שיפור נרשם היום (ד') במצבו של הנער בן ה-16 מרחובות שאושפז בטיפול נמרץ כנראה בשל שימוש בסיגריה אלקטרונית. כך דיווח בית החולים קפלן.

אחרי ארבעה ימים שבהם אושפז במחלקת טיפול נמרץ ילדים, הוא הועבר לאשפוז במחלקת ילדים שם הוא ממשיך לקבל טיפול בנזק לריאותיו. הרופאים העריכו שהנזק נגרם בסבירות גבוהה מאוד משימוש בסיגריה אלקטרונית. הצוות הרפואי במחלקת ילדים בבית החולים קפלן ממתין לתוצאות בדיקות נוספות כדי לקבוע בוודאות שהנזק נובע משימוש בסיגריה האלקטרונית או שמדובר בסיבה קלינית אחרת.
1 צפייה בגלריה
סיגריה אלקטרונית
סיגריה אלקטרונית
נזקי הסיגריה האלקטרונית קשים. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
במוצאי שבת האחרון, הנער הגיע לחדר מיון ילדים בקפלן כשהוא סובל מאי-ספיקה נשימתית. הנער עבר סדרת בדיקות ובמהלכן גם נשאל על-ידי הרופאים אם הוא מעשן סיגריה אלקטרונית.
הנער וההורים אישרו כי מזה מספר חודשים הוא מעשן סיגריה אלקטרונית והאמא אף הביאה לרופאי דוגמה של המוצר שהוא רוכש בקיוסק. לפי הממצאים הראשוניים, הצוות הרפואי העריך בסבירות גבוהה מאוד, כי הנזק לריאותיו של הנער הוא תוצאה ישירה של שימוש בחומרים הכימיים שנמצאים בסיגריה הזו.
ביום ראשון חלה החמרה במצבו והוא הועבר לטיפול נמרץ ילדים. הבוקר, כאמור, עם השיפור במצבו הוא הוחזר למחלקת הילדים להמשך טיפול. ד"ר אלכס גורי, מומחה למחלות זיהומיות בילדים במרכז הרפואי קפלן מקבוצת הכללית, מסר: "הנער אושפז אצלנו עם פגיעה ריאתית. לאחר שמצבו התייצב הועבר למחלקת ילדים. כרגע האבחנה היא נזק ריאתי מסיגריות אלקטרוניות לנוכח מה שסיפר והתמונה הקלינית שמתאימה. עם זאת בודקים אפשרויות אחרות לפגיעה. הוא עדיין זקוק לחמצן והפגיעה עדיין משמעותית".
לפני כשלושה שבועות נקבע מותו של נער אחר, מידן (מרדכי) ברוך קלר בן 16 מגדרה שהשתמש בסיגריה אלקטרונית. גם הנער מידן (מרדכי) ברוך קלר אושפז תחילה בבית החולים קפלן ברחובות, ומשם הובהל לבית החולים שניידר בפתח תקווה כשמצבו הידרדר. הוא חובר למכונת לב-ריאה (אקמו), שאותה ניתק מסיבה לא ברורה שעדיין נחקרת במשרד הבריאות ובבית החולים.