מחקר חדש ומסקרן שנערך בקרב 40 אלף משקי בית ופורסם לאחרונה בבריטניה מגלה: אנשים שאוכלים פירות וירקות מעידים על עצמם שהם מאושרים יותר. קצת מוזר, לא? הרי בדרך כלל עוגות, גלידות והמבורגרים מושחתים מתקשרים אצלנו לתחושת אושר, אז איך זה יכול להיות שלחתוך לעצמנו סלט זה דבר שמאיץ את מדדי השמחה?
קראו עוד:
"צריכת הוויטמינים והמינרלים הנמצאים בפירות ובירקות אינה זו שמשפיעה על תחושת האושר של הנשאלים במחקר, למרות שהיא כמובן בריאה ומיטיבה כשלעצמה. הסיבה לתחושת האושר שעשרות אלפי הנשאלים מעידים עליה נעוצה ביכולת שלהם לסגל לעצמם התנהלות בריאה ומתונה יותר, בעולם של גירויים ושל שפע", מסביר ד"ר שון פורטל, מנהל מחלקת תזונה קלינית וספורט במרכז הרפואי "viv clinic".
2 צפייה בגלריה
 פרי, ירק ושמחת חיים
 פרי, ירק ושמחת חיים
פרי, ירק ושמחת חיים
(צילום: shutterstock)
"מעצם זה שהם אוכלים פירות וירקות, הנשאלים 'תופסים' את התנהלותם כבריאה יותר, ואת עצמם כמי שמצליחים לעשות משהו מועיל עבור איכות חייהם, לכן תחושת שביעות הרצון שלהם עולה. הם מרגישים שהם 'ווינרים' ששולטים ברצונות שלהם, מצליחים לדחות סיפוקים, לאכול בריא ולעשות ספורט – כי גם עניין אורח החיים הספורטיבי נבדק במחקר. זה עדיף בעיניהם על פני סתם לשבת על הספה ולצרוך חטיפים", אומר ד"ר פורטל.
לנצח את השיטה
שירה וסרמן, מפתחת ובעלים של שיטת "חצי שירה", מלווה כבר שנים אנשים שמבקשים לסגל אורח חיים בריא. לדבריה, בעידן שבו אנחנו חשופים להרבה יותר פיתויים בתחום המזון, שהולך והופך מתועש יותר ויותר, מאוד הגיוני שאנשים שמצליחים לנצח את הסיסטם ולשמור על אכילה טבעית בריאה, ירגישו טוב יותר עם עצמם.
2 צפייה בגלריה
אנשים חותכים לעצמם סלט וישר משתפים באינסטגרם כדי לזכות בעידוד מהסביבה. שירה וסרמן
אנשים חותכים לעצמם סלט וישר משתפים באינסטגרם כדי לזכות בעידוד מהסביבה. שירה וסרמן
אנשים חותכים לעצמם סלט וישר משתפים באינסטגרם כדי לזכות בעידוד מהסביבה. שירה וסרמן
"לפני 25 שנה, כשאני הייתי נערה, היו במכולת חמישה סוגי ארטיקים, היום יש עשרות. תעשיית המזון לא מפסיקה לפתות אותנו, המדיה מתפקעת מהצעות לסוגים שונים של מזונות מעובדים, ולכן מי שחוזרים לבייסיק ואוכלים ירקות ופירות מרגישים שניצחו את השיטה. כנסי לאינסטגרם ותראי איך אנשים שמקפידים על אורח חיים בריא, למשל חותכים לעצמם סלט, ישר משתפים את התוצאה כדי לזכות בעידוד מהסביבה".
לצד תחושת הסיפוק והשליטה במה שאנחנו מכניסים לגוף, זו הזדמנות טובה להזכיר את האיכויות הבריאותיות שמצויות בפירות וירקות. "הם מכילים, למשל, פוליפנולים שמפעילים בגוף גנים שאחראים לפעילות אנטי-דלקתית, מחדשים תאים, ומסלקים פסולת או תאים בעלי נטייה לממאירויות. כאשר אנחנו צורכים מולקולות שידועות כמאיטות את הזדקנות הצמח, כמו למשל רכיבים נוגדי חמצון המצויים בפירות יער, כפועל יוצא זה מאט את הזדקנות תאי הגוף. והדוגמאות עוד רבות", אומר ד"ר פורטל.
ואילו וסרמן מזכירה שצריך לשמור על איזון, שכן אכילה מופרזת של פירות לאורך היום יכולה גם לפגוע בבריאות.