משפחתו של הסייר חן אמיר שנרצח אמש (שבת) בפיגוע ברחוב מונטיפיורי בתל אביב החליטה לתרום את איבריו. מהמרכז הלאומי להשתלות נמסר כי הונצלו קרניות עיניו של חן ורקמות. מבית החולים שיבא אמרו שהרקמות הללו יצילו ויוכלו לשפר את חייהם של כ-50 מטופלים.
1 צפייה בגלריה
חן אמיר ההרוג בפיגוע בנחלת בנימין בתל אביב
חן אמיר ההרוג בפיגוע בנחלת בנימין בתל אביב
במותו ציווה חיים. חן אמיר שנרצח בפיגוע בתל אביב
ורד אמיר, אלמנתו של חן ז"ל הביעה אמש את רצונה לתרום מאיבריו, וציינה ששניהם היו חתומים על כרטיס אדי.
לחתימה על כרטיס אדי - לחצו כאן.
במרכז הרפואי שיבא בתל השומר ציינו כי "משפחתו של חן אמיר ז"ל קיבלה החלטה אצילית - לתרום את רקמותיו על מנת להציל חיים של אחרים. בנק הרקמות בשיבא לקח חלק מרכזי בהנצלת רקמותיו".
מנהלת בנק הרקמות ד"ר אילת די סגני: "תרומת רקמות היא תמהיל של טרגדיה אישית עם תקווה. ההחלטה האצילית שקיבלה משפחתו של חן אמיר ז״ל לתרום את רקמותיו (עצמות, גידים, קרניות ועור) תציל חיים ואף יכולה לשפר את איכות חייהם של כ-50 מטופלים".

"לא מאמינים שהוא איננו"

המחבל כאמל אבו-בכר (22) פתח באש לעבר אמיר וחברו הסייר, לאחר שעורר את חשדם, ופצע אותו באורח אנוש. אמיר פונה לבית החולים תוך פעולות החייאה, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. כוחות הביטחון מיפו את ביתו של המחבל בכפר רומאנה, שבאזור ג'נין.
אמיר הוא תושב בת ים, ובמקור מקיבוץ רעים שבחבל אשכול. הוריו עדיין מתגוררים בקיבוץ, ומלווים על-ידי אנשי הרווחה מאז קיבלו את הבשורה על מותו. חבריו ליחידה של אמיר מיהרו לבית החולים איכילוב, לשם פונה. אחד מהם אמר: "לא מאמין שזה קרה. אתמול ישבנו עד עשר במשמרת וצחקנו, ופתאום הוא איננו. זה כל כך עצוב שחיים של בן אדם הולכים בשנייה. הוא היה גיבור, גם ברגעיו האחרונים. איך ששמעתי מה קרה פשוט נסעתי לאיכילוב להיות עם החברים".
פרלה דנוך, שהייתה בזירת הפיגוע, סיפרה הבוקר ב-ynet Live כי "שמענו מספר יריות. מני בן זוגי אמר לי שזה פיגוע. הוא רצה לרוץ למקום מסתור. החלטנו להתעשת ולרוץ הביתה. הוא חווה התקף חרדה".