של מישהו או משהו.
ניתן היה לחשוב שבשל כך קליפורניה תימנע ממדיניות של חלוקה בין מחוזות. שכן, לאורך זמן מדיניות כזו עלולה לחשוף פערים מגזריים, סוציואקונומיים, ואולי אפילו לחדד סטריאוטיפים.
אני לא יודע אם בארץ ניתן היה להעביר מהלך לפיו מוסדות החינוך בערים מסוימות יהיו פתוחים ובערים אחרות הם יהיו סגורים, ובפרט שמדיניות זו עלולה לארוך חודשים רבים. דמיינו מצב שבמשך חודשיים בתי הספר בחיפה יהיו פתוחים ובירושלים סגורים.
אבל מסתבר שקליפורניה, למרות הפוליטיקלי קורקט והליברליזם, היא עדיין חלק מאמריקה. ועם כל הכבוד למילים היפות, מי שגר בסן פרנסיסקו לא ימהר להסכים שהילד שלו לא יגיע לבית ספר רק בגלל שבלוס אנג'לס אנשים מסתובבים בלי מסכות.
הכותב הוא עורך דין, נשוי ואב לחמישה ילדים. המשפחה מתגוררת בקליפורניה באופן זמני