חשיפה: מנכ"ל בית החולים הדסה המתפטר, פרופ' זאב רוטשטיין, שהה בחו"ל יותר מ-100 ימים בשנת 2019, כך נודע ל-mynet ירושלים. רוב הנסיעות הללו היו על חשבון בית החולים, וזאת בעלויות שמסתכמות בעשרות אלפי דולרים.
2 צפייה בגלריה
מנכ"ל בית חולים הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין
מנכ"ל בית חולים הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין
מנכ"ל בית חולים הדסה הפורש, פרופ' זאב רוטשטיין
(יח"צ)

הנוסע המתמיד

הבדיקה מגלה פרטים נוספים על הסיבות למכתב השימוע אותו קיבל פרופ' רוטשטיין בשבוע שעבר. ב-2019, בשנה הקודמת לשנת הקורונה, שהה פרופ' רוטשטיין בחו"ל יותר מ-100 ימים על חשבון בית החולים ובאופן פרטי. כלומר: מנכ"ל בית החולים נעדר מהמוסד הרפואי שהוגדר ככזה שנמצא במשבר כלכלי עמוק, כ-30% מהשנה. יותר משני שליש מימים אלה על חשבון בית החולים.
מסתבר כי בעשרה חודשים בלבד, טס פרופ' רוטשטיין לצפון אמריקה שש פעמים. חישוב פשוט מגלה כי מדובר בממוצע של כל חודש וחצי. בנוסף, הוא נסע בשנה זו עוד חמש פעמים למדינות אירופה. נסיעות אלה אינן כוללות את הנסיעות הפרטיות שעשה פרופ' רוטשטיין שלא על חשבון בית החולים או גופים הקשורים לבית החולים. הטיסות לחו"ל אותן עשה על חשבון בית החולים מסתכמות בסכומי עתק של כמה עשרות אלפי דולרים. כך לדוגמה: כרטיס טיסה שעלה יותר מ-7,000 דולר ולא כולל את עלות השהות בחו"ל (אש"ל).
גורמים בבית החולים טענו כי כמות הנסיעות מוגזמת: "המנכ"ל המעופף. הוא כל הזמן טס. וגם כשהוא לא מעופף, הוא לא מסוגל להיות בהדסה. מכל הנסיעות הללו, הדסה לא ראתה שום פרי. אולי כדאי לגייס אותו לחיל האוויר, מחפשים שם טייסים".
השבוע פרסם mynet ירושלים לראשונה כי רגע לפני השימוע בפני דירקטוריון הדסה, מנכ"ל הדסה הודיע לעמיתיו כי הוא מתכוון לארוז את חפציו ולעזוב את בית החולים. עוד הודיע פרופ' רוטשטיין כי הוא מוותר על זכות השימוע. בחודשים האחרונים ביקש המנכ"ל לטוס מספר פעמים לחו"ל אך סורב בידי הדירקטוריון. כידוע, פורסם כי ב-2019 היה ניסיון לסיים את העסקתו של פרופ' רוטשטיין בעקבות תלונה על התנהלותו שפוגעת שלו בגיוס התרומות. במסגרת פשרה, המשיך רוטשטיין בתפקידו בתנאי שלא יעסוק עוד בגיוס תרומות.
מטעמו של פרופ' זאב רוטשטיין נמסר: "שנת 2019 היתה שנת שיא מבחינה כלכלית חיובית להדסה: צמצום הגרעון ותזרים חיובי, הרבה מעבר לתחזית הסכם ההבראה. שנה בו עיצבה ההנהלה את התוכניות לטווח ארוך להדסה במשותף עם החשב הכללי באוצר. בשנה זאת עסק פרופ' רוטשטיין מעבר לניהול בית החולים גם בהשגת תרומות, בשיתוף עם נשות הדסה ומנהלי הדסה אינטרנשיונל.
"נסיעותיו העסקיות לחו"ל הסתכמו בכ-66 ימים. השתתפות בכנסי נשות הדסה בארה"ב ואיסוף תרומות בארה"ב - 33 ימים. לכנסים מקצועיים וכן פגישות לפיתוח עסקי ורכישת ציוד רפואי - 33 ימים. בנוסף, השתתף פרופ' רוטשטיין בתפקידו האקדמי בשני כנסים מקצועיים בהם נתן הרצאות על חשבון הכנס, כמו גם בשתי נסיעות עבודה לרכישת טכנולוגיות חדשות להדסה, על חשבון הדסה. בכל מקרה סה"כ כל ההוצאות בהן נשא בית החולים עבור כל הנסיעות של פרופ רוטשטיין היה כ-29 אלף דולר. פרופיל זה של מנכ"ל בית חולים אקדמי, הינו רגיל ובוודאי לא שונה ממנהלים אחרים.
"למען הגילוי המלא: תרומות שנאספו על ידי פרופ' רוטשטיין בתקופה זאת היו: אישית 18 מיליון שקלים. ביחד עם נשות הדסה ו/או הדסה אינטרנשיונל 137 מיליון שקלים. מאזן לא רע".