2 צפייה בגלריה
שביתה אחיות  מערכת הבריאות  בריאות זאב רוטשטיין
שביתה אחיות  מערכת הבריאות  בריאות זאב רוטשטיין
פרופ' זאב רוטשטיין
(צילום: יעל פרידסון)
בעקבות זימונו לשימוע לפני פיטורים הודיע היום (א') פרופ' זאב רוטשטיין על התפטרותו מתפקידו כמנכ"ל בתי החולים הדסה. כך פורסם לראשונה ב-mynet ירושלים. רוטשטיין כינס את ראשי האגפים והודיע להם על כך שהוא מתכוון לארוז את חפציו ולעזוב. עוד הודיע פרופ' רוטשטיין כי הוא מוותר על זכות השימוע.
בשבוע שעבר נמסר מהדסה כי "דירקטוריון הדסה החליט פה אחד לזמן את פרופ' רוטשטיין לשימוע על מנת לשקול את סיום העסקתו". גורמים בהדסה טענו שרוטשטיין מתנהל באופן לעומתי ומתעלם באופן מופגן מהנחיות הדירקטוריון, באופן שפוגע ממש בהתנהלות התקינה של בית החולים. "נתנו לרוטשטיין שוב ושוב עוד ועוד הזדמנויות לתקן את ההתנהלות שלו, אבל הוא ממשיך בהתנהלות שלו שפוגעת בבית החולים", סיפרו בבית החולים.
גורם בכיר בהדסה הוסיף בשבוע שעבר: "הוא קצת התבלבל, שכח שמי שמעליו הוא הדירקטוריון - שאמור להתוות מדיניות שהמנכ"ל צריך לבצע". לדבריו, רוטשטיין כבר קיבל בעבר מכתב פיטורים בתהליך שנעצר ברגע האחרון בידי שר הבריאות דאז יעקב ליצמן.
2 צפייה בגלריה
פרופ׳ זאב רוטשטיין
פרופ׳ זאב רוטשטיין
ארכיון. פרופ׳ רוטשטיין בלשכתו בהדסה
(צילום: דוברות הדסה )
פרופ' רוטשטיין גויס להדסה והחל לכהן כמנכ"ל בפברואר 2016, לאחר שבית החולים נקלע למשבר כלכלי. רוטשטיין החליף בתפקידו את אביגדור קפלן.
בעבר פורסם כי נגד רוטשטיין יש שורה ארוכה של טענות בקרב חברי הדירקטוריון. "הוא מתנגח עם הדירקטוריון ולא מקיים את הנחיותיו", אמרו בבית החולים. "ההתנהלות המקצועית שלו בהדסה לקויה, וכוללת כישלון בניהול הפיננסי של המרכז, ואפילו, עד כמה שזה לא ייאמן, חבלה של ממש במאמצי גיוס התרומות להדסה. בנוסף לכל זה, ההתנהלות הבין-אישית שלו מזלזלת, ביריונית ואלימה כלפי הבעלים של בית החולים, חברי הדירקטוריון, צוות העובדים של בית החולים ואף גורמי מדינה שונים. ניסינו בכל דרך שלא להגיע למצב הזה, אבל פשוט אין ברירה".
אחד השמות הבולטים כאפשרות להחליף את רוטשטיין בתפקידו היא ד"ר אסנת לב ציון קורח, מנהלת בית החולים שמיר אסף הרופא, שנחשבת למועמדת מועדפת על ידי נשות הדסה ושימשה בעבר מנהלת הדסה הר הצופים.