בשיתוף אסם נסטלה


השאיפה לחיים טובים, בריאים ומאושרים משותפת לכולנו. עד כמה אנחנו פועלים כדי להשיג אותם? זו כבר שאלה אחרת. חיי היומיום שלנו בזמן שגרה, כמו גם בשנה השונה והמשונה האחרונה, הם אוסף של מחויבויות, מטלות, התרוצצויות, עמידה בלוחות זמנים ודאגה לאהובים עלינו. במרוץ הבלתי נגמר הזה אנחנו מקדישים מעט מדי מחשבה ומאמץ בהשלטת סדר בהרגלים הבסיסיים שלנו, אלה שיבטיחו לנו חיים טובים יותר גם בעתיד.
את כל ההנחיות לחיים טובים אנחנו מכירים היטב: לאכול טוב יותר, לעשות יותר ספורט, לישון טוב יותר, לנוח לפעמים ולדאוג לסביבה מיטיבה וטובה יותר בבית ומחוצה לו. אבל הפערים בין מה שאנחנו מבטיחים לעצמנו למה שאנחנו מיישמים בפועל – בדרך כלל מאוד ניכרים.
חיים טובים עבור המשפחה שלנו יכולים וצריכים להיות חיים בריאים יותר, מרחיבי דעת ולב, טובים עבורנו ועבור הסביבה. אצל רובנו, הם דורשים שינויים בהרגלי החיים המוכרים לנו. ואם שינויים בדרך כלל מלחיצים אתכם, אנחנו מבטיחים שאיתנו זה יהיה נעים, לכם ולמשפחות שלכם.
פרויקט "מתכון לחיים טובים", המשותף ל"ידיעות אחרונות", ynet ואסם נסטלה, התגבש סביב הרצון להעניק כלים לעתיד טוב יותר – בתזונה, בקיימות, במעורבות בקהילה ובחדשנות – כדי שנוכל ליצור מציאות חדשה וטובה יותר, לנו ולסביבתנו.
הפרויקט יכלול שלושה ראשי חץ עיקריים. הראשון הוא סדרת "מבשלים עם ילדים", שתתמקד בתזונה מאוזנת לילדים ושיתופם בקולינריה המשפחתית, בשילוב טיפים להורים. את הסדרה יוביל רון יוחננוב, שף ובלוגר, שיארח מדי שבוע באולפן אורחים מעולם התזונה ויחד הם יבשלו מתכונים טעימים וילמדו הרגלים נכונים.
בפרק הראשון המוצג כאן, משוחחים יוחננוב ואורלי פיינה, דיאטנית קלינית ומנהלת תחום תזונה באסם נסטלה, על ארוחות מאוזנות וכיצד נגרום לילדים שלנו לאכול מאוזן ובריא ובו בזמן נאפשר להם ליהנות מהאוכל, בעיקר אם הם אכלנים בררניים ומוכנים לאכול מזון שאינו מגוון. יחד הם מכינים מתכון של פיצה עם טוויסט שמאפשר לילדים לקחת חלק בהכנה ולהחליט איך הם מרכיבים את המנה שלהם.
2 צפייה בגלריה
פיצה קאפ ילדים מבשלים מתכון לחיים בריאים
פיצה קאפ ילדים מבשלים מתכון לחיים בריאים
רון יוחננוב ואורלי פיינה מכינים פיצה קאפ
החלק השני של הפרויקט יעסוק בקיימות ומעורבות בקהילה - תוך התמקדות על קיימות בבית על ידי הפחתת אשפה, מחזור וניצול משאבים נכון, כמו גם פעילות קהילתית שמטרתה מעורבות לא רק בסביבה החיצונית, אלא גם החברתית.
פרק החדשנות יעסוק בתרומתם של תהליכים בתחומי עניין שונים, מאוכל דרך חקלאות ועד לייצור מוצרים חדשים, המובילים לשינויים פורצי דרך, עם הפנים אל העתיד.
והנה המתכון לפיצה קאפ - בתיאבון.

פיצה קאפ

2 צפייה בגלריה
פיצה קאפ ילדים מבשלים מתכון לחיים בריאים
פיצה קאפ ילדים מבשלים מתכון לחיים בריאים
פיצה קאפ - מתכון שכולם יאהבו
המרכיבים (ל-12 יחידות:)
1 חבילת בצק כוסמין
רוטב עגבניות/ פיצה מוכן
150 גרם גבינת מוצרלה או צהובה מגורדת
קוביות בטטה
קוביות גמבה
קוביות חצילים
קוביות קישואים
תירס
פטריות
עגבניות
שמן זית
שום (אם אוהבים)
רוזמרין/ טימין/ בזיליקום / אורגנו טרי לעיטור
אופן ההכנה:
  1. חותכים את הירקות לקוביות, מניחים בתבנית אפייה, מפזרים מעל מלח ופלפל שחור, עשבי תיבול ואופים בתנור בטמפ' של 200 מעלות עד הזהבה.
  2. פותחים את הבצק (שעבר הפשרה על פי הוראות היצרן) על משטח עבודה וחותכים ל-12 קוביות שוות. מניחים כל קוביית בצק בתוך תבנית שקעים. אפשר לרפד גם בנייר אפייה.
  3. ממלאים כף וחצי של רוטב עגבניות/פיצה, מניחים מעל ירקות אנטיפסטי, גבינה צהובה מגורררת, עשבי תיבול ומורחים במעט שמן זית (זה השלב שחשוב לקשט יפה יפה).
  4. אופים בתנור שחומם מראש לטמפ' של 200 מעלות כ-20 דקות או עד להזהבה.
ועוד כמה דברים שכדאי לדעת:
1. מומלץ לשתף את הילדים בהכנת הארוחות - כל ילד בהתאם לגילו וליכולותיו - זאת על מנת לחזק את תחושת השייכות והמעורבות שלהם, לעודד ולפתח עצמאות ולחשוף אותם למגוון מזונות חדשים.
2. ילדים שעוזרים בהכנת הארוחה, לרוב יאכלו ממנה ברצון ובשמחה משום שהם ירגישו שתרמו לארוחה.
3. גם פיצה יכולה להיות בריאה ומזינה וזו בדיוק הדרך לרתום גם את ילדים בררניים לארוחה המשפחתית המהנה. הפיצה מאפשרת לשלב מרכיבים בריאים וטריים בדמות ירקות שונים, ואפילו הבחירה בבצק יכולה להיות מודעת ובריאה.
4. תנו להם לבחור מה להוסיף לפיצה והפכו אותם לשפים קטנים שאחראים על ארוחה גדולה לכולם. תנו להם לטעום את התוספות לפני שמוסיפים לפיצה ולהחליט מה טעים, אפשרו להם להיות יצירתיים - שורת פיצה עם צבעים, שורת פיצה לפי הירק וכדומה.
5. זכרו, זה יכול לקחת בין 10 ל-15 פעמים של טעימות, עד שהילדים יסכימו שמאכל מסוים ייכנס לתפריט הקבוע שלהם, אז בלי לחץ.
בשיתוף אסם נסטלה
פורסם לראשונה: 07:00, 29.01.21